18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 22 minuty temu
📌 Konflikt izraelsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Newbie2010 2012-09-06, 23:16 4
endriuksp666 napisał/a:

Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )



Wow, umiesz czytać broszurki
Zgłoś
Avatar
l................e 2012-09-07, 0:15
Pierdolicie.
To wszystko przez te chujowe buty.
Zgłoś
Avatar
Razer 2012-09-07, 0:46 2
@Newbie2010 a ty lubisz cytować kwestje z filmów.

nie wiem czemu się czepiacie endriuksp666, ale to co powiedział to 100% prawda. Nie ma póki co lepszego pomysłu jak dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania... I gówno prawda że wymienia się je co 40 tys, bo zużywają się one dokładnie tak samo jak zwykły układ. Nie trzeba daleko szukać - w bolidach F1 są właśnie skrzynie dwusprzęłowe, co potwierdza ich doskonałość.
Zgłoś
Avatar
Quazzami 2012-09-07, 0:48 4
Inferno88x napisał/a:

Są one przystosowane do przenoszenia mocy rzędu 2000 KM i więcej.



Skrzynie biegów przenoszą moment obrotowy, nie moc.

Razer napisał/a:

@Newbie2010 a ty lubisz cytować kwestje z filmów.

nie wiem czemu się czepiacie endriuksp666, ale to co powiedział to 100% prawda. Nie ma póki co lepszego pomysłu jak dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania... I gówno prawda że wymienia się je co 40 tys, bo zużywają się one dokładnie tak samo jak zwykły układ. Nie trzeba daleko szukać - w bolidach F1 są właśnie skrzynie dwusprzęłowe, co potwierdza ich doskonałość.



Któraw waży wchuj dużo (przecież to praktycznie dwie skrzynie biegów). Masa się liczy. I nie pierdol, że w F1 są stosowane takie same skrzynie co w volksdeutschwagenach, bo wtedy te gównoszroty kosztowałyby w chuj więcej. Rozwiązanie to samo ale wykonanie już nie.
Manual rulez!
Zgłoś
Avatar
smoke86 2012-09-07, 1:10
Dym w kabinie ok. 2.30 planowany czy tylko coś się zjarało?
Zgłoś
Avatar
Razer 2012-09-07, 1:17
@2 UP

First of all jak się nie znasz to nie zajmuj stanowiska. Taka dobra rada na przyszłość- żeby się nie zbłaźnić.

"Praktycznie dwie skrzynie biegów" ?! Widzę że nie masz pojęcia jak działa dwu sprzęgłowa skrzynia biegów... Ma tyle samo przełożeń co zwykła, różni się jak sama nazwa wskazuje tym że ma... dwa sprzęgła. Jedno obsługuje parzyste przełożenia, drugie zaś nieparzyste. Nie chce mi się tłumaczyć zasady działania, poczytaj sobie na Wikipedii.

Co do drugiej części twojego wywodu, to właśnie tak jest. Skrzynia biegów w bolidzie F1 działa na tej samej zasadzie co DSG zamontowana w VW Touranie za 25k.

Manual rulez powiadasz? Może i tak... skoro tak twierdzisz. Spróbuj zmienić przełożenie w 0.01s to pogadamy. Cheers
Zgłoś
Avatar
Newbie2010 2012-09-07, 2:24 2
@Razer, jakie "kwestje"?

Wy czujecie się lepiej, jak automat zmieni bieg w 0,000001s? Po co to na drodze?
Ja jestem z tych, co nie lubi, gdy we wszystkim wyręcza mnie komputer.
7,0 litrowa Corvette z manualem, Gallardo Balboni z napędem na tył i ręczną skrzynią. Fajnie, że są jeszcze takie wozy.
Zgłoś
Avatar
MudPie 2012-09-07, 2:46 2
Hehe, amerykanie nie potrafi ogarnąć drążka który da się ustawić w różnych położeniach, więc zrobili sobie 3 drążki, który jest góra dół.
Zgłoś
Avatar
juki 2012-09-07, 3:06 1
2:03

Uzyl Mocy do poruszenia dzwignia.
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-07, 9:37 1
Widze, ze o autach z dsg wiesz tylko z wikipedii, skoro twierdzisz ze sprzegła sa tak samo wytrzymałe jak w konwencjonalnych skrzyniach.
Zgłoś
Avatar
M................k 2012-09-07, 10:00 4
Cytat:

posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata


Nie wiem, czym tu się jarać. Po pierwsze, to najszybszy SERYJNIE produkowany samochód świata i na pewno jest gdzieś na świecie prznajmniej kilkadziesiąt szybszych aut. Po drugie jest to zwyczajna, przepłacona krowa na 4 krzywych kołach i poza długimi prostymi nie ma pola do popisu - na torze Top Gear zdjął go Caterham. Co do samej skrzyni automatycznej (jedno-, dwu-, milionosprzęgłowej) to zwyczajny syf, pedalstwo i ułatwianie kobietom oraz amerykanom prowadzenia pojazdów, co zwiększa statystyki wypadków
Zgłoś
Avatar
Inferno88x 2012-09-07, 11:40 1
karolas123 napisał/a:

To nie jest zadne kilka skrzyn i wajchy nie słuza do wzucania biegów tylko do wyrzucania ich. 3 dzwignie do góry to wszystkie przełozenia włączone, odciagając dzwignie zmiejsza sie przełozenie, tak ze na koncu po wyłaczeniu 3 dzwigni obroty i moc silnika płyna bezpośrednio na koło. To rodzaj skrzyni kłowej a nie kilka skrzyn w jednej.


Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że taka skrzynia składa się z segmentów działających "jeden przez drugi" i każdy taki segment ma własną obudowę.

A z tym wrzucaniem to się zwyczajnie czepiasz słówek. Wyłączając przełożenie wchodzisz na wyższy bieg jakby na to nie patrzeć, czyli po prostu wrzucasz wyższy bieg, czyż nie? Po prostu się czepiasz.

Quazzami napisał/a:

Skrzynie biegów przenoszą moment obrotowy, nie moc.


Obiecuję poprawę, Panie Inżynierze
Zgłoś
Avatar
amre 2012-09-08, 2:03
Ale mi mind-fuck zrobiliście. Nie wiedziałem nawet o istnieniu tego typu skrzyń, a Honda zdążyła już zastosować coś takiego w motocyklach

Poczytałem, popaczałem, to się wypowiem.

Cytat:

dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania...



no bardzo ładnie Razer napisałeś ale widać że nie wiesz na czym to polega, tylko kopiujesz tekst z Wikipedii - tak zwane tłumaczenie dla debili - żeby wydawało im się że rozumieją. Żadne sprzęgło się nie "przygotowuje" do działania. Nie ma czegoś takiego jak sprzęgło przeskakujące z nogi na nogę czekając na sygnał do startu. Sprzęgło albo rozłącza bieg albo załącza. Między tymi fazami jest tylko ślizganie.

W skrzyni są jak powiedziałeś 2 sprzęgła. Nr1 odpowiada za 1,3,5 bieg a nr2 za 2,4,6 i ew. 7. Cały pic polega na tym że:
masz luz. Wrzucasz D (tryb automatyczny)
pierwsze sprzęgło załącza jedynkę. Przyspieszasz i 2gie sprzęgło załącza 2kę. Pierwsze wtedy nie chodzi więc jedynka jest cały czas. Obroty nie spadają, nie ma tzw "dziury"

Czym to się różni od tradycyjnego manuala lub automatu? Otóż w nich żeby włączyć dwójkę trzeba najpierw wyjąć jedynkę, przejść do biegu jałowego i dopiero zapiąć 2kę. Tu masz cały czas zapiętą jedynkę, a dwójka jest do niej "dopinana".
Analogicznie następne biegi.

W motocyklach dotychczas próbowano to osiągnąć przełożeniem w stylu "short shift" - czyli jednym ruchem wajchy zmieniasz cały bieg na wyższy/niższy. Niestety z racji wielkości - w motorach są małe sprzęgła więc trzeba zakręcać manetkę przy zmianie biegów by obroty zeszły do jałowego. To powoduje znów "straty pasożytnicze" ale jak się tego nie robi to się spali sprzęgło w jeden sezon.

Quazzami napisał/a:

Któraw waży wch*j dużo (przecież to praktycznie



Inferno88x napisał/a:

każdy taki segment ma własną obudowę.



gówno prawda - wszystkie schowane są w jednej obudowie. W modelach prototypowych nie były ale do produkcji weszły schowane w jedną i to niewiele większą od standardowej obudowy sprzęgła. Waży trochę więcej - ok, ale ogranicza straty i zwiększa wydajność pracy. To tak jak paliwo 100oktanowe waży więcej niż 95 tej samej objętości - tak, ale przyrost mocy jest o tyle wyższy, że się opłaca.

A na filmiku widać sprzęgło kłowe - to zupełnie inna bajka

Tylko po co się produkować nad tym wszystkim? za parę lat będzie się lało nie oktany tylko elektrolit. Tankowanie będzie podjeżdżaniem nad pętlę indukcyjną - stawiasz, idziesz na zakupy, wracasz i pełne akumulatory.
Silnik cały zmieści się w kole i będzie zarówno jednostką napędową, przełożeniem i hamulcem.
I oczywiście akcyza na pront!
Zgłoś
Avatar
Inferno88x 2012-09-08, 11:14 1
amre napisał/a:

gówno prawda - wszystkie schowane są w jednej obudowie. W modelach prototypowych nie były ale do produkcji weszły schowane w jedną i to niewiele większą od standardowej obudowy sprzęgła.


Bierz połowę dawki.
LINK => Tu masz pokazaną tą "jedną obudowę". Zapewniam, że to wszystko modele produkcyjne, nie prototypy.
Zgłoś
Avatar
amre 2012-09-08, 15:31 1
a no nie, jeśli mówisz o Lenco to masz rację - każdy bieg ma osobną obudowę i chyba też osobne sprzęgło i to waży bardzo dużo. Ja mówiłem o skrzyniach dwu-sprzęgłowych bo tego dotyczyła dyskusja... chyba że się nie zrozumieliśmy i Ty cały czas mówisz o Lenco a ja o DCT to obaj mamy rację
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem