18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (3) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 14:02
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Avatar
lolek4866 2023-03-11, 12:59 2
Fajna ta gra komputerowa
Zgłoś
Avatar
sokol23 2023-03-11, 13:41
Kamerzysta robota w Hollywood i Bollywood od reki
Zgłoś
Avatar
Buddaa09 2023-03-11, 14:42
zasłabł, bo pewnie szczepiony jak większość bydła. To tak jak z tych filmików gdzie te autobusiarze u żółtkow napierdalają breakdance przed kierownicą.
Zgłoś
Avatar
Polacco Sivusco 2023-03-11, 14:43
Silnikiem nie mógł hamować ?
Zgłoś
Avatar
Wiewór 2023-03-11, 14:46 1
Trajler eutrotruck simulator 2 DLC muslim edition
Zgłoś
Avatar
admastpl2095 2023-03-11, 14:49
Chuj tam hamulce siadły. Tak się spieszył z dostawą że sklepy szukał żeby towar zrzucić niewdzięcznicy!!!
Zgłoś
Avatar
darius68 2023-03-11, 15:03
po co drazyc wkoncu wyhamowal
Zgłoś
Avatar
veeee 2023-03-11, 16:04 5
Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



Jeżeli nie daj Boże twój pan pozwolił ci jeździć cieżarowym to wróć na traktor orać pole bo nie wiesz co czynisz czarnuchu.

Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



1 wers: nie prawda
2 wers: nie prawda
3 wers: nie prawda
6 wers: nie prawda + TIR to nie typ ciężarówki a konwencja międzynarodowa uproszczająca procedury celne.
7 wers nie możesz tego jednoznacznie stwierdzić.
Zgłoś
Avatar
m................l 2023-03-11, 18:17 2
gabriel0 napisał/a:

Ok, w przypadku przegrzania okładzin ciernych i współpracujących tarcz-bębnów, czym chcesz hamować? Mieszanką węgla z płynną stalą?
W przypadku bębnów hamulec który jest zaciągnięty mechanicznie spręzyną przed nabiciem powietrza, jest osobnym układem od hamulca roboczego. Oba wykorzystują te same szczęki, lecz faktycznie roboczy hamuje osobny siłownik który jest sterowany pneumatycznie poprzez zwiększenie ciśnienia w nim i docisk, czyli tu nieścisłość z tym co powiedziałeś, że powietrze z układu jest spuszczane. Fakt jest, ale nie w przypadku hamulca roboczego, a tylko postojowego.



Następny kurwa specialist. W ciągnikach siodlowych jest tak duży stopień sprężania w silniku oraz pojemność a w skrzyni tak zwany hamulec górski. Takimi zestawami nie hamuje się prawie wcale tylko redukuje biegi. Jadąc z góry wrzucasz niski bieg i zjeżdżasz.
Zgłoś
Avatar
Brojler 2023-03-11, 19:33 1
Świetna reklama Volvo
Zgłoś
Avatar
metyoo 2023-03-11, 19:49
Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



w tych warinkach pełna zgoda, że heble nie są problemem, ale nie do końca jest tak, że heble w dużym nie mają prawa nawalić, a przykładem jest przegrzanie elementow układu, najczęściej dzieje się to w górzystym terenie.

minimango.pl napisał/a:

Następny kurwa specialist. W ciągnikach siodlowych jest tak duży stopień sprężania w silniku oraz pojemność a w skrzyni tak zwany hamulec górski. Takimi zestawami nie hamuje się prawie wcale tylko redukuje biegi. Jadąc z góry wrzucasz niski bieg i zjeżdżasz.



ty, znawco, a po co budowane są takie śceżki awaryjne?



poza tym górale nie są w skrzyni, tylko w silniku, a retardery montowane są za skrzynią nie w samej skrzyni.
Zgłoś
Avatar
GIF-Seeker 2023-03-11, 20:50 1
metyoo napisał/a:


ty, znawco, a po co budowane są takie śceżki awaryjne?



Żeby geniusze tacy jak lotnik autobusowy z Grenoble, którzy nie wiedzą do czego służy retarder/górski i jak już popalą okładziny, mieli choć cień szansy się w jakiś sposób zatrzymać

Zgłoś
Avatar
kosmal20 2023-03-11, 20:52
Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



A drugą opcją jest to, że na filmiku widać, że zjeżdża z góry i zamiast hamować retardem/ górskim, po prostu hamował nogą, hamulce się zagotowały i podjął taka a nie inna decyzje.
Zgłoś
Avatar
umts2 2023-03-12, 0:22
Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.



Poza sytuacją, gdy spalone zostaną okładziny - np w czasie hamowania na zjeździe.
Zgłoś
Avatar
M1Cro 2023-03-12, 7:41
Zulu-Gula napisał/a:

Przy pneumatycznych hamulcach, niewykonalne.
Jakakolwiek awaria jest równoznaczna z blokadą kół.
Stojąc w miejscu, w nieodpalonym wózku siodłowym, masz mechanicznie zblokowane zaciski.
Zwalnia je/rozpiera nabite do układu sprężone powietrze.
Hamowanie nie polega na zwiększaniu ciśnienia płynu hamulcowego, tylko wręcz odwrotnie, hamując spuszczasz powietrze z układu i naciąg mechaniczny zaciska klocki hamulcowe.
W ciężarówkach typu TIR, awaria układu hamulcowego jest równoznaczna z blokadą wszystkich kół.
Nie wnikając w szczegóły, patrząc na zapis wideo, zawinił człowiek, który w ogóle nie hamował.
... a co robił - zasłabł, walił konia, jest już historią.


Typowo nie wiem ale się wypowiem,
Poczytaj sobie o awaryjnych zwslniaczach na autostradzie i ciekawe czemu je budują ?!
Przegrzanie hamulców ****to
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie