Każdy Narzeka, ale Polska jest "Właścicielem" rekordu prędkości pociągu w Europie Środkowo - Wschodniej. 293 km/h.
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:05
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:49
🔥
Są jeszcze dobrzy ludzie na tym świecie
- teraz popularne
"TV podała, że Nowak otrzymał złoty zegarek od króla Somalii i został tam
ministrem transportu. Koleje SRN zakupują Shinkansen 700 i zamierzają pobić rekord 80 km/h"
Tak na rozluźnienie
ministrem transportu. Koleje SRN zakupują Shinkansen 700 i zamierzają pobić rekord 80 km/h"
Tak na rozluźnienie
Vebb napisał/a:
Koleje trzeba koniecznie sprywatyzować. Jeżeli państwo zacznie w to wkładać pieniądze to 90% tych funduszy zostanie zmarnowane (czyt. rozkradzione), a i efekt będzie zerowy.
Dopóki nasze PKP było państwowe to nasza kolej była na dobrym poziomie. Ale odkąd w wyniku podziału na spółki wszystko się rypie.
SQT napisał/a:
Dopóki nasze PKP było państwowe to nasza kolej była na dobrym poziomie. Ale odkąd w wyniku podziału na spółki wszystko się rypie.
Dokładnie. W PKP jest około 15 spółek. Wg. Mnie pomocą w tym wszystkim by było ponowne scalenie w jedną spółkę akcyjną, bądź stworzenie tylko trzech odpowiedzialnych za: 1. Przewozy Towarowe 2. Infrastukrurę 3. Przewozy Pasażerskie.
Jestem Ciekaw ile kasy momentalnie by zaoszczędzono likwidując te spółki córeczki...
Wydatek na te pociąg to akurat najmniejszy pikuś, wygooglowałem sobie koszt wybudowania jednego METRA infrastruktury kolejowej i zbaraniałem.
31 TYŚ ZŁOTYCH. Za odcinek Warszawa-Gdańsk rachunek wyniesie prawie 10 mld złotych. Cena jednego metra dotyczy tego konkretnego odcinka, ale skoro max prędkość jaką podają na 2014 to 160km/h a na 2015 po tej samej trasie 200km/h to jestem bardzo ciekawy ile trzeba zapłacić za metr torów po których da się śmigać 300 km/h. Jeśli się mylę w moim rozumowaniu to niech mnie ktoś poprawi.
31 TYŚ ZŁOTYCH. Za odcinek Warszawa-Gdańsk rachunek wyniesie prawie 10 mld złotych. Cena jednego metra dotyczy tego konkretnego odcinka, ale skoro max prędkość jaką podają na 2014 to 160km/h a na 2015 po tej samej trasie 200km/h to jestem bardzo ciekawy ile trzeba zapłacić za metr torów po których da się śmigać 300 km/h. Jeśli się mylę w moim rozumowaniu to niech mnie ktoś poprawi.
______________
qwerty
Nikkoo napisał/a:
31 TYŚ ZŁOTYCH. Za odcinek Warszawa-Gdańsk rachunek wyniesie prawie 10 mld złotych.
Ta modernizacja to jest jedna z większych marnotractw pieniędzy na PKP. Za ok. 30-40% więcej można by od podstaw wybudować linię na 250 km/h. A starą linię wyremontować do 120-140 km/h.
Nikkoo napisał/a:
to jestem bardzo ciekawy ile trzeba zapłacić za metr torów po których da się śmigać 300 km/h.
Wbrew pozorom niewiele więcej. Największy przeskok kosztowy jest na progu 160 km/h. Powyżej tej prędkości linia musi spełnić dużo kosztownych wymogów, nie może być żadnych przejazdów w jednym poziomie, musi być system sterowania ruchem (drogi) i parę innych rzeczy. Dlatego prawie wszystkie linie magistralne w Polsce modernizuje się do 160 km/h. Tylko dwie będą >160 km/h.
Frostu napisał/a:
musi być system sterowania ruchem
Każda linia ma system sterowania ruchem źle się wyraziłeś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów