Trza było mieć baniak w tamtych czasach, żeby takie coś zrobić bez auto-cadów.
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Przed chwilą
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 3:27
🔥
Składanka traktorów zagłady i maszyn rolniczych
- teraz popularne
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Silniki parowe są b. malownicze, ale, jak powiedział @up, chodzi o sprawność, w przypadku silnika parowego to kilkanaście procent, podczas gdy głupi diesel ma chyba ok. 45% sprawności, a silnik elektryczny około 90.
Poza tym kłopot jest ze startem na zimno czas potrzebny na rozgrzanie kotła i uzyskanie potrzebnego ciśnienia to w porywach do kilku godzin.
Poza tym kłopot jest ze startem na zimno czas potrzebny na rozgrzanie kotła i uzyskanie potrzebnego ciśnienia to w porywach do kilku godzin.
Nie wiem czy w Polsce były takie bajery ale tartaki wodne były na pewno i niestety wszystko pierdolnęło...
Świetna sprawa. Dzięki temu filmikowi dowiedziałem się, co oznacza nazwisko Sawyer.
I nie tylko. Film jest bardzo dobrze opracowany pod kątem językowym. Widać, że autorzy mają rozległą wiedzę na temat przemysłu drzewnego.
I nie tylko. Film jest bardzo dobrze opracowany pod kątem językowym. Widać, że autorzy mają rozległą wiedzę na temat przemysłu drzewnego.
W sumie miałem olać, ale jednak dorzucę swoje trzy grosze. Dużo prawdy mówicie, ale też nie do końca.
Dlaczego zrezygnowano?
Nie dlatego, że sama energia droga, bo droga nie była, przecież mieli od chuja odpadów w postaci trocin, które zapewne brali do domów do kominka bo było tego za dużo.
Też nie dlatego, że zanieczyszczenia, bo przecież opał można suszyć i dopiero wtedy palić, a nawet jak to nie wystarczy, to się robi filtry, katalizatory i inne duperele jak w elektrowniach i problemu nie ma.
I nie przez niską sprawność, bo jak mówiłem mieli wystarczająco odpadów, żeby ją zrekompensować. Poza tym, pomimo ok 90% sprawności silnika elektrycznego, energia pochodząca z elektrociepłowni również wytwarzana jest przy 35% sprawności, co daje nam trochę ponad 30%.
Największymi poblemami, przez które odeszło się od tartaków parowych, to m.in. tak jak zostało powiedziane wyżej, dużo pracy przy konserwacji, długi czas rozruchu i trzeba było biegać do kotła i machać łopatą. Do tego były też niebezpieczne. Stare konstrukcje były wystarczająco duże, że nie było miejsca na bezpieczeństwo. Wiele razy ktoś, kto pracował w tartaku tracił kończyny, wystarczyło się raz potknąć i głowa odpada.
Silniki elektryczne wystarczy włączyć i po chwili wszystko jest gotowe do pracy, nie są duże, można obudować, zautomatyzować. Mniejszy personel, mniej czasu na prace poboczne i większa zdolność wytwórcza -> profit.
+ Sam silnik elektryczny jest tańszy, niż cały zestaw z kotłem parowym.
Trociny ładuje się do worków i sprzedaje dla chomików.
BTW, @Spinaczel.. mesjasz19 w ogóle nie pytał o to, na co Ty odpowiedziałeś...
Dlaczego zrezygnowano?
Nie dlatego, że sama energia droga, bo droga nie była, przecież mieli od chuja odpadów w postaci trocin, które zapewne brali do domów do kominka bo było tego za dużo.
Też nie dlatego, że zanieczyszczenia, bo przecież opał można suszyć i dopiero wtedy palić, a nawet jak to nie wystarczy, to się robi filtry, katalizatory i inne duperele jak w elektrowniach i problemu nie ma.
I nie przez niską sprawność, bo jak mówiłem mieli wystarczająco odpadów, żeby ją zrekompensować. Poza tym, pomimo ok 90% sprawności silnika elektrycznego, energia pochodząca z elektrociepłowni również wytwarzana jest przy 35% sprawności, co daje nam trochę ponad 30%.
Największymi poblemami, przez które odeszło się od tartaków parowych, to m.in. tak jak zostało powiedziane wyżej, dużo pracy przy konserwacji, długi czas rozruchu i trzeba było biegać do kotła i machać łopatą. Do tego były też niebezpieczne. Stare konstrukcje były wystarczająco duże, że nie było miejsca na bezpieczeństwo. Wiele razy ktoś, kto pracował w tartaku tracił kończyny, wystarczyło się raz potknąć i głowa odpada.
Silniki elektryczne wystarczy włączyć i po chwili wszystko jest gotowe do pracy, nie są duże, można obudować, zautomatyzować. Mniejszy personel, mniej czasu na prace poboczne i większa zdolność wytwórcza -> profit.
+ Sam silnik elektryczny jest tańszy, niż cały zestaw z kotłem parowym.
Trociny ładuje się do worków i sprzedaje dla chomików.
BTW, @Spinaczel.. mesjasz19 w ogóle nie pytał o to, na co Ty odpowiedziałeś...
Gość na początku wygląda jak by praca nie tylko zaczynała się często przed wschodem słońca ale nawet przed odzyskaniem pełni przytomności
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów