18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Avatar
niwet 2013-09-05, 23:51
no nie mogę, owszem słabe szkolenie kierowców tirów to jedno ale znaki to też druga kwestia, od Opola są znaki, żeby sprawdzić hamulce i całą reszta na tej drodze, kolejny wypadek, bo góra niezła tam jest jakieś 600m w dół pod niezlym kątem, ale też ciężarówka nie zatrzyma się za pomocą samych hamulców, nie ma takiej opcji.

ronda nie bylo na nawigacji, jasne stare rondo jak świat ale co ja tam wiem
Zgłoś
Avatar
jaceklaki 2013-09-06, 9:38
Nie wiecie co to za rondo a komentujecie. poczytajcie sobie o Klodzkim rondzie smierci albo zapraszam do Klodzka...przejedzcie sie trasa od Zlotego Stoku do Klodzka a nie pierdzielicie o nawigacji!!
Zgłoś
Avatar
cenius 2013-09-06, 11:28
No i co zmieni wiedza o tym rondzie?

To jak w Boliwii sa drogi nad przepaściami to znaczy że mam tam zapierdalać 80km/h?

no nie KURWA

dostosowuje predkosc do warunków

Jak zawodowy kierowca nie potrafi zwolnić to murzyński kutas mu w odbyt.
Zgłoś
Avatar
t0m3k__ 2013-09-06, 19:22
Z tym, że tam 15 kilometrów wstecz są same góry, a później kawałek prostej z górki i ostra góra w dół która się ciągnie i kończy tym rondem.
Kierowcy po przeprawie wcześniejszej zapominają, że prawdopodobnie mają gorące bębny a te z temperaturą tracą skuteczność. W dodatku widząc duży kawał ładnej prostej drogi z dobrą widocznością pozwalają sobie na zwiększenie prędkości. Ograniczenia są przed samym szczytem z którego droga idzie ostro w dół. Kierowcy hamują, bębny się grzeją. Co z tego, że jedziesz 40 km/h na szczycie jak masz pod sobą 40 ton i rozgrzane do czerwoności hamulce? Choćbyś był mistrzem kierownicy i jeździł niczym Patrick Swayze z Czarnego Psa to praw fizyki nie zmienisz.
Jestem mieszkańcem Kłodzka od 23 lat, mój ojciec przez 20 lat prowadził firmę transportową.
Jestem ekspertem.
Zgłoś
Avatar
wrocek 2013-09-08, 21:03
Tam jest stromy zjazd i wcale nie krótki. Jadąc od Podzamka, a wcześniej od Nysy mamy sporo prostej i płaskiej drogi, a tu nagle stromo i mocne dohamowanie. Przy takim tonażu nie dziwota, że hamulce się skończyły
Zgłoś
Avatar
TruckR 2013-09-11, 23:38
misiekzmarsa napisał/a:

TruckR Awaria awarią, co nie zmienia faktu że ciął w terenie zabudowanym z 90 albo lepiej. Jadąc w miarę przepisowo można się ratować hamując silnikiem, retarderem czy czym tam jeszcze. Po prostu zapierdalał jak dziki osioł na BePowerze i zaskoczyło go rondo.


Już conajmniej kilka osób wspomniało, że przed tym rondem jest dość stromy zjazd więc może kierowca w skutek awarii hamulców utracił panowanie nad pojazdem (a właściwie to zespołem pojazdów )?
No, ale tak... Ty wiesz lepiej...

pavel321 napisał/a:

Dlaczego nie mając pojęcia o ciężarówkach piszesz takie bzdury ?
Kążda awaria układu hamulcowego pneumatycznego (a taki tam jest) kończy się zablokowaniem kół a co za tym idzie zatrzymaniem pojazdy.


maciejmss napisał/a:

Nie wiem czy wiesz ale pneumatyczny układ hamulcowy w przypadku awari powoduje zablokowanie kół dlatego w momencie tłumaczenie dla ciebie 'autobus czy inne duze brum robie pssss w momencie wcisniecia w pedalu hamulca'

także wina tego debila w cieżarówce jest jednoznaczna a zpieerdala jak pojebaniec

powtórzyłem sie pare razy no ale pierdole 4pak pękł poprawność stylistyczna też


Nie dość, że rzucacie się do gardła jak horda rozwścieczonych psów... to jeszcze pociskacie bzdury!

Przykro mi, ale panowie fachowcy gówno się znacie!
Hamulce blokują się awaryjnie tylko w przypadku spadku ciśnienia w układzie hamulcowym, np. podczas sporego rozszczelnienia układu/awaria sprężarki etc.

Ale istnieje wiele awarii, które mogły by spowodować częściową lub nawet całkowitą utratę hamulców... chociażby awaria regulatora siły hamowania.

Ale bardziej nasuwa się tutaj na myśl przegrzanie hamulców.
Z reszta najczęstszy błąd w podobnych sytuacjach/warunkach.

Kilka osób mówiło o retarderze, ale niestety nie we wszystkich ciężarówkach są one zastosowane, a do tego trzeba pamiętać że mają one pełnić rolę "spowalniacza" a nie hamulca więc mają wspomagać roboczy układ hamulcowy tak aby uniknąć jego przegrzania przy długich stromych zjazdach...

Pozdrawiam.
Zgłoś