Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Pierwszy raz widzisz, bo na ulicy czegoś takiego raczej nie zobaczysz. Takie skrzynie montuje się przede wszystkim w dragsterach. Są one przystosowane do przenoszenia mocy rzędu 2000 KM i więcej. Każdy bieg wrzuca się osobna dźwignią, ponieważ de facto nie jest to jedna skrzynia, ale zestaw kilku skrzyń - każda odpowiada tylko za jeden bieg. Dzięki temu można taki zestaw modyfikować - dobrać długość i ilość biegów dokładnie do potrzeb wymieniając i dokładając segmenty - przydatne, gdy walczy się o ułamki sekund w sprincie na 1/4 mili.
Niby płeć piękna słaba, a machają tym lewarkiem jak drwale z siekierą.
Ale to tylko dla bogatych pań, bo kto bogatemu zabroni.
dzieki temu laski urywaja cenne ulamki sekund ktore moga spedzic dzieku temu u frycjera
R 2 5
1 3 4 6
Nie wiem czy dobrze są te biegi usytuowane, ale szóstka ma na pewno dobrą pozycję. Wśród kierowców autobusów Ikarus 280.26 z lat 1990-92 i innych modeli z tą skrzynią wyposażonych w kabinę kierowcy (m.in. 280.08 z Czech i Słowacji, 280.33 na rynki ZSRR, a później Rosji, takie wozy trafiły też co ciekawe w latach 80. do Bydgoszczy i były do niedawna - 2007 r. - eksploatowane, obecnie jeden z nich należy do kolekcjonera Artura Lemańskiego, 280.64 i przeróbki Jelczy M11, które są notabene w połowie Ikarusami 260.04) funkcjonuje opowieść o tym, że lewarki od tej skrzyni miały zajebiście duży skok i żeby wrzucić szóstkę trzeba było otworzyć drzwi od kabiny, bo się nie mieścił. Nie wiem ile w tym prawdy, muszę dorwać takiego Ikarusa i zobaczyć na własne oczy.
Dla zaciekawionych podaję przełożenia tej skrzyni:
R. -6.48
1. 7.034 (bardzo krótki bieg, bardzo rzadko wykorzystywany)
2. 4.089 (zwykle jest nieco za krótki, trzeba dawać szybko "trójkę")
3. 2.486 (bez problemu można z tego biegu ruszać)
4. 1.505 (na tym i trzecim biegu skrzynia ta wydaje charakterystyczny odgłos, moim zdaniem bardzo przyjemny dla ucha)
5. 1.00 (bezpośredni)
6. 0.705 (nadbieg)
Haters gonna hate
A DSG jest dobre jak cie stać co 40 tys wymieniać sprzęgła.
Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )
Szmelcwagenowiec
Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów