![](https://i.sadistic.pl/images/avatars/5225107826217d1336d5fc.jpg)
📌
Wojna na Ukrainie (tylko materiały z opisem)
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 14:41
📌
Konflikt izrealsko-arabski (tylko materiały z opisem)
- ostatnia aktualizacja:
2024-07-04, 11:38
![](https://i.sadistic.pl/images/avatars/5225107826217d1336d5fc.jpg)
Ciekawa akcja była nie wiedziałem ,że jest nagranie że środka.
Łoo kurwa, trzeba wzywać psi patrol
wie ktoś czemu te trucki hamerykańskie w ogóle nie hamują? jak sie ogląda jakieś nagrania to ma się wrażenie że oni walą pedał w podłoge a to jedzie dalej jak pociag
Czysta panika nic więcej.
suszonko napisał/a:
wie ktoś czemu te trucki hamerykańskie w ogóle nie hamują? jak sie ogląda jakieś nagrania to ma się wrażenie że oni walą pedał w podłoge a to jedzie dalej jak pociag
Masa, dlatego ważnym narzędziem jest retarder i hamowanie silnikiem, a nie jak pedał pedałem.
I smoluch tradycyjnie małpie odgłosy.
suszonko napisał/a:
Z tego samego powodu: duża masa ma ogromną bezwładność. Oczywiście hamulce mają ciut większe niż ty w osobówce, ale zdolność hamowania rośnie tylko liniowo z rozmiarem koła. Jakbyś spróbował zamontować jeszcze mocniejsze hamulce, zedrzesz tylko oponę a nie zahamujesz szybciej.wie ktoś czemu te trucki hamerykańskie w ogóle nie hamują? jak sie ogląda jakieś nagrania to ma się wrażenie że oni walą pedał w podłoge a to jedzie dalej jak pociag
W pociągu jest jeszcze ta różnica że opór toczenia na szynie jest znacznie mniejszy niż opony na asfalcie — to jest zresztą powód dla którego transport kolejowy może być tak bardzo tańszy niż ciężarówkami — co uniemożliwia szybkie hamowanie. Są zresztą wynalazki idące jeszcze dalej: maglev czyli pociąg unosi się na magnesach (jest już wyłącznie opór powietrza), vactrain (rura z wypompowanym powietrzem), to daje praktycznie zero oporów. Skutek uboczny: hamowanie? Co to takiego?
Maglev już jest nawet jeśli rzadki (Wikipedia pisze że działa 6 komercyjnych linii) i w normalnym powietrzu jeździ do 600km/h na eksperymentalnych pokazówkach, 430km/h w normalnym komercyjnym użytkowaniu. Vactrain zaś to tylko testy: był np. Hyperloop One który na krótkich odcinkach miał już pokazówki z pasażerami, ale firma zbankrutowała bo ludzie na planowanym odcinku zażyczyli sobie wielki szmal za wykup gruntów pod ten pociąg. W teorii to może jeździć i 8000km/h (normalnie), zaś bez zakręcania "wylecisz z trasy" co się celowo da wykorzystać do wystrzałów na orbitę: StarTram to projekt (status: 20 lat pracy bandy inżynierów z NASA, twierdzą że potrzeba "tylko" kasy) w którym jedziesz sobie ponad 30000km/h i wypadasz z trasy w kosmos.
I teraz wyobraź sobie: zapierdalasz w takiej rurze owe 30000km/h i ci jakiś cwel drogę zajedzie. Nie mając powietrza ani asfaltu którym mógłbyś hamować, jak myślisz: jak szybko byś się zatrzymał?
![](https://i.sadistic.pl/images/smiles/icon_razz.gif)
Anal_Intruder_69 napisał/a:
Afterek:
Miała burgerowa szczęście, że tam naczepy robią pełne, a nie z plandekami jak w Europie.
suszonko napisał/a:
wie ktoś czemu te trucki hamerykańskie w ogóle nie hamują? jak sie ogląda jakieś nagrania to ma się wrażenie że oni walą pedał w podłoge a to jedzie dalej jak pociag
Tu chyba ujebało drążek, albo i całe koło, bo baba skręca ale to nic nie daje, do tego masa.
rozjebała mnie ta bicz, widząc ja i sytuacje spodziewałem się darcia japy na całego , a tu kultura zaczęła sie drzeć jak myślała ze juz spada i szybko sie ogarnęła , brawo