Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )
Wow, umiesz czytać broszurki
To wszystko przez te chujowe buty.
nie wiem czemu się czepiacie endriuksp666, ale to co powiedział to 100% prawda. Nie ma póki co lepszego pomysłu jak dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania... I gówno prawda że wymienia się je co 40 tys, bo zużywają się one dokładnie tak samo jak zwykły układ. Nie trzeba daleko szukać - w bolidach F1 są właśnie skrzynie dwusprzęłowe, co potwierdza ich doskonałość.
Są one przystosowane do przenoszenia mocy rzędu 2000 KM i więcej.
Skrzynie biegów przenoszą moment obrotowy, nie moc.
@Newbie2010 a ty lubisz cytować kwestje z filmów.
nie wiem czemu się czepiacie endriuksp666, ale to co powiedział to 100% prawda. Nie ma póki co lepszego pomysłu jak dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania... I gówno prawda że wymienia się je co 40 tys, bo zużywają się one dokładnie tak samo jak zwykły układ. Nie trzeba daleko szukać - w bolidach F1 są właśnie skrzynie dwusprzęłowe, co potwierdza ich doskonałość.
Któraw waży wchuj dużo (przecież to praktycznie dwie skrzynie biegów). Masa się liczy. I nie pierdol, że w F1 są stosowane takie same skrzynie co w volksdeutschwagenach, bo wtedy te gównoszroty kosztowałyby w chuj więcej. Rozwiązanie to samo ale wykonanie już nie.
Manual rulez!
First of all jak się nie znasz to nie zajmuj stanowiska. Taka dobra rada na przyszłość- żeby się nie zbłaźnić.
"Praktycznie dwie skrzynie biegów" ?! Widzę że nie masz pojęcia jak działa dwu sprzęgłowa skrzynia biegów... Ma tyle samo przełożeń co zwykła, różni się jak sama nazwa wskazuje tym że ma... dwa sprzęgła. Jedno obsługuje parzyste przełożenia, drugie zaś nieparzyste. Nie chce mi się tłumaczyć zasady działania, poczytaj sobie na Wikipedii.
Co do drugiej części twojego wywodu, to właśnie tak jest. Skrzynia biegów w bolidzie F1 działa na tej samej zasadzie co DSG zamontowana w VW Touranie za 25k.
Manual rulez powiadasz? Może i tak... skoro tak twierdzisz. Spróbuj zmienić przełożenie w 0.01s to pogadamy. Cheers
Wy czujecie się lepiej, jak automat zmieni bieg w 0,000001s? Po co to na drodze?
Ja jestem z tych, co nie lubi, gdy we wszystkim wyręcza mnie komputer.
7,0 litrowa Corvette z manualem, Gallardo Balboni z napędem na tył i ręczną skrzynią. Fajnie, że są jeszcze takie wozy.
posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata
Nie wiem, czym tu się jarać. Po pierwsze, to najszybszy SERYJNIE produkowany samochód świata i na pewno jest gdzieś na świecie prznajmniej kilkadziesiąt szybszych aut. Po drugie jest to zwyczajna, przepłacona krowa na 4 krzywych kołach i poza długimi prostymi nie ma pola do popisu - na torze Top Gear zdjął go Caterham. Co do samej skrzyni automatycznej (jedno-, dwu-, milionosprzęgłowej) to zwyczajny syf, pedalstwo i ułatwianie kobietom oraz amerykanom prowadzenia pojazdów, co zwiększa statystyki wypadków
To nie jest zadne kilka skrzyn i wajchy nie słuza do wzucania biegów tylko do wyrzucania ich. 3 dzwignie do góry to wszystkie przełozenia włączone, odciagając dzwignie zmiejsza sie przełozenie, tak ze na koncu po wyłaczeniu 3 dzwigni obroty i moc silnika płyna bezpośrednio na koło. To rodzaj skrzyni kłowej a nie kilka skrzyn w jednej.
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że taka skrzynia składa się z segmentów działających "jeden przez drugi" i każdy taki segment ma własną obudowę.
A z tym wrzucaniem to się zwyczajnie czepiasz słówek. Wyłączając przełożenie wchodzisz na wyższy bieg jakby na to nie patrzeć, czyli po prostu wrzucasz wyższy bieg, czyż nie? Po prostu się czepiasz.
Skrzynie biegów przenoszą moment obrotowy, nie moc.
Obiecuję poprawę, Panie Inżynierze
Poczytałem, popaczałem, to się wypowiem.
dwa sprzęgła, gdzie jedno działa a drugie jest gotowe do działania...
no bardzo ładnie Razer napisałeś ale widać że nie wiesz na czym to polega, tylko kopiujesz tekst z Wikipedii - tak zwane tłumaczenie dla debili - żeby wydawało im się że rozumieją. Żadne sprzęgło się nie "przygotowuje" do działania. Nie ma czegoś takiego jak sprzęgło przeskakujące z nogi na nogę czekając na sygnał do startu. Sprzęgło albo rozłącza bieg albo załącza. Między tymi fazami jest tylko ślizganie.
W skrzyni są jak powiedziałeś 2 sprzęgła. Nr1 odpowiada za 1,3,5 bieg a nr2 za 2,4,6 i ew. 7. Cały pic polega na tym że:
masz luz. Wrzucasz D (tryb automatyczny)
pierwsze sprzęgło załącza jedynkę. Przyspieszasz i 2gie sprzęgło załącza 2kę. Pierwsze wtedy nie chodzi więc jedynka jest cały czas. Obroty nie spadają, nie ma tzw "dziury"
Czym to się różni od tradycyjnego manuala lub automatu? Otóż w nich żeby włączyć dwójkę trzeba najpierw wyjąć jedynkę, przejść do biegu jałowego i dopiero zapiąć 2kę. Tu masz cały czas zapiętą jedynkę, a dwójka jest do niej "dopinana".
Analogicznie następne biegi.
W motocyklach dotychczas próbowano to osiągnąć przełożeniem w stylu "short shift" - czyli jednym ruchem wajchy zmieniasz cały bieg na wyższy/niższy. Niestety z racji wielkości - w motorach są małe sprzęgła więc trzeba zakręcać manetkę przy zmianie biegów by obroty zeszły do jałowego. To powoduje znów "straty pasożytnicze" ale jak się tego nie robi to się spali sprzęgło w jeden sezon.
Któraw waży wch*j dużo (przecież to praktycznie
każdy taki segment ma własną obudowę.
gówno prawda - wszystkie schowane są w jednej obudowie. W modelach prototypowych nie były ale do produkcji weszły schowane w jedną i to niewiele większą od standardowej obudowy sprzęgła. Waży trochę więcej - ok, ale ogranicza straty i zwiększa wydajność pracy. To tak jak paliwo 100oktanowe waży więcej niż 95 tej samej objętości - tak, ale przyrost mocy jest o tyle wyższy, że się opłaca.
A na filmiku widać sprzęgło kłowe - to zupełnie inna bajka
Tylko po co się produkować nad tym wszystkim? za parę lat będzie się lało nie oktany tylko elektrolit. Tankowanie będzie podjeżdżaniem nad pętlę indukcyjną - stawiasz, idziesz na zakupy, wracasz i pełne akumulatory.
Silnik cały zmieści się w kole i będzie zarówno jednostką napędową, przełożeniem i hamulcem.
I oczywiście akcyza na pront!
gówno prawda - wszystkie schowane są w jednej obudowie. W modelach prototypowych nie były ale do produkcji weszły schowane w jedną i to niewiele większą od standardowej obudowy sprzęgła.
Bierz połowę dawki.
LINK => Tu masz pokazaną tą "jedną obudowę". Zapewniam, że to wszystko modele produkcyjne, nie prototypy.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów