18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (4) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 16:58
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
W związku z tematem, który niedawno pojawił się na głównej - dotyczył on Kamaza który porusza się częściowo pod wodą.

Za wikipedią:

Star 266 posiada możliwość pokonywania brodów bez przygotowania o głębokości do 120 cm, natomiast z przygotowaniem do 180 cm. Istnieje również możliwość przeprowadzania auta po dnie, po wcześniejszym przygotowaniu go. Model ten może sprawnie działać przy wilgotności wynoszącej do 98% oraz zapyleniu wynoszącym 1,5 g/cm³.

(...) Model ten oprócz Wojska Polskiego wykorzystywany jest/był w armiach: Angoli (2785 dostarczonych w latach 1977-81), Birmy (106 w 1990 r.), Jemenu (550 w latach 1999-2000), Libii (650 w 1986 r.), Węgier (174 w latach 1986-89) a także ZSRR (394 w latach 1987-1989).

W 1988 roku dwa Stary 266 wzięły udział w Rajdzie Paryż-Dakar. Do mety dotarły dwie załogi, Jerzy Franek i Tomasz Sikora (kierowca) oraz Jerzy Mazur z Julianem Obrockim.

Zgłoś
Avatar
adresikpuma 2012-11-20, 23:37 2
czemu tak wiele dobrych Polskich rzeczy szlag trafił zamiast je rozwijać i trzepać kasiore?
Zgłoś
Avatar
maku92 2012-11-20, 23:42
Starachowice na sadolu , bajer
Zgłoś
Avatar
socjalmmv 2012-11-21, 0:59 8
@adresikpuma
ponieważ wszystko sprzedają zagranicznym skurwielom
Zgłoś
Avatar
Szczepan 2012-11-21, 1:26
Takim starem nie tylko brodzić w wodzie ale i driftować !

Zgłoś
Avatar
Salceson 2012-11-21, 1:59
Chciałbym zobaczyć pokonywanie brodów, albo pełne zanurzenie Stara. Szczególnie takiego poddanemu renowacji (podczas jazdy w deszczu woda przeciekała przez dach, szyby boczne jak i przednią, jednak jak zaczęła się lać za zegary to wymiękłem) Faktycznie jest się czym chwalić
Zgłoś
Avatar
Dr0mg 2012-11-21, 2:32
40 km/h po poligonie daje większe wrażenia niż superfurą 160 po mieście
Zgłoś
Avatar
thez 2012-11-21, 5:56
Jak to nie znacie, co chwile muszę tą strychniną jeździć
Zgłoś
Avatar
bania88 2012-11-21, 8:35 1
@UP Jak to nie znacie, co chwile w korku za jakims "polskim" samochodem sie stac trzeba lub na trasie zamulac
Zgłoś
Avatar
~Angel 2012-11-21, 8:43 4
Zgłoś
Avatar
LICH0 2012-11-21, 8:48 1
Jak to powiedział jeden pan generał bodajże...... "poza kontyngentem, który stacjonuje w Afganistanie w Polsce nie ma wojska, które by nadawało się do czegoś innego jak służby wartowniczej" Przykre ale prawdziwe.
Zgłoś
Avatar
Romperek 2012-11-21, 10:04
Aż się łezka w oku kręci hehe. Pracowało się na takim sprzęcie nigdy mnie nie zawiódł.



Zgłoś
Avatar
killerZeWsi 2012-11-21, 12:01
Chuj nie auto, doczytajcie jeszcze trochę o tym śmieciu. Chociażby - jaką przyczepę może holować? Podpowiem - do 4ton, czyli w chuj mało jak na najczęściej wykorzystywaną ciężarówkę w wojsku. Jak była jakaś cięższa przyczepa w jednostce (dwuosiowa z masztem), to trzeba było ściągać Jelcza z chuj-wie-skąd bo żaden Star nie mógł jej uciągnąć.

Gówno, gówno do potęgi eNtej... Szlag go trafił, bo cała fabryka stara była przestarzała i produkowała nikomu niepotrzebne pojazdy - potem po prostu many z trochę inną stylistyką. Jedynie wojsko utrzymywało ją jakoś na nogach, ogromnymi zamówieniami beznadziejnych ciężarówek, które głównie stały. Zresztą, od momentu jak Star upadł nie ma decyzji, jakiej firmy pojazdy kupować - już wyobrażam sobie ten burdel, gdy w warunkach polowych będą rozkładać aleję serwisową - Tatry, Stary, Jelcze, Mercedesy, Iveco, Many, Scanie i chuj wie jeszcze co...
Zgłoś
Avatar
PiesKracy 2012-11-21, 14:47
żuk też był terenowy
Zgłoś
Avatar
Kagen 2012-11-21, 17:08
Mieliśmy takiego w OSP - nie do zajebania był. Nie było takiego terenu, w którym sobie nie poradził. Oczywiście ze zbiornikiem wody, z tego co pamiętam 2500l.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie