18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (2) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 10:27
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:34
🔥 Ratowanie jaszczurki - teraz popularne
Silniki cosworth'a
łon • 2012-12-27, 16:12
Witam, mój pierwszy temat, chciałbym na początek wrzucić coś ciekawego... Pewnie większości dobrze znane, ale może zaciekawią tych, którzy nie znają mocy COSWORTH

na początek o firmie:

Cosworth – brytyjskie przedsiębiorstwo założone w Londynie w 1958 roku, projektujące i budujące silniki. Nazwa pochodzi od nazwisk założycieli, którymi byli Mike Costin i Keith Duckworth. Firma przeniosła siedzibę do Northampton oraz przeszła zmiany własnościowe i organizacyjne, od 2004 jest to Cosworth Group[1].
Firma specjalizuje się w wyścigach samochodowych. W sezonie 2006 dostarczała podzespoły dla dwóch stajni Formuły 1: Williams korzystał z ich silników V8, skrzyni biegów i powiązanej elektroniki; zespół Scuderia Toro Rosso używał zmodyfikowanych silników V10. Jednak najlepszym dziełem firmy pozostaje silnik DFV który wygrał 155 GP. Cosworth wygrał przetarg na dostawę tanich silników do F1 począwszy od sezonu 2010. Zespoły mogą zakupić pakiet jednostek napędowych na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Z usług Coswortha aktualnie korzystają: HRT i Marussia. W sezonie 2010 również Lotus używał silników brytyjskiego producenta, a w latach 2010-2011 Williams.
W 1969 roku Cosworth stworzył swój jedyny samochód Formuły 1, model 4WD.



Cosworth współpracując z Fordem, założył że stworzy auto do jazdy po zwykłych drogach, znajdując środek pomiędzy mocą a funkcjonalnością..

Tak powstały dwa modele

Ford Sierra RS500
R4 2,0 l (1993 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Turbodoładowanie Garett T3
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic
Stopień sprężania: 8,0:1
Średnica cylindra × skok tłoka: 90,80 × 76,95 mm
Moc maksymalna: 227 KM (167 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 277 N•m przy 4500 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-60 mph: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 248 km/h


oraz
Ford Escort
R4 2,0 l (1993 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Turbodoładowanie Garett T3/T04B
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Marelli-Weber
Stopień sprężania: 8,0:1
Średnica cylindra × skok tłoka: 90,80 × 76,95 mm
Moc maksymalna: 227 KM (167 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 304 N•m przy 3500 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-60 mph: 6,2 s
Przyspieszenie 0-100 mph: 17,4 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h



Te auta jeszcze dziś, mają ceny ok. 30-50 tys. zł i najprawdopodobniej nie spadną, ze względów wyjątkowości i niepowtarzalności

a teraz coś najprzyjemniejszego...

pytanie jak sierra poradzi sobie z porshe 911 ?

akcja od 0:30

Z góry podpowiadam, muzyka może się nie każdemu spodobać,
ja wyłączam dźwięk, na przykład



kolejny sierra vs BMW 335i Twin turbo

akcja od 0:50


jeśli się spodoba to dorzuce coś ciekawego

a jak nie to czekam na " " czy " :"
Zgłoś
Avatar
xblazex 2012-12-28, 8:14
rafal_etz napisał/a:

ja do dziś mam scorpio w którym siedział 2.9 v6. Silnik mam do sprzedania wraz ze skrzyną 6 + wsteczny a do budy włożony został 2.5 TD



dlaczego tak?!
Zgłoś
Avatar
gangstareso 2012-12-28, 10:21
bujam się sierrą jest u nas jako auto zastępcze ostatnio własnie nawalił mi chrysler z przednim napędem po wejściu w sierrę po roku czasu i mocniejszym depnięciu na pedał gazu często tył wyprzedza mi przód brak wyczucia tego auta wpędza mnie często w zakłopotanie
Zgłoś
Avatar
JAN PALONY 2012-12-28, 14:20
Małe sprostowanie:
" Cosworth wygrał przetarg na dostawę tanich silników do F1 począwszy od sezonu 2010. Zespoły mogą zakupić pakiet jednostek napędowych na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Z usług Coswortha aktualnie korzystają: HRT i Marussia. W sezonie 2010 również Lotus używał silników brytyjskiego producenta, a w latach 2010-2011 Williams."
Nic nie wygrał tylko firma zdecydowała, że wejdzie ponownie w F1 ze swoimi silnikami oferując stosunkowo tanie jednostki napędowe dla nowopowstałych 3 zespołów, zdecydował się także Williams. Obecnie korzysta z nich tylko Marussia, HRT już nie ma a Williams i Caterham zrezygnowały bo były po prostu słabe.
Bez hejtu
Zgłoś
Avatar
rafal_etz 2012-12-28, 18:22
xblazex napisał/a:



dlaczego tak?!



za dużo palił
Zgłoś
Avatar
Pajoresko 2012-12-29, 0:33
jeszcze jest Mercedes-Benz W201 Cosworth <3
Zgłoś