18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 18:39
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
🔥 Się zagapił - teraz popularne
Obecna sytuacja na Ukrainie może Polsce dać dostęp do broni o której wcześniej mogliśmy tylko marzyć.
Artykuł zajumany z wykopu

Cytat:

Przedstawiciele Boeinga poinformowali dziś o swojej ofercie związanej z programem modernizacji Sił Zbrojnych RP. Obejmuje ona m.in. tankowce KC-46A i śmigłowce Apache i Chinook.

Boeing zakończył już prace badawczo-rozwojowe związane z projektem Advanced Super Hornet. Obecnie trwają jego próby w locie
Boeing zakończył już prace badawczo-rozwojowe związane z projektem Advanced Super Hornet. Obecnie trwają jego próby w locie

W imieniu Boeing Defence and Space w Warszawie przebywali Jeffrey B. Kohler, wiceprezes ds. rozwoju międzynarodowego i Christopher Raymond, odpowiedzialny za rozwój i strategię. Celem wizyty było m. in. prezentacja szerokiej oferty produktów i możliwości współpracy z Polską. Podczas spotkania z przedstawicielami prasy specjalistycznej przedstawili oni produkty, które ich zdaniem mogą najbardziej zainteresować stronę polską.

Jednym z głównych tematów rozmów były samoloty wielozadaniowe, a zwłaszcza najnowszy Advanced Super Hornet. Samolot ten opracowano na bazie F/A-18E/F Super Hornet. Jego wyspecjalizowana wersja walki elektronicznej oznaczona jest jako EA-18G Growler. Jak zauważa Jeffrey B. Kohler Boeing dostarczył jednostkom lotnictwa US Navy i Royal Australian Air Force (królewskim wojskom lotniczym Australii) ponad 630 samolotów obydwu typów (Kolejne F/A-18 dla Australii, 2013-03-02).

W przypadku ogłoszenia przez Polskę przetargu na nowe samoloty wielozadaniowe, Boeing zamierza zaoferować F/A-18E/F z niektórymi elementami wyposażenia i zdolnościami bojowymi wersji Advanced (Boeing ujawnił Advanced Super Horneta, 2013-08-29). Oczywiście finalna konfiguracja zależeć będzie od wymagań nabywcy. Przedstawiciele koncernu z Seattle podkreślali, że według ich analiz eksploatacja F-35 będzie dwukrotnie droższa w porównaniu z Super Hornetem. Obecnie mówi się, że cena jednostkowa F-35 wynosić będzie ponad 100 mln USD (300 mln zł), bez silnika. My oferujemy US Navy Super Hornety w cenie 50-60 mln USD (150-180 mln zł) za sztukę, z dwoma silnikami – podkreślił Christopher Raymond.

Podobna strategia będzie stosowana w przypadku F-15. Amerykanie zamierzają obecnym użytkownikom tego typu, a także ewentualnym chętnym, zaoferować samoloty wyposażone w niektóre rozwiązania opracowane specjalnie dla potrzeb F-15SE Silent Eagle. Boeing nie obawia się, że jego produkty odejdą do lamusa zbyt szybko. Według Jeffrey’a B. Kohlera US Air Force oficjalnie potwierdziły, że następcą F-22A będzie wielozadaniowy samolot załogowy.

Pierwsze seryjne tankowce KC-46A Pegasus mają trafić do jednostek US Air Force w 2017
Pierwsze seryjne tankowce KC-46A Pegasus mają trafić do jednostek US Air Force w 2017

Innym produktem, który Polska może być zainteresowana jest wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący KC-46A Pegasus (W poszukiwaniu MRTT dla Sił Powietrznych, 2014-01-24, Początek budowy KC-46A, 2013-06-30). Według Raymonda Boeing nie zajmuje się przebudową cywilnych 767 na tankowce, ponieważ jest to przedsięwzięcie nieopłacalne ze względu na mały rynek oraz wysokie koszty remontu i dostosowania płatowców o różnym stopniu zużycia w przypadku samolotów kupowanych z tzw. drugiej ręki. Trudno również znaleźć dostępne egzemplarze w dobrym stanie technicznym. W niedalekiej przyszłości eksploatowanych będzie ok. 200 Pegasusów i zaledwie kilka przebudowanych 767. Dlatego też chcemy zaoferować Polsce KC-46A, z kompletnym wsparciem rządu Stanów Zjednoczonych – podkreślił Christopher Raymond.

Obecnie Boeing rozmawia z Europejską Agencją Obrony (EDA) na temat zdolności Pegasusów i porównaniu ich z Airbusem A330 MRTT. Proponujemy EDA utworzenie wspólnej eskadry samolotów transportowo-tankujących, bazując na doświadczeniach zdobytych podczas działań Heavy Airlift Wing (HAW, skrzydła ciężkiego lotnictwa transportowego)wyposażonego w transportowe C-17 Globemaster – stwierdził Raymond.

Przebój eksportowy koncernu z Seattle – CH-47 Chinook / Zdjęcia i rysunek: Boeing
Przebój eksportowy koncernu z Seattle – CH-47 Chinook / Zdjęcia i rysunek: Boeing

W trakcie prezentacji poruszono także kwestię sprzedaży Polsce śmigłowców uderzeniowych AH-64 Apache i transportowych CH-47 Chinook. Pierwszy z nich został zamówiony przez siły zbrojne kilkunastu państw z całego świata (Zgoda Senatu USA na AH-64 dla Iraku, 2014-01-28). W ub. r. dostarczono 2000. Apache, a obecnie do wyposażenia wchodzi najnowsza wersja, AH-64E Guardian.

Natomiast ciężki transportowiec CH-47 Chinook jest sztandarowym produktem koncernu z Seattle, który wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem sił zbrojnych na całej kuli ziemskiej (Indyjskie Apache i Chinooki w 2014?, 2014-02-21). Dotychczas wyprodukowano już ponad 800 Chinooków, a portfel zamówień obejmuje ponad 150 wiropłatów tego typu. Chcemy zaoferować Polsce nasze śmigłowce, łącząc sprzedaż ze współpracą przemysłową, dzięki czemu obydwie strony odniosłyby wymierne korzyści – podsumował Christopher Raymond.

źródło

Osobiście powróciłbym do rozmów na temat wyrzutni patriot. Obecnie możemy pozyskać topowy sprzęt wojskowy i sprzeciw putina będzie olewany(głównie rosja blokuje nasz rozwój militarny grożąć iscanedrami).
Zgłoś
Avatar
Wiert 2014-04-03, 23:10
F 18 są nam zbędne. MON słusznie robi że czeka na F-35. Co do cystern to kombinują z przeróbką boeinga 737 i jakiś sens to ma. Tak na serio Boeing próbuje się ratować naszym kosztem. Ostatni przetarg na koreańskie f 15 se dał im mocno po pupie, dlatego szukają komu coś opylić (jak najwięcej, dlatego taka szeroka oferta). W mojej opinii nie ma co się spinać, bo na razie kasy brak, a i posucha na rynku znaczna.
Zgłoś
Avatar
katalogfirm 2014-04-04, 2:04
masz jakieś źródło informacji, że MON zainteresowany jest f35?? Obawiam się, że nie będzie to trafiony zakup (takie wojskowe pendolino).
Zgłoś
Avatar
Brzydkii 2014-04-04, 9:17
@up wpisz sobie w google "Polska F-35" i wyskoczy pare odnośników. Jeśli się nie mylę to albo minister, ale w jakimś dokumencie było napisane, że Polska ma w planach kupić 60 maszyn V generacji, a jedynymi takimi dostępnymi na świecie są F-35.
Zgłoś
Avatar
c................0 2014-04-04, 10:14 2
Kurwa na chuj cały ten sprzęt?

To jest najglupsze co polski rzad moze zrobic zeby sie zbroic a w kraju bieda az piszczy. Ponad 4 miliony ludzi gloduje w tym polowa to dzieci, upadaja szpitale bo NFZ im nie placi,rosnie armia bezrobotnych mimo ze prawie 4 milony polakow opuscilo polske, prawie 6 milionow polakow zyje w skrajnej nedzy a decydentom marza sie gwiezdne wojny i kupuja nasteny zlom ktory bedzie stal i rdzewial jak np.zakupione 50 szt.F16. Ludzie opamietajcie sie najwazniejszy jest narod a nie glupie ambicje ktore ten polski narod niszcza.Tych co podejmuja decyzje tak wielkich zbrojen powinno sie osadzic przed trybunalem stanu, bo to oni czynia jest zbrodnia przeciwko narodowi polskiemu.
Zgłoś
Avatar
Radioactiv 2014-04-04, 14:12 1
Nas jedynie od wszelkich ataków obroniłaby broń jądrowa 100x lepiej niż wszelkie nowoczesne pojazdy wojskowe.
Zgłoś
Avatar
niepowtarzalny 2014-04-04, 19:02
nic interesującego nie zaoferowali co za mania z tymi samolotami transportowymi, nakupili CASA, Bryz a teraz nie maja na samoloty wielozadaniowe, teraz jeszcze cysterny dokupia? ekstra
Zgłoś
Avatar
o................n 2014-04-05, 2:15
Same śmieci. Skoro już mamy coś kupować to lepiej z "rodzimego" rynku Europejskiego - przynajmniej na serwis, części zamienne i amunicję nie trzeba będzie czekać 2 miesiące (i nie trzeba będzie płacić kupę kasy za transport)
Zgłoś
Avatar
�................z 2014-04-05, 10:20
@Dust
Tak gwoli ścisłości:
Transport kontenera 40' (prawie 66cbm) z Seattle do Hamburga lub Gdyni zajmuje 2 tygodnie, więc nie jest to jakiś dramat. 66 cbm to mówiąc po ludzku w chuj dużo towaru. Spedytorzy oferują stawkę w już od około 2,2k $ - nie jest to więc też jakaś kwota z kosmosu. Co do tego szrotu, lepiej chyba inwestować w sprawdzony w boju sprzęt niż w teoretycznie dobry.
Czemu francuski myśliwiec nazywa się Mirage?
Bo nikt nigdy nie widział go na polu walki
Zgłoś
Avatar
F................6 2014-04-06, 1:56
Tylko broń ABC może skutecznie zniechęcić kogokolwiek do ataku.
Zgłoś