Według mnie ostatnie tak ekscytujące rajdy samochodowe, kierowcy którzy nie znali strachu, samochody które były ziejącymi ogniem turbodoładowanymi potworami bez jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy, oraz tzw. human bariers czyli czasem było dosyć ciekawie
Według mnie ostatnie tak ekscytujące rajdy samochodowe, kierowcy którzy nie znali strachu, samochody które były ziejącymi ogniem turbodoładowanymi potworami bez jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy, oraz tzw. human bariers czyli czasem było dosyć ciekawie
______________
Ślepota żywi świata szaleństwaKrusząca się wiara, nie ma wątpliwości
Religia i nauka walczą w nowym rodzaju wojny
kiedyś tak było - proste samochody, "proste" trasy przez wioski, prości kibice - ale było zajebiście! żadnych zasad oprócz kasków (może się mylę), ale było co robić. można było ze znajomymi wyskoczyć na wyścig na parę dni, można było wyrwać parę dni wolnego w robocie, pokazać wyścigi dzieciom... a teraz? chujnia z grzybnią!
jednym zdaniem : przekroczyli poziom dopuszczalnej zajebistości i musieli zlikwidować grupe...
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
nooo ryczące samochody z turbiną wciągającą dzieci z ulicy
Być wciągniętym przez turbinę takiego samochodu to zaszczyt ;P
gruby B, która została zlikwidowana ponieważ stanowiła zbyt duże niebezpieczeństwo dla widzów
Mnie tylko wkurwiają ci kibice. Staną niemal na samej drodze, a potem pretensje, że któryś mózg na szybie zostawił...
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
Ten 800-konny nie był czasem prototypem? I nie wyjeżdżaj z takimi porównaniami, jestem ciekaw czy silnik 2.2 z tak kurwitną turbosprężarką przejechałby chociaż 80 tys. km
A tu jeden z przykładów dlaczego zadecydowano o likwidacji grupy B:
Dla cierpiących na nietrzymanie moczu polecam oglądać od 0:50.
______________
Znacie art. 197 kodeksu karnego?
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
Porównujesz samochód cywilny którego silnik ma pracować min. 500.000 km z samochodem rajdowym którego silnik po 700 - 900 km jest wrakiem nie nadającym się nawet do remontu. Wyżyłowany do granic możliwości silnik z pojemnością 2.2 litra w dzisiejszych czasach miałby moc... nie wiem - nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić
Ponadto Koenigsegg jak sam napisałeś ma tylko 8 zaworów, a samochody Grupy B miały ich 16, więc trudno to zestawić ze sobą.
Ciekawostka. Kiedyś sprawdzono jeden z samochodów Grupy B na torze F1. Osiągnął czas gwarantujący w tamtym sezonie na start z 7 pola startowego! To było coś... prawda?
Mnie tylko wkurwiają ci kibice. Staną niemal na samej drodze, a potem pretensje, że któryś mózg na szybie zostawił...
Oni nie stali na drodze, oni wyznaczali środek jezdni. Bez kitu! Dobrze widoczne to było na rajdach w południowej Europie... kierowca musiał zawsze celować tam gdzie było najwięcej osób.
"@ Kotli - "Ten 800-konny nie był czasem prototypem? I nie wyjeżdżaj z takimi porównaniami, jestem ciekaw czy silnik 2.2 z tak kurwitną turbosprężarką przejechałby chociaż 80 tys. km
80 tys ? Ty chyba jestes nie normalny, wtedy samochody po 1 calym rajdzie, ich silniki i zawieszenia byly praktycznie do wymiany. Normalnie takim samochodem jak ford rs200 do rajdow bys max przejechal 4k...
@topic: Audi Quattro dla mnie kosi konkurencje ten samochod to jest(było) zloto w rajdach Group B
Tak sie podjaralem ze az odpale sobie DiRTa 3 ^^
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
Rs200 w grupie B Moc maksymalna 456 KM (331 kW) przy 8000 obr/min to z wiki
A tu więcej info niestety po angielsku co może co niektórych boleć
jalopnik.com/270058/crowning-the-king-of-1986-audi-quattro-s1-vs-ford-...
I w tymże artykule jest napisane że
Legendary F1-er Bryan Hart tuned the 16-valve, turbocharged 2137 cc BDT-E Cosworth engine to at least 550 hp, and some claim as much as 800 hp. In reality, the RS200s probably competed at 650 hp.
I pytanie ile przejeździ taki Koenigsegg CCX se swoim silnikiem a ile taki RS200 z silnikiem wyżyłowanym
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów