📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:51
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 14:20
📌
Powodzie w Polsce
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 23:12
czym to jest napędzane ?
Everizon napisał/a:
Natomiast te kabelki wystające nad silnikiem, to fakt, trochę niepokoją. Burzą symetryczny profil. Ale końcówki wpięte w silnik na pewno już nie bo znajdują się tak blisko silnika który ma profil na krawędzi zmniejszający znacznie ciśnienie przy powierzchni. Niskie ciśnienie - mały opór. A 500km/h to naprawdę nic oszałamiającego przy takim profilu. No i silniczek ma taką moc w stosunku do masy że latałby sam bez reszty samolotu. Tylko kierować by się nie dało.
Co on pierdoli?
Przy 500km/h wszelkie kabelki by urwało. Przy 350km/h wszelki opór porównywany jest do poruszania się w budyniu. Konstrukcja musi być mocna i sztywna, aby nie wpadała w żaden rezonans.
300km/h mi się wydaje, że to max co ten samolocik poleci chyba, że o czymś nie wiem.
@up z pewnością nie wiesz o wielu rzeczach jak widzę i sam pierdolisz.
Facio cytuje z tym budyniem porównania z topgear samochodu który w stosunku do profilu tego samolociku ma aerodynamikę lodówki !!. (to też cytat). Jak spojrzeć na samolocik od przodu to jego widoczna powierzchnia będzie mniejsza od widocznej powierzchni silnika ! Idź lepiej dalej pooglądać topgaer i niech ci się wydaje że coś wiesz..
Facio cytuje z tym budyniem porównania z topgear samochodu który w stosunku do profilu tego samolociku ma aerodynamikę lodówki !!. (to też cytat). Jak spojrzeć na samolocik od przodu to jego widoczna powierzchnia będzie mniejsza od widocznej powierzchni silnika ! Idź lepiej dalej pooglądać topgaer i niech ci się wydaje że coś wiesz..
@ave84
silnik turbinowy jetcat p160 (jak w tytule). Udźwig ok 16 kg, max rpm 125 000, pożera do 0,5 litra paliwa (kerozyny) na minutę.
Co do profilu i kabelków to przy takiej prędkości powietrze nie do końca dokładnie opływa kadłub, a w pewnej wysokości. Poza tym kabelki są tak przymocowane, że co najwyżej powygina je, ale nie urwie.
silnik turbinowy jetcat p160 (jak w tytule). Udźwig ok 16 kg, max rpm 125 000, pożera do 0,5 litra paliwa (kerozyny) na minutę.
Co do profilu i kabelków to przy takiej prędkości powietrze nie do końca dokładnie opływa kadłub, a w pewnej wysokości. Poza tym kabelki są tak przymocowane, że co najwyżej powygina je, ale nie urwie.
i jak tu takim hujstwem sterować skoro za pare sekund znika z oczu?