18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (4) Soft (2) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 14:43
📌 Konflikt izraelsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:47
Napęd 4x4 Audi vs 4x4 BMW ( quattro vs xdrive )
r................n • 2012-11-05, 19:05
Witam

Prezentuje test dwóch samochodów z napędem 4x4 topowych niemieckich marek ( brakuje tylko Mercedesa ) Powstał po tym jak BMW twierdziło, że ich napęd (xdrive) jest lepszy od napędu stosowanego w Audi ( słynne quattro ).

Sosowane są te same opony na obu samochodach, a same samochody są swoimi odpowiednikami w danej marce.

Pierwszy przejazd w włączonym system kontroli trakcji ESP etc., drugi przejazd bez tych systemów.

Oceńcie sami

Zgłoś
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
nanab 2012-11-05, 23:32 1
Pseudoterenówki które maja problem z podjechaniem pod górkę o nachyleniu ok. 10 stopni...
grhotto napisał/a:



P.S. dla napinaczy, którzy twierdzą że BMW to wieś proponuję udać się do najbliższego salonu beemki i popatrzeć sobie na ceny



Proponuję zapoznać się z cenami kombajnów rolniczych.
Zgłoś
Avatar
Pykac 2012-11-05, 23:44
Generalnie to wydaję mi się lekko że wszystkie te testy są z lekka stronnicze bo każdy jest przygotowany inaczej i nie mamy pewności jak auta zostały przygotowane do tych testów możemy się jedynie domyślać że są one obiektywne. Nie wiem czemu wszędzie jest pomijane pseudo"chujowe" auto jakim jest nowy Chevrolet Captiva. Generalnie ja takim jeżdżę i chociaż zdaję sobie sprawę że ludzie mnie wyśmieją co ja w ogóle porównuje klamot GM do niemieckie technologi to w zimę mnie ani razu nie zawiodła i ten napę na haldexie nowej generacji naprawdę daje rade.
Zgłoś
Avatar
delsol 2012-11-06, 0:10
Gwoli ścisłości to odpowiednikiem Q5 jest X3
Zgłoś
Avatar
r................n 2012-11-06, 0:22
delsol napisał/a:

Gwoli ścisłości to odpowiednikiem Q5 jest X3

ale to jest q3 i x1

bania88 napisał/a:



tutaj obalaja Twoj hujowy filmik pozdrawiam pokazuja jaka ścieme BMW zrobilo
Zgłoś
Avatar
mabryl 2012-11-06, 1:41
Jak dla mnie napęd Audi jest w zimie w zupełności wystarczający, a jak będę chciał kupić coś do jazdy w śniegu po dach to kupie Patrola.

Tutaj macie jak audi radzi sobie w śniegu

youtube.com/embed/co80eHAeptg
Zgłoś
Avatar
j................n 2012-11-06, 3:13
youtube.com/ watch?v=lyl7ytk1YIw&feature=related

I tyle w temacie...
Zgłoś
Avatar
karoldeicide 2012-11-06, 3:21 1
ponad 5-minutowy filmik który bez problemu dałoby się zrobić w 50 sekund

<facepalm>
Zgłoś
Avatar
kamillo16 2012-11-06, 11:59
ja bym bral BMW i miał w dupie opinie wszystkich wokoło
Zgłoś
Avatar
bonio89 2012-11-06, 12:56 2
Stara impreza 2.0 PB za 9k lepiej daje sobie rade niż te nowe strucle.
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-11-06, 14:39
@ skoro dla Ciebie nie ma róznicy w napędach miedzy subaru a w/w to daruj sobie komentarze.
Zgłoś
Avatar
o................s 2012-11-06, 15:50 6
Witam

Rodzaje napędów 4x4:

1. Napęd ze sprzęgłem wiskotycznym - napęd na przód z automatycznym (lepkościowym) dołączeniem napędu tylnej osi w razie poślizgu
- VW Syncro (Golf 2, 3, Passat)
- Panda 4x4, Honda Shuttle i zapewne parę innych.
- quattro (Audi R8)

2. Napęd ze sprzęgłem HALDEX - napęd na przód z automatycznym (hydraulicznym, sterowanym elektronicznie) dołączeniem napędu tylnej osi w razie poślizgu. Haldex działa szybciej niż wiskoza i pozwala stosować ESP itp (w nowszych elektronika może wymusić stałe załączenie drugiej osi w odpowiednich proporcjach)
- VW 4motion (Seat Leon, Golf 4, Octavia)
- quattro (Audi A3, S3, TT)
- Volvo, Ford i Opel

3. Napęd ze sprzęgłem TorSen - stały napęd na cztery koła, na suchym rozdział momentu między osie 50:50, w razie poślizgu osi TorSen blokuje jej moment do nawet 25% przekazując resztę na oś z lepszą przyczepnością
- quattro (Audi A4,S4,RS4,RS2,S2,A6,S6,RS6,A8,S8) - niestety silnik jest przed osią, a napęd nad nią, co powoduje spore nurkowanie tych aut w zakrętach, dlatego zawieszenie jest w nich dość twarde. Nurkowanie i twardość zawieszenia powodują sporą podsterowność przy szybkiej jeździe.

4. Modyfikacje:
- Subaru - napęd stały na 4 koła, na suchym rozdział momentu między osie 50:50 (w nowych generacjach 40:60), w razie poślizgu osi sprzęgło wiskotyczne (manual) lub Haldex (automat) blokuje jej moment do nawet 20% przekazując resztę na oś z lepszą przyczepnością. Mocniejsze modele mają jeszcze dodatkowy dyferencjał wiskotyczny na tylnej osi odpowiedzialny za rozdział momentu lewo-prawo (Impreza STi ma TorSena).
- BMW xDrive - Haldex, ale elektronika wymusza by napęd był stale podłączony w odpowiednich proporcjach. Na suchym moc rozdzielana jest na przód 40:60 tył , w razie poślizgu osi moment jest redukowany.
- Mercedes 4Matic (tylko skrzynie automatyczne) - Napęd na tył + dołączany haldexem przód (w nowszych generacjach przekładnia planetarna zamiast haldexa, podobne do xDrive)
- Mitsubishi Lancer Evo ma bodajże trzy dyfry (centralny, na tylnej i na przedniej osi) plus masę elektroniki

Terenówek i reduktorów nie omawiam.

BMW twierdzi, że xdrive jest lepszy od quattro, bo na suchym ma niesymetryczny rozdział momentu (przód 40:60 tył), co Audi stosuje chyba tylko w R8. Napęd na 4 koła w BMW nie został skonstruowany do zabaw w terenie, tylko by ich tylnionapędówki dawały się używać zimą bez dużej utraty przyjemności z jazdy w lecie. Ogólnie na śliskim podobne do Haldexowego quattro.

X1 i Q3 to kompakty z dodatkowym 4x4 na zimę, jak Fiat Sedici.

Pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
SasheQ 2012-11-06, 16:11
Jestem mega fanem BMW i uważam, że prawdziwe BMW skończyło się na E46, E39, E38
Zgłoś
Avatar
RadzioC 2012-11-06, 17:03
up@ to zaczyna sie robic nudne
Zgłoś
Avatar
r................n 2012-11-06, 19:49
konstantynopolitanczyk napisał/a:

up@ to zaczyna sie robic nudne


a nawet pedalskie zeby bardziej dojebac za nic
Zgłoś
Avatar
Ramsey007 2012-11-07, 0:28
ripman napisał/a:



mozna wyłączyć pozdrawiam



Ingerując w jednostkę sterującą - owszem. z guzika - nie. Tylko się świeci, że jest OFF, natomiast w praktyce działa tylko z większym opóźnieniem, żeby dać kierowcy choć trochę zabawy.
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem