"zasrany buraku?
To nie Ja jestem czerwony gdy piszę posta
Jak jest taka sytuacja wbić najwyższy bieg pościć sprzęgło i hamulec by zgasić silnik i po sprawie.
A jak ma automat ?
Są o wiele wytrzymalsze niż benzyniak. Znajdź Golfa II 1.6 benzyna z milionem km przebiegu. w przypadku diesla 1.6 to nie problem Często na mobile.de były właśnie takie przebiegi.
Duży przebieg nie świadczy o wytrzymałości.
Tico wozy i maluchy do dziś można spotkać na drodze co nie świadczy że są samochodami nie do zajechania.
Diesle są 10x droższe w naprawie niż benzynowe silniki i cała oszczędność idzie w pizdu. Dźwięk nowych diesli dalej przypomina ciągniki polne a brak mocy w górnym zakresie obrotów to porażka każdej turbo dupy.
Poza tym kto kupuje golfa w dieslu
Kurewsko przykro się mi teraz to wspomina. Na samochód uczciwie pracowałem 4 lata. Odkładając każdą wolną złotówkę. A nagle na drodze dzieje Ci się takie coś i chuj, jesteś całkowicie bezsilny jak goście z pierwszego filmiku. Uwierzcie, przykro tak patrzeć, jak tyle wysiłku, pracy, odmawiania sobie przyjemności idzie w chuj, a ty nie możesz nic efektownego zrobić. Szczególnie tragiczne przeżycie dla nas - prawdziwych facetów, którzy samochód traktują jak coś więcej, niż przedmiot...
Są o wiele wytrzymalsze niż benzyniak. Znajdź Golfa II 1.6 benzyna z milionem km przebiegu. w przypadku diesla 1.6 to nie problem Często na mobile.de były właśnie takie przebiegi.
Znajdź Passata tdi na pompowtryskiwaczach z przebiegiem 400KKm.
Prawda jest taka że wytrzymałe były tylko stare diesle, które z pojemności 2000ccm3 miały moc ok 60km. Nowsze diesle nie umywają się do tamtych silników.
Takich inteligentów jak ty z przyjemnością kasuję na warsztacie. Wtedy słychać słowa " nigdy więcej diesla"
Napisane przez znajomego na jednym forum :
Z zaletami stanęło właściwie na mniejszym spalaniu paliwa.
A jakie mogą być problemy?
1. Wspomniane już droższe i dużo trudniejsze serwisowanie ze względu na skomplikowany osprzęt
2. Bardzo ograniczony zakres użytecznych obrotów, dzięki czemu trzeba częściej zmieniać biegi, szybciej wyciera się gałka biegów, jeśli jest skórzana, to czeka Cię wydatek na poziomie 400zł
3. Silnik diesla jest sporo cięższy od benzynowego - gorsze prowadzenie, trzeba nadrabiać umiejętnościami a nie każdy je ma
4. Utrudniony rozruch w niskich temperaturach, potrzebny jest większy akumulator - koszty
5. Kupując samochód z rynku wtórnego dużo większe prawdopodobieństwo trafienia zjeżdżonego i z dużym przebiegiem diesla niż benzynowego. Efekt - patrz punkt 1.
6. Diesle mają zastanawiającą tendencję do brudzenia wszystkiego wokół siebie, a szczególnie za sobą
7. Jeśli zabraknie paliwa i niezdarnie dolewasz, benzyna odparuje i w dodatku wyczyści wszystko wokół, olej napędowy utłuści i będzie się mazał przez 3 najbliższe wizyty na myjni
8. Gdy jedziesz autostradą i zachce się siusiu, zjeżdżasz na parking. Kierowca benzynowego już załatwił co potrzeba, umył ręce i wsiada do pojazdu. Ty w dieslu siedzisz i czekasz, bo "przecież turbina musi się wystudzić"
9. Diesla nie możesz postawić na podjeździe zbyt blisko domu, bo gdy go rano uruchomisz w kuchni pospadają wszystkie przyprawy z półek.
10. Gdy wychodzisz w nocy od kochanki i ona prosi Cię, abyś odjechał po cichu nie zwracając na siebie uwagi, wiesz, że nie będziesz w stanie spełnić tej prośby, bo przyjechałeś dieslem.
- samochody są na benzynę
- ciągniki są na olej napędowy
- kuchenki są na gaz
- wodorem pompowało się sterowce
- na prąd to działa mikser
I wszystko.