📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:27
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 3:27
🔥
Składanka traktorów zagłady i maszyn rolniczych
- teraz popularne
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
piaskun napisał/a:
Do dzisiaj nie wiem na jakiej zasadzie działał ten pistolet?! o_O
Podbijam pytanie. Czy ktoś wie jak pistolet działał?
999 in 1 - przyjemność?! Przecież to gówno miało tylko wszechobecne Mario i parę gier na pistolet. Złota Piątka, Złota 4, Castlevania, SMB3, Rockman, Duck Tales - to są, kurwa, hity! Poza tym - nie kupuj chińskich gówien, ale zainwestuj sobie 100 zł w Pegasusa IQ-502. Sam zbieram cartridge od zeszłego roku i uzbierałem około 50 jak do tej pory
@Jasieq, piaskun - dobre pytanie. Odpowiedź czai się nieopodal:
Pistolet od pegasusa - zagadka dzieciństwa
Tak jak w temacie, dla wielu z Was, dla mnie zresztą też zasada działania tego cudu to była niezła łamigłówka. Z ciekawości poszperałem dziś trochę w necie i znalazłem wyjaśnienie działania tego pistoletu w bardzo fajny i przystępny sposób. Może komuś się przyda. Pozdrawiam!
Jak działa pistolet od PEGASUS-a?
Wiele starych gier wideo korzystało z pistoletu świetlnego do sterowania w grze. Wskazywało się nim w kierunku ekranu i pojawiał się celownik. Jeśli po wciśnięciu spustu gracz trafił w cel w grze, zdobywał punkty.
Aby to było możliwe, w lufę 'tajemniczego' pistoletu wbudowano fotodiodę (lub fototranzystor).
Fotodioda odbierała wiązkę światła z ekranu, co umożliwiało prawidłowe działanie tego mechanizmu.
Całość była przekazywana do komputera sterującego grą.
Ale skąd gra wie, w którym kierunku poruszamy pistoletem?
Te dane odbiera z urządzenia sterującego ekranem. Wysyła on do komputera impulsy o pozycji X i Y celownika w każdej klatce. Wykorzystuje do tego wiązki elektronów.
Jak komputer wykrywa, czy cel został trafiony?
Może wykorzystywać do tego dwie różne techniki:
1. Komputer 'czyści' obraz, następnie wypełnia na biało tylko ten obszar, na którym jest cel. Całość odbywa się podczas trwania jednej klatki tj. max. 20ms. Jeśli skierowany na cel pistolet strzeli w wypełniony obszar, komputer odbiera to jako zestrzelenie celu i gracz zdobywa punkty. Jest to prostsza metoda.
2. Komputer 'czyści' obraz, następnie wypełnia cały na biało. Aby ekran wypełnił się cały, jak wiadomo, potrzeba na to czasu (chociaż są to milisekundy). Poprzez porównanie sygnału pochodzącego z fotodiody, wraz z czasem wypełniania obrazu w pozycji X i Y, komputer może obliczyć pozycję celownika (momencie dotknięcia przez 'malowany' obraz wiązki elektronów z pistoletu). Komputer w ten sposób może dokładnie określić pozycję celownika. Jeśli wykalkulowana pozycja zgadza się z tą w grze, gracz zdobywa punkty.
(z lastfm.pl/group/Wychowałem+sie+na+Pegasusie/forum/112645/_/586529_
A oto my preciousssss :
@Jasieq, piaskun - dobre pytanie. Odpowiedź czai się nieopodal:
Pistolet od pegasusa - zagadka dzieciństwa
Tak jak w temacie, dla wielu z Was, dla mnie zresztą też zasada działania tego cudu to była niezła łamigłówka. Z ciekawości poszperałem dziś trochę w necie i znalazłem wyjaśnienie działania tego pistoletu w bardzo fajny i przystępny sposób. Może komuś się przyda. Pozdrawiam!
Jak działa pistolet od PEGASUS-a?
Wiele starych gier wideo korzystało z pistoletu świetlnego do sterowania w grze. Wskazywało się nim w kierunku ekranu i pojawiał się celownik. Jeśli po wciśnięciu spustu gracz trafił w cel w grze, zdobywał punkty.
Aby to było możliwe, w lufę 'tajemniczego' pistoletu wbudowano fotodiodę (lub fototranzystor).
Fotodioda odbierała wiązkę światła z ekranu, co umożliwiało prawidłowe działanie tego mechanizmu.
Całość była przekazywana do komputera sterującego grą.
Ale skąd gra wie, w którym kierunku poruszamy pistoletem?
Te dane odbiera z urządzenia sterującego ekranem. Wysyła on do komputera impulsy o pozycji X i Y celownika w każdej klatce. Wykorzystuje do tego wiązki elektronów.
Jak komputer wykrywa, czy cel został trafiony?
Może wykorzystywać do tego dwie różne techniki:
1. Komputer 'czyści' obraz, następnie wypełnia na biało tylko ten obszar, na którym jest cel. Całość odbywa się podczas trwania jednej klatki tj. max. 20ms. Jeśli skierowany na cel pistolet strzeli w wypełniony obszar, komputer odbiera to jako zestrzelenie celu i gracz zdobywa punkty. Jest to prostsza metoda.
2. Komputer 'czyści' obraz, następnie wypełnia cały na biało. Aby ekran wypełnił się cały, jak wiadomo, potrzeba na to czasu (chociaż są to milisekundy). Poprzez porównanie sygnału pochodzącego z fotodiody, wraz z czasem wypełniania obrazu w pozycji X i Y, komputer może obliczyć pozycję celownika (momencie dotknięcia przez 'malowany' obraz wiązki elektronów z pistoletu). Komputer w ten sposób może dokładnie określić pozycję celownika. Jeśli wykalkulowana pozycja zgadza się z tą w grze, gracz zdobywa punkty.
(z lastfm.pl/group/Wychowałem+sie+na+Pegasusie/forum/112645/_/586529_
A oto my preciousssss :
@ borisklinga
To nie tylko gry się zmieniły, ale przede wszytkim Ty jako odbiorca. Człowiek z każdą chwilą uczy się i kształtuje, co ma też przełożenie na to jak odbiera różne bodźce (a co za tym idzie kino, muzyka, filmy, książki, gry). Weź też pod uwagę fakt, że kiedyś każda gra była przeżyciem, bo nie robiono ich tyle co dzisiaj. Ale to wszystko nie zmienia faktu, że dziś gry jako ogół stały się łatwiejsze, krótsze, płytsze i bardziej przystępne dla przeciętnego zjadacza chleba.
To nie tylko gry się zmieniły, ale przede wszytkim Ty jako odbiorca. Człowiek z każdą chwilą uczy się i kształtuje, co ma też przełożenie na to jak odbiera różne bodźce (a co za tym idzie kino, muzyka, filmy, książki, gry). Weź też pod uwagę fakt, że kiedyś każda gra była przeżyciem, bo nie robiono ich tyle co dzisiaj. Ale to wszystko nie zmienia faktu, że dziś gry jako ogół stały się łatwiejsze, krótsze, płytsze i bardziej przystępne dla przeciętnego zjadacza chleba.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów