18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Avatar
makumbah 2016-01-05, 15:49 9
Wczoraj koło 16-17, nie pomnę na jakim kanale, leciał dokument odnośnie tych zbroi właśnie. Pełna Husarska zbroja z całym rynsztunkiem jest warta więcej niż dobre auto z salonu...
Zgłoś
Avatar
Rafcio115 2016-01-05, 16:22
Gość z USA docenia piękno i potęgę naszej husarii a większość naszych rodaków ma ją gdzieś. :/
Zgłoś
Avatar
Rev81 2016-01-05, 16:35 2
Nie znam się na temacie, ale te zbroje wyglądają na dość słabe. Łatwe do przebicia, choć niezaprzeczalnie piękne. Wie ktoś, czy takie zbroje rzeczywiście się sprawdzały? Czy też gościu robi je nie zwracając uwagi na faktyczną użyteczność w walce?
Zgłoś
Avatar
makumbah 2016-01-05, 17:00 9
@up Koleś z filmiku wykonuje repliki zbroi z miękkiej stali nierdzewnej i wstawek z mosiądzu, które może ładnie wyglądają, ale ich podstawowym minusem jest to, że są miękkie.
Ekspertem nie jestem, ale w tamtych czasach, raczej nie mieli dostępu do tak skomplikowanych mieszanek jak kwasówka, wszystko kuli w stali czarnej, dodatkowo hartowanej (wysokowęglowej), na której, przy odpowiedniej obróbce, strzały i bełty się zwyczajnie ześlizgiwały, a i mieczem dość ciężko taką stal przebić. Dobrze zakonserwowana i wypolerowana stal czarna również świeciła się jak psu jajca, a była twardsza i cięższa.

Wszystko powyżej to luźne dywagacje (jak wspominałem, ekspertem nie jestem), jeżeli gdzieś się pomyliłem, niech mnie ktoś poprawi.
Zgłoś
Avatar
h................o 2016-01-05, 17:48
A po co komu takie zbroje?
Zgłoś
Avatar
makaba 2016-01-05, 17:52 4