18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 18:39
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
Silniki cosworth'a
łon • 2012-12-27, 16:12
Witam, mój pierwszy temat, chciałbym na początek wrzucić coś ciekawego... Pewnie większości dobrze znane, ale może zaciekawią tych, którzy nie znają mocy COSWORTH

na początek o firmie:

Cosworth – brytyjskie przedsiębiorstwo założone w Londynie w 1958 roku, projektujące i budujące silniki. Nazwa pochodzi od nazwisk założycieli, którymi byli Mike Costin i Keith Duckworth. Firma przeniosła siedzibę do Northampton oraz przeszła zmiany własnościowe i organizacyjne, od 2004 jest to Cosworth Group[1].
Firma specjalizuje się w wyścigach samochodowych. W sezonie 2006 dostarczała podzespoły dla dwóch stajni Formuły 1: Williams korzystał z ich silników V8, skrzyni biegów i powiązanej elektroniki; zespół Scuderia Toro Rosso używał zmodyfikowanych silników V10. Jednak najlepszym dziełem firmy pozostaje silnik DFV który wygrał 155 GP. Cosworth wygrał przetarg na dostawę tanich silników do F1 począwszy od sezonu 2010. Zespoły mogą zakupić pakiet jednostek napędowych na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Z usług Coswortha aktualnie korzystają: HRT i Marussia. W sezonie 2010 również Lotus używał silników brytyjskiego producenta, a w latach 2010-2011 Williams.
W 1969 roku Cosworth stworzył swój jedyny samochód Formuły 1, model 4WD.



Cosworth współpracując z Fordem, założył że stworzy auto do jazdy po zwykłych drogach, znajdując środek pomiędzy mocą a funkcjonalnością..

Tak powstały dwa modele

Ford Sierra RS500
R4 2,0 l (1993 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Turbodoładowanie Garett T3
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic
Stopień sprężania: 8,0:1
Średnica cylindra × skok tłoka: 90,80 × 76,95 mm
Moc maksymalna: 227 KM (167 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 277 N•m przy 4500 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-60 mph: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 248 km/h


oraz
Ford Escort
R4 2,0 l (1993 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Turbodoładowanie Garett T3/T04B
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Marelli-Weber
Stopień sprężania: 8,0:1
Średnica cylindra × skok tłoka: 90,80 × 76,95 mm
Moc maksymalna: 227 KM (167 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 304 N•m przy 3500 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-60 mph: 6,2 s
Przyspieszenie 0-100 mph: 17,4 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h



Te auta jeszcze dziś, mają ceny ok. 30-50 tys. zł i najprawdopodobniej nie spadną, ze względów wyjątkowości i niepowtarzalności

a teraz coś najprzyjemniejszego...

pytanie jak sierra poradzi sobie z porshe 911 ?

akcja od 0:30

Z góry podpowiadam, muzyka może się nie każdemu spodobać,
ja wyłączam dźwięk, na przykład



kolejny sierra vs BMW 335i Twin turbo

akcja od 0:50


jeśli się spodoba to dorzuce coś ciekawego

a jak nie to czekam na " " czy " :"
Zgłoś
Avatar
MrYeni 2012-12-27, 16:14
spoko silniki, Cosworth zna sie na rzeczy;)
Zgłoś
Avatar
marcin90twinturbo 2012-12-27, 16:17
Ahhh nie ma to jak oddać się przyjemnej lekturze

Piwko!
Zgłoś
Avatar
niejakub 2012-12-27, 16:39 10
Mercedes też miał silniki Cosworth'a. Tak zwana 190-tka czyli W201 Mercedes 190E 2.3 & 2.5 Cosworth
Zgłoś
Avatar
k18t 2012-12-27, 16:47 4
z bardziej popularnych aut: był jeszcze Ford Scorpio v6 cossworth
Zgłoś
Avatar
łon 2012-12-27, 17:01
no tak ford i mercedes jedynie doznały tego zaszczytu
Zgłoś
Avatar
iceman_ 2012-12-27, 19:00
od siebie mogę jeszcze dodać, że escort cosworth rs ma więcej wspólnego ze sierrą cosworth 4wd niż ze zwykłym escortem
Zgłoś
Avatar
s................r 2012-12-27, 20:34 5
@k18t miałem przyjemność w latach 90-tych z pewnym śp już niemcem jechać takim samochodem. Ten scorpio był w wersji Ghia, silnik 2.9 dawał ogromnego kopa. Pamiętam jak wtedy kolegom w szkole opowiadałem że jechałem 240km/h - nikt w czasach maluchów, polonerów i fiatów nie chciał w to wierzyć.
Zgłoś
Avatar
rafal_etz 2012-12-27, 20:42
ja do dziś mam scorpio w którym siedział 2.9 v6. Silnik mam do sprzedania wraz ze skrzyną 6 + wsteczny a do budy włożony został 2.5 TD
Zgłoś
Avatar
Agobard 2012-12-27, 20:53
Szkoda że nie wspomniałeś o tym że Cosworth maczał palce W silniku Astona Martina One-77. Jedno z najdroższych aut w historii - 1 700 000 funtów. Podkręcili oni standardową 500 konną v12 6.0 litrów Astona do 7.3 litra i 760 koni... Dodam, że jest to silnik wolnossący - bez żadnego turbo
Zgłoś
Avatar
krzysztof3011 2012-12-27, 20:55 2
Uważam, że to nieodpowiedni artykuł na Sadistica. Zbyt wyspecjalizowany i nieniszowy. Tu pasują tematy, jakie trudno znaleźć w Internecie oraz takie, które poruszają dość nietypowe sprawy. A tu standard rodem z byle strony o motoryzacji.
Drogi autorze, nie sugeruj się pochlebnymi komentarzami, bo temat jest do dupy. Na przyszłość proponuję przygotować coś o jakimś przestępcy, gwałcie, wypadku, pobiciu. Mile widziane, choć nie w konwencji strony, są interesujące ciekawostki ze świata, historie wojenne i inne wzruszające.
Zgłoś
Avatar
grzechu86tonie 2012-12-27, 20:56
szkoda ze nie ma pokazane jak te silniki w ścierce i escorcie wygladaly. bo to co widze na fotce to z innego auta
Zgłoś
Avatar
qrowy 2012-12-27, 21:02
Escort Cosworth to poezja, mialem okazje jezdzic takim prawie miesiac . Po dluzszym zapoznaniu z samochodem, stwierdzilem jednak, ze skrzynia nie do konca pasowala do tego silnika. Ale jazda byla bajeczna.

Dawaj wiecej.
Zgłoś
Avatar
l................t 2012-12-27, 21:13
Bo na drugim filmiku trochę się z dupy iskrzy temu fordu.
Zgłoś
Avatar
pawelo88 2012-12-27, 21:29 1
Dodam coś jeszcze od siebie. Cosworth zmodyfikował silnik 2.7 Biturbo dla Audi RS4 B5. 265 KM w seryjnej S4 podczas gdy po modyfikacjach tej firmy, 2.7 Biturbo legitymuje się mocą 381KM. Pocisk - tyle od siebie. Polecam zajrzeć na YT.
Pozdro.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie