W skrócie. Jest to projekt wydajnego, taniego i wszechstronnego samolotu dla zwykłych ludzi.
FLARIS LAR 1 nie jest luksusowym przedmiotem budującym prestiż. Jest nowoczesnym środkiem transportu osobistego dającym wyjątkową wolność podróżowania. Bliżej mu do domowych urządzeń użytkowych, drugiego samochodu, motocykla czy łodzi motorowej. Jest nieocenionym narzędziem transportu osobistego dla menadżera, lekarza, inżyniera, a także na wypady z przyjaciółmi czy rodziną.
Twój samolot czeka na przyczepie w Twoim garażu. Wystarczy zaholować go na najbliższe lotnisko, zamontować skrzydła i w drogę.
Aby wystartować i wylądować FLARIS LAR 1 potrzebuje jedynie 250 m trawiastego pasa. Pilot z licencją turystyczną i jego 4 pasażerów dotrze z centrum kraju do najbardziej odległego miejsca w Polsce w niespełna 0,5 h. Dalsza podróż? FLARIS LAR 1 pokonuje 2000 km w 3 godziny.
Ma doskonałość aerodynamiczną porównywalną z szybowcem oraz nowoczesny system bezpieczeństwa – spadochron ratowniczy. Przybliżony koszt paliwa to około 1 zł za 1 km. FLARIS LAR 1 nie ma sobie równych. Tworzy nową kategorię samolotów odrzutowych – FAMILY JET.
FLARIS LAR 1 jest pierwszym na świecie biznesowo-rodzinnym odrzutowcem, który został wykonany w najnowszych technologiach preimpregnatów węglowych. Dzięki zastosowanym innowacjom powstała wybitnie lekka, a jednocześnie wytrzymała konstrukcja.
Masa startowa samolotu – z pełnym zbiornikiem i 5 osobami, wynosi niespełna półtorej tony i jest niższa o 40% od masy innych samolotów porównywalnej wielkości.
FLARIS LAR 1 – najważniejsze zalety:
Łatwy pilotaż
Możliwość operowania z lotnisk trawiastych
Kompozytowa technologia
Prędkość przelotowa – 700 km/h
Pułap – 9000m (FL290)
Zasięg – 2500 km
Bezpieczny spadochronowy system ratunkowy
Masa użyteczna – 400 kg
Bardzo mała masa startowa – 1500 kg
L/D=18 (wyjątkowa doskonałość aerodynamiczna)
FLARIS LAR 1 to samolot wyprzedzający istniejące rozwiązania pod wieloma względami, a przede wszystkim łatwością użytkowania i bezpieczeństwem. Zaprojektowaliśmy maszynę, której pilotaż jest tak prosty, że do jej prowadzenia wystarczy licencja amatorska.
Samolot wybacza pilotowi wiele błędów oraz pozwala operować nawet na trawiastych lotniskach. Dzięki wyjątkowej doskonałości aerodynamicznej (L/D=18) i jednobryłowemu kadłubowi w kształcie kropli, FLARIS LAR 1 może przy wyłączonym napędzie pokonywać lotem ślizgowym18 km na każdy kilometr utraty wysokości. W wyjątkowych sytuacjach zagrożenia może zostać uruchomiony spadochronowy system ratunkowy.
flaris.pl/