18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:25
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
Potężne sprzęty
zoob3r3k • 2013-09-06, 16:08
Takie tam oto malutkie sprzęciki...

1.


Bagger 288
Ten wa­żą­cy 13500 ton po­twór zo­stał zbu­do­wa­ny w Niem­czech. To naj­cięż­szy po­jazd lą­do­wy na świe­cie i naj­bar­dziej wy­daj­na ko­par­ka do prac od­kryw­ko­wych na świe­cie.
W ciągu dnia Bag­ger może wy­do­być aż 240 ty­się­cy ton węgla, tym samym two­rząc dół o wiel­ko­ści bo­iska pił­kar­skie­go i głę­bo­ko­ści 30 me­trów.
Ma­szy­na ma 220 me­trów dłu­go­ści i 96 me­trów wy­so­ko­ści. Pręd­kość mak­sy­mal­na ko­par­ki wy­no­si za­le­d­wie 0,6 km/h. Koszt stwo­rze­nia Bag­ge­ra 288 się­gnął kwoty 100 mi­lio­nów do­la­rów. Tak dużą sumę po­chło­nę­ły m.​in. trwa­ją­ce 5 lat prace pro­jek­to­we.

2.


NASA Crawler-Transporter
Do roku 1978 Craw­ler-Trans­por­ter był naj­więk­szym po­jaz­dem gą­sien­ni­co­wym na świe­cie. Jego masa do­cho­dzi do 2721 ton, dłu­gość wy­no­si 40, a sze­ro­kość pra­wie 35 me­trów. Ma­szy­na była wy­ko­rzy­sty­wa­na m.​in. do prze­wo­zu ra­kiet Sa­turn IB i Sa­turn V pod­czas słyn­nej misji Apol­lo.
Napęd w bez­po­śred­ni spo­sób jest re­ali­zo­wa­ny przez 16 sil­ni­ków trak­cyj­nych. Te po­bie­ra­ją moc z czte­rech, 1000-ki­lo­wa­to­wych ge­ne­ra­to­rów, które z kolei są za­si­la­ne dwoma die­sla­mi V16 o mocy 2788 koni. Pod­no­śni­ki, układ kie­row­ni­czy, oświe­tle­nie i wen­ty­la­cja po­bie­ra­ją prąd z dwóch ge­ne­ra­to­rów o mocy 750 kW za­si­la­nych dwoma die­sla­mi o mocy 1080 KM. Koszt bu­do­wy NASA Craw­ler-Trans­por­te­ra się­gnął 14 mi­lio­nów do­la­rów.

3.


Herrenknecht EPB Shield S-300
Her­renk­necht EPB Shield S-300 jest naj­więk­szą na świe­cie gło­wi­cą tu­ne­lo­wą. Śred­ni­ca we­wnętrz­nej tar­czy wy­no­si 7 me­trów. Włącz­nie z tar­czą ze­wnętrz­ną ma­szy­na jest w sta­nie drą­żyć tunel o śred­ni­cy 15,2 metra. Gi­gant waży 4364 tony.
Opro­gra­mo­wa­nie może do­sto­so­wać pracę gło­wi­cy do wa­run­ków geo­lo­gicz­nych wy­stę­pu­ją­cych na danym od­cin­ku bu­do­wy. W ten spo­sób Her­renk­necht osią­ga mak­sy­mal­ną efek­tyw­ność.

4.


Antonov An-225 Mriya
Oto naj­więk­szy obec­nie uży­wa­ny i naj­cięż­szy sa­mo­lot świa­ta. Roz­mia­ry An­to­no­va robią ogrom­ne wra­że­nie. Roz­pię­tość skrzy­deł sięga 88,4 metra, po­wierzch­nia nośna wy­no­si 905 m2, a masa to pra­wie 200 ton.
Ma­szy­na po­wsta­ła, aby wes­przeć pro­gram ko­smicz­ny Buran. Osta­tecz­nie Ro­sja­nie wy­co­fa­li się z pla­nów, a sa­mo­lot w roku 2001 tra­fił do lot­nic­twa cy­wil­ne­go. Moż­li­wo­ści trans­por­to­we An-225 mogą im­po­no­wać. Ła­dow­nia jest w sta­nie zmie­ścić cały ka­dłub Bo­ein­ga 737. Razem z ła­dun­kiem An­to­nov może ważyć nawet 600 ton i za­pew­nia pręd­kość prze­lo­to­wą na po­zio­mie 800 km/h!

5.


Terex RH400
RH400 jest naj­więk­szą ko­par­ką na świe­cie. Ma­szy­na ma 10 me­trów wy­so­ko­ści, waży 980 ton i jest na­pę­dza­na die­slem o mocy 4400 KM!
Łyżka Te­re­xa po­ru­sza się za spra­wą 14-stu si­łow­ni­ków i ma po­jem­ność 45 m3. Ozna­cza to mniej wię­cej tyle, że każ­do­ra­zo­wo jest w sta­nie udźwi­gnąć nawet 85 ton ma­te­ria­łu. Ile wy­no­si śred­nia wy­daj­ność? Zda­niem pro­du­cen­ta ko­par­ka jest w sta­nie prze­rzu­cić nawet 5500 ton wy­rob­ku na go­dzi­nę. RH400 nie jest tani. Cena wy­no­si 11 mi­lio­nów do­la­rów.

6.


Komatsu D575A-3 SD
Naj­więk­szy bul­do­żer świa­ta jest w sta­nie prze­mie­ścić 69 m3 ma­te­ria­łu o masie do­cho­dzą­cej do 220 ton. Do­dat­ko­wo spe­cjal­nie ukształ­to­wa­ny le­miesz może udźwi­gnąć nawet 160 ton urob­ku! Po­two­ra na­pę­dza 12-cy­lin­dro­wy sil­nik wy­so­ko­pręż­ny o gi­gan­tycz­nej mocy 1150 koni me­cha­nicz­nych.
Z racji na roz­mia­ry i masę prze­szło 131-ton, Ko­mat­su pod­czas wy­jaz­du na nowe miej­sce pracy musi być ro­ze­bra­ny na czę­ści. Prze­wie­zie­nie wszyst­kich ele­men­tów wy­ma­ga uży­cia od 6 do nawet 8 cię­ża­ró­wek.

7.


LeTourneau L-2350
Za około pół­to­ra mi­lio­na do­la­rów wła­ści­ciel ko­pal­ni od­kryw­ko­wej może po­zwo­lić sobie na naj­więk­szą ła­do­war­kę ko­ło­wą na świe­cie. Ma­szy­na mon­to­wa­na na in­dy­wi­du­al­ne za­mó­wie­nie jest warta każ­de­go centa z tej kwoty.
Dzię­ki 16-cy­lin­dro­we­mu die­slo­wi o mocy 2300 KM i ty­ta­nicz­nie sil­nej łyżce każ­do­ra­zo­wo może prze­trans­por­to­wać nawet 75 ton urob­ku. W ukła­dzie hy­drau­licz­nym na­pę­dza­ją­cym si­łow­ni­ki krąży 1230 li­trów płynu! Masa ope­ra­cyj­na mie­rzą­cej 21 me­trów ła­do­war­ki Le­To­ur­ne­au L-2350 do­cho­dzi do 258 ton.

8.


BHC SR-N4 Mk3
Lista nie by­ła­by pełna, gdy­by­śmy za­po­mnie­li o naj­więk­szym po­dusz­kow­cu świa­ta prze­zna­czo­nym do użyt­ku cy­wil­ne­go. Trze­cia ge­ne­ra­cja po­jaz­du o ozna­cze­niu SR-N4 ma 56 me­trów dłu­go­ści oraz mie­ści nawet 418 pa­sa­że­rów i 60 sa­mo­cho­dów oso­bo­wych.
Bry­tyj­ski gi­gant waży 320 ton, w tym masa ła­dun­ku może wy­nieść 112 ton. Do na­pę­du po­dusz­kow­ca służą 4 tur­bi­ny ga­zo­we wy­pro­du­ko­wa­ne przez Rolls-Roy­ce`a. BHC SR-N4 unosi się nad po­wierzch­nią wody z pręd­ko­ścią ope­ra­cyj­ną 110 km/h.

9.


Overburden Conveyor Bridge F60
Roz­mia­ry naj­więk­sze­go prze­no­śni­ka mo­sto­we­go na świe­cie po­tra­fią wpra­wić w osłu­pie­nie! Ma­szy­na ma 60 me­trów wy­so­ko­ści, 240 me­trów sze­ro­ko­ści i aż 502 metry dłu­go­ści.
Ogrom­ne ga­ba­ry­ty spra­wia­ją, że Over­bur­den Co­nvey­or Brid­ge F60 może pra­co­wać w naj­więk­szych ko­pal­niach świa­ta i jest po­rów­ny­wa­ny do le­żą­cej wieży Eif­fla. Pręd­kość mak­sy­mal­na prze­no­śni­ka wy­no­si 0,78 km/h.

10.


Liebherr T284
W chwi­li obec­nej Lie­bherr T284 jest naj­więk­szą wy­wrot­ką na świe­cie. Po­jazd waży 261 ton, a jego ła­dow­ność wy­no­si 400 ton.
20-cy­lin­dro­wy sil­nik wy­so­ko­pręż­ny dys­po­nu­je osza­ła­mia­ją­cą mocą 4080 KM! Aby mak­sy­mal­nie wy­dłu­żyć czas pracy po­twor­na, kon­struk­to­rzy mon­tu­ją w T284 zbior­nik pa­li­wa o po­jem­no­ści 5351 li­trów. To ozna­cza, że tan­ko­wa­nie pod korek sta­no­wi wy­da­tek na po­zio­mie 30 ty­się­cy zło­tych! Pręd­kość mak­sy­mal­na Lie­bher­ra wy­no­si 64 km/h.

zajebane z łoneta
Zgłoś
Avatar
sk1ba 2013-09-06, 22:32 1
toż to tego ostatniego zajebali z gta
Zgłoś
Avatar
Darthkac 2013-09-06, 22:40
Chciałem dodać filmik z Discovery o "Mega Koparkach", ale na sadistica nie można wrzucać 50mb+, a na YT powyżej 15 minut. Chciałem nawet przyciąć filmik na 3/4 części, ale waga jest powalająca. Jedynie co mogę zrobić to dać linka do chomikuj.pl i dać darmowy transfer Tutaj link: chomikuj.pl/Darthkac/Dla+saditica
Zgłoś
Avatar
siaska88 2013-09-06, 22:43 3
W Polsce dużo takich maszyn znajdziecie w KWB Bełchatów. Tu filmik z tej kopalni:



Oglądać od 3:35
Zgłoś
Avatar
Fallenowable 2013-09-06, 23:44
Ładnie zgromadzone informacje oraz ciekawe. Piwo.
Zgłoś
Avatar
Bituminiorz 2013-09-07, 9:09
Jak te maszyny to transformersy...to mamy przejebane
Zgłoś
Avatar
a................4 2013-09-08, 0:59
kszh19 napisał/a:

FOTO z POLSKI robiona autor JA



to koparka Kwk z Adamowa, jeżeli robiłeś foty, znaczy żeś torfiarz pracuję z takimi
Zgłoś