Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Tytuł 293 km/h filmik 291 km/h
Dzień później rekord został pobity o 2km/h.
W Szwajcarii jeździłem pociągiem po 300km/h. Odcinki między stacjami są proste - Szwajcarzy się nie pie**olą. Odcinek ma być prosty, prędkość duża, komfort wysoki a czas krótki - i nie ma h*ja, jak góra na drodze to przekopują się, rzeka lub jezioro - robią most, ale taki most, że wysokość to dobre 100m nad taflą... w środku tak pędzącego pociągu nawet jednego drgnięcia nie poczujesz, szklanka z kawą pełną po brzegi nie ma prawa nic się wylać... i robią to z głową!
Powiedz mi, po co mamy na siłę budować mosty i tunele jak zdecydowana większość kraju jest płaska jak stół? Można wybudować prostą linię z łagodnymi łukami.Na CMK łuki mają promień 4 km. Warszawa-Gdańsk też jest dość prosta.
U nas popie**oleńcy kupili pociąg, który rozpędzi się do 200km/h na jednym odcinku!! a pozostała Polska będzie obsługiwana 90km/h, stacja co 5min...
Ale piepszysz głupoty ignorancie. Za dwa lata będziemy mieć ok. 350 km linii na prędkości 200 km/h. Do tego trwają modernizacje kilkunastu linii do prędkości 160 km/h.
Komentarz właściwy:
To już polska specjalność się staje Co nie dostaniemy z obcych krajów, wyciskamy więcej niż sądził producent Zapytajcie Vulcan Foundry co myślą o ich projekcie na 110km/h który jeździ 140, a na testach śmigał 160
ps. Ciekawe, ilu "egzperdów" wiedziało że chodzi o EU07 przerobione na EP08
Jesteśmy na niej ale to nie przekłada się na komfort naszego życia.
Po co nam to? Przecież gdyby obecne pociągi jechały płynnie swoją maksymalna prędkością, a nie zatrzymywały się pośrodku niczego albo jechały momentami 20km/h to czas podróży prawie 2x by się zmniejszył. Co z tego że na jednym jedynym odcinku się rozpędzi? I dodatkowo zrobi nowe utrudnienia innym połączeniom.
Po to aby 4 największe aglomeracje w Polsce połączyć szybkimi pociągami. Reszta pociągów w Polsce będzie jeździła 120-160 km/h na magistralnych trasach.
I jakie zrobi nowe utrudnienia?
Uwierzę jak zobaczę. Nikt nie da obywatelom tyle co Tusk obieca. Jeśli rząd coś zapowiada to nawet bez wiedzy w temacie można powiedzieć, że pierdolą głupoty i masz więcej niż 50% szans na to, że masz rację.
Jak myślicie, że dalej na biletach studenckich 25 zł/300 km należy wam się super szybki przejazd to się jebnijcie w głowę. Pociąg i tak będzie musiał się zatrzymać na wielu stacjach po drodze. Pendolino jest po to żeby np z Warszawy do Krakowa nie jebać się 7 godzin przez wszystkie stacje tylko przejechać trasę z maksymalną prędkością co pozwoli skrócić czas podróży ale wygeneruje też spory koszt na niewielką liczbę pasażerów. Właśnie dlatego bo pominie wszystkie stacje między A i Z. Więc moim zdaniem inwestycja udana i trafiona w dziesiątkę.
@Frostu
Uwierzę jak zobaczę. Nikt nie da obywatelom tyle co Tusk obieca. Jeśli rząd coś zapowiada to nawet bez wiedzy w temacie można powiedzieć, że pierdolą głupoty i masz więcej niż 50% szans na to, że masz rację.
To nie są obietnice Tuska. To jest realizowana od wielu lat inwestycja realizowana przez PKP. Modernizacje torów pod Pendolino zaczęły się jeszcze za premiera Marcinkiewicza, a o kupnie Pendolino mówi się już w Polsce od lat 90tych. To jest wieloletni projekt który pozwoli pomiędzy największymi miastami podróżować z bardzo konkurencyjnymi czasami wobec transportu drogowego i lotniczego. Za dość rozsądną cenę (cena minimalna 49 zł, średnia 110 zł). A to, że Tusk zlizuje teraz z tych inwestycji śmietankę to inna sprawa... Każdy polityk by się tym chwalił.
A ile on pojedzie te 293? Jeżeli będzie miał do pokonania trasę Katowice-Warszawa czy w drugą stronę to jadąc przez Sosnowiec będzie musiał jechać max 80/h i tak do samego Zawiercia... Nie wspominając o tym, że będzie musiał jechać po tych samych torach co pociągi regionalne, więc rozkład pójdzie w p*zdu, bo pie**olino będzie miało priorytet.
Prędkość 293 km/h to wyłącznie prędkość testowa potrzeba do otrzymania homologacji. Pendolino będzie jeździło na początek maksymalnie 200 km/h, potem 230 km/h.
I tak, będzie jeździł również na wolniejszych trasach. Linia Katowice-Zawiercie jest modernizowana do 120-160 km/h. I Pendolino wykorzysta zaledwie część przepustowości tras, to będzie 5 pociągów dziennie Kat-Wwa. Pomiędzy kursami Pendolino zmieści się i 30 pociągów reginalnych czy TLK.
Tutaj będą rozwijały prędkość max 250 km/h. To jest "Kręgosłup" całej Polskiej sieci kolejowej.
Od niej będą odchodziły trasy (do Szczecina, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Białegostoku etc. etc) po której pociągi będą jeżdzić 160 km/h. Do ich użytkowania Intercity kilka dni temu podpisało kontrakt na zakup 40 pociągów od Firmy Stadler. A od tych głównych linii, będą "odchodziły" linie regionalne, z którymi jeszcze nie poradzono sobie, lae życzę im jak najlepiej.
To są wielkie pieniądze, które prędzej czy później musiały być wydane. Polska względem zachodnich krajów jest jeszcze w latach 80'tych.
Mniej więcej w 2018 jazda pociągiem w Polsce będzie przyjemnością. Uwierzcie mi. Bezsensowną rzeczą byłoby kupowanie pociągów od Polskich producentów, które rozwijają prędkość do 160 km/h. Teraz to wystarcza, ale za trzy, cztery lata? To by były dopiero pieniądze wywalone w błoto.
Musimy patrzeć w przyszłość. Teraz Pendolino pojedzie z prędkością 160 km/h, na jedynym odcinku 200, ale za kilka lat, będzie sztandarowym produktem InterCity.
I jeszcze jedno. Mój wpis wygląda jak propagandowy język PO.
Nie nie jestem PełOwcem i nigdy nie będę.
Jestem Miłośnikiem Kolei, który powolutku zaczyna wierzyć, iż kiedyś zobaczy prawdziwą fantastyczną kolej w Polskim wydaniu.
Ciekawe jest to co piszesz ale mam wielkie ALE. Z autopsji wiem, że więcej ludzi podróżuje pociagami osobowymi i to w nich jest tragedia, stare EN-57 powinny zostać oddane do afryki a nie wozić ludzi w 2013 roku w kraju europejskim. To pociągi osobowe powinny zostać wymieniane jak najprędzej bo to one wożą więcej ludzi, w pośpiesznych itd niema takiej biedy jak w os.
Białoruś, Ukraina, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Czarnogóra... Doprawdy wielki sukces!
Jakby wywalili w błoto więcej kasy, kupili coś szybszego niż pendolino i przygotowali odpowiedni odcinek równych torów to wynik mógłby być jeszcze lepszy! Moim zdaniem to, że nikt nie kupuje superszybkich pociągów jeśli nie ma odpowiedniej infrastruktury świadczy o zdrowym podejściu. Ty przedstawiasz to jako sukces a dla mnie to sromotna porażka
bla, bla, bla, bla... już narzeka, już narzeka.. żesz kurwa mać, już narzeka.. Jesteśmy mistrzami kurwa wszechświata i okolic w narzekaniu.
Nikt nie potrafi tak jęczeć przy jebaniu jak kobiety żółtych, nikt nie potrafi tak pięknie lamentować jak ciapaci, i nikt nie potrafi tak zajebiście na wszystko narzekać jak Polacy.
@Frostu
Ciekawe jest to co piszesz ale mam wielkie ALE. Z autopsji wiem, że więcej ludzi podróżuje pociagami osobowymi i to w nich jest tragedia, stare EN-57 powinny zostać oddane do afryki a nie wozić ludzi w 2013 roku w kraju europejskim. To pociągi osobowe powinny zostać wymieniane jak najprędzej bo to one wożą więcej ludzi, w pośpiesznych itd niema takiej biedy jak w os.
Kolej dalekobieżna jest w gestii PKP IC, zaś koleje regionalne należą do samorządów i to one za nie odpowiadają. W części województw kolej regionalna leży, ale większość samorządów kupuje masowo nowe pociągi, głównie Impulsy, Elfi i Flirty. Wszystko wyprodukowane w Polsce notabene. Moje Podkarpacie kupiło niedawno 4 Impulsów i 2 Elfy. Jeszcze do zastąpienia wszystkich EN-57 dużo czasu zajmie, ale powoli się coś dzieje.
Dodam jeszcze, że podkarpackie Impulsy są najbardziej wypasionym składem regionalnym w Polsce.
36WE dla województwa podkarpackiego to jeden z najbardziej komfortowych pociągów regionalnych w kraju. Województwo zamówiło w nim skórzane obicia podłokietników i zagłówków, wygodne fotele, wi–fi, klimatyzację, a nawet kran z fotokomórką i elektryczną suszarkę do rąk w toalecie. Oświetlenie pociągu zostało zrealizowane w technologi LED, a np. stopnie do pojazdu są podgrzewane.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów