Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Ok, padły hamulce, rampa go wyhamowała. Teraz zacznie toczyć się w dół czy nie? Bo hamulce szlag trafił a czy ręczny utrzyma całą masę z górki?
Pytanie do exsperta:
Ok, padły hamulce, rampa go wyhamowała. Teraz zacznie toczyć się w dół czy nie? Bo hamulce szlag trafił a czy ręczny utrzyma całą masę z górki?
w insbruku masz takie hamownie jak ta tutaj tylko ze tam masz wykopany dol na końcu aby sie zblokować i czekać za pomocą z tego co pamiętam na samym szczycie jest wyciągarka jeszcze i to naprawdę taka konkretna . tak bylo jeszcze 2 lata temu jak jest teraz nie wiem na 100% . Duzo takich "ramp" jest w górzystych terenach Austria czy Włochy lub Słowenia
Pytanie do exsperta:
Ok, padły hamulce, rampa go wyhamowała. Teraz zacznie toczyć się w dół czy nie? Bo hamulce szlag trafił a czy ręczny utrzyma całą masę z górki?
jak na szybko wyłączy silnik, wrzuci bieg i zaciągnie na wszelki ręczny to nie ruszy z powrotem. Poza tym materiał na takich rampach jest dość grząski, więc dodatkowo go zatrzyma. No i mu nie padły hamulce tylko się zaczęły jarać, po parunastu minutach wystygną...
Myślę, że brak ciśnienia w układzie mógł to spowodować nie wiem eksplozja kompesora i jakiś nagły wyciek z układu.
W ciągniki z tym ręcznym nie tak łatwo, tam działa wszystko na pneumatyce jeśli strzelił gł. Zawór H-CA to nie tak łatwo to zrobi. Ręczny nie jest na linie jak w osobówkach.
Myślę, że brak ciśnienia w układzie mógł to spowodować nie wiem eksplozja kompesora i jakiś nagły wyciek z układu.
Spadek ciśnienia w układzie zblokowałby hamulce poczas jazdy. Tu raczej doszło do przegrzania hamulców.
W ciągniki z tym ręcznym nie tak łatwo, tam działa wszystko na pneumatyce jeśli strzelił gł. Zawór H-CA to nie tak łatwo to zrobi. Ręczny nie jest na linie jak w osobówkach.
Myślę, że brak ciśnienia w układzie mógł to spowodować nie wiem eksplozja kompesora i jakiś nagły wyciek z układu.
jak nie masz pojecia o czyms to nie pisz bzdur, bo ktos jeszcze glupszy od ciebie w to moze uwierzyc
ok hamulce zaczęły się jarać, ale przecież jadąc nawet na biegu jałowym powoli by wytracał prędkość a tutaj wygląda jakby mu się tempomat zaciął. Jakiś ekspert wyjaśni?
Nie tak łatwo wyhamować zestaw który waży 20ton i więcej jadący z góry. Domyślam się, że w tej sytuacji różne retardery, hamulce silnikowe i inne tego typu wynalazki nawet by go nie spowolniły. Na biegu jałowym w zasadzie hamuje tylko opór powietrza i opory toczenia kół, także to tak nie działa.
Pytanie do exsperta:
Ok, padły hamulce, rampa go wyhamowała. Teraz zacznie toczyć się w dół czy nie? Bo hamulce szlag trafił a czy ręczny utrzyma całą masę z górki?
Nie zjedzie. Podłoże jest bardzo grząskie , a dla spokoju ducha przy końcu wystarczy zgasić silnik na biegu, bo to zapewne automat.
Widziałem nie raz kawałek tarczy czy bębna na jezdni. Wiszące bębny popękane tarcz i zerowe klocki norma w transporcie. Ciągnik ciągnący naczepe bez hamulców nie raz..
Sry racja tu nie są winne są hamulce wcale. yhy. one ogarniaja wcale. Patrząc na zestaw cisnie z taką samą prędkością mimo palących się tarcz i klocków.
Widziałem nie raz kawałek tarczy czy bębna na jezdni. Wiszące bębny popękane tarcz i zerowe klocki norma w transporcie. Ciągnik ciągnący naczepe bez hamulców nie raz..
Nikt nie napisał, że to nie wina hamulców, ale to co napisałeś o spadku ciśnienia w układzie jest błędne.
W samochodzie osobowym kiedy wciśniesz hamulec nastepuje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego i rozpoczyna się hamowanie. W ciężarówce ciśnienie powietrza w układzie rozwiera szczęki hamulców. w momencie kiedy tego powietrza nie ma hamulce zwyczajnie się zaciskają. To zabezpieczenie przed sytuacją jaką opisałeś.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów