18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (10) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:43
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:22
Unlimited detail - Przyszłość grafiki 3d.
G................y • 2013-06-08, 21:07
Technologia Unlimited Detail, autorstwa australijskiej firmy Euclideon, ma być receptą na bolączki trapiące obecny rynek gier. Szef projektu, Bruce Dell, twierdzi, że jest ona 100 tysiecy razy lepsza niż tradycyjne metody generowania grafiki trójwymiarowej.

Bruce Dell, szef firmy Euclideon, po roku milczenia postanowił powrócić i przypomnieć światu o autorskiej technologii generowania grafiki nazwanej Unlimited Detail. Według zapewnień Della, to rewolucyjne rozwiązanie pozwoli osiągnąć 100 tysięcy razy lepsze efekty niż w przypadku obecnie stosowanych metod.
Unlimited Detail opiera się na renderowaniu sceny przy pomocy niezliczonej ilości małych „atomów”, w przeciwieństwie do grafiki opartej na klasycznych wielokątach, gdzie obraz jest generowany za pomocą trójwymiarowych modeli pokrytych teksturami. Podobny system był dotychczas wykorzystywany w medycynie i nauce. Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.



Aby zaprezentować swoje osiągnięcia, firma Euclideon stworzyła specjalną wyspę o powierzchni kilometra kwadratowego. Pierwotnie składała się ona z około 21 trylionów poligonów. Następnie, australijski zespół skonwertował ją z dokładnością do 64 atomów na jeden milimetr sześcienny. Dzięki takiemu zabiegowi możemy dojrzeć poszczególne kamyczki znajdujące się na ziemi.
Unlimited Detail ma zakończyć erę niedoskonałości graficznych, które mamy teraz okazję oglądać (wyskakujące obiekty lub zmiana modeli „w locie”). Dell zaznaczył jednak, że obecna prezentacja nie oddaje w pełni możliwości nowej technologii. W następnych filmach mają się pojawić m.in. dużo dokładniejsze cienie, a za kilka miesięcy SDK (zestaw narzędzi dla programistów) autorstwa Euclideon ma być dostępny dla twórców gier.
Pierwsze prezentacje australijskiego zespołu wzbudziły nadzieje, ale i pewne obawy. Niektórzy specjaliści od grafiki trójwymiarowej uważali technologię Unlimited Detail za „zbyt dobrą, by była prawdziwa”. Aby przekonać się o tym czy Euclideon rzeczywiście posiada rewolucyjne rozwiązanie, będziemy musieli poczekać jeszcze kilka miesięcy.

gryonline

EuclideonOfficial
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów.
Niestety sytaucja związana z brakiem reklam nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany Link do Zrzutki
Avatar
toiman 2013-06-09, 0:37 1
Chuja z tego będzie
Zgłoś
Avatar
modyf 2013-06-09, 0:38
Przecież wielkie, blaszane PC-ty za kilkanaście lat przeminą niczym stare maszyny do pisania, to i producenci kart graf pójdą z torbami; jeszcze trochę a i tak będziemy w bf14 grać na tablecie połączonnym z jakimiś okularami VR...
Zgłoś
Avatar
S................Z 2013-06-09, 0:45 1
Złożoność obliczeniowa może nie być aż tak duża. Wiele zależy od wygody produkcji w tej techologii. W branży gier bardzo liczy się czas produkcji.
Aczkolwiek ja przyjmuję bardzo optymistycznie.
Zgłoś
Avatar
dhex 2013-06-09, 0:54 5
wszystko zajebiscie ale wez to teraz animuj.
Zgłoś
Avatar
wudun 2013-06-09, 0:59
Pic na wodę fotomontaż;D
Teoria ładna praktyka taka jak zawsze. Jakoś produkt muszą sprzedać.
Tutaj już nie chodzi o wydajność GPU ale o PCI x16, chipset, procesor, pamięć, nawet dysk twardy.
Wszystkie podzespoły stanowią już blokadę. Teraz silniki graficzne bardziej nas oszukują niż dodają możliwości graficznych. Takie coś jest możliwe dopiero w następnej generacji PC.
Zgłoś
Avatar
L................o 2013-06-09, 1:00
Ten filmik jest w wuj stary.

Wydali już program dla firm Geospatial (czyli robienia trójwymiarowych modeli budynków, ulic itp.)

Z tego co zrozumiałem z ich nowszego filmiku, to to, że ich program ma jakoś korzystać bardziej z zasobów dysku twardego, nie korzystając W OGÓLE z karty graficznej. Podobno działa na zasadzie "wyszukiwarki", która zwyczajnie dopasowuje gdzie na ekranie ma się znaleźć dany "atom".
Zgłoś
Avatar
M................s 2013-06-09, 1:00 2
Powodzenia przy tworzeniu animacji, riggowaniu modeli, tworzeniu lightmap modeli etc. To coś nie ma przyszłości i mieć nie będzie.
Zgłoś
Avatar
Nihil 2013-06-09, 1:01 1
News to odgrzewany kotlet. Stare to jak internety.

Idea dobra, tylko jest jeden problem: Aby załadować tak gigantyczną ilość punkcików trzeba gigantycznych ilości pamięci i mocy obliczeniowej, aby je połączyć, dać tekstury itd itp.
Zgłoś
Avatar
zypon 2013-06-09, 1:01 4
spoko wszystko, ale popykał bym w coś co miałoby taką grywalność jak fallout 1/2 baldurs gate czy gothic
Zgłoś
Avatar
ddss 2013-06-09, 1:07
Technologia gówno warta pokazana cztery lata temu , niegdy nie wejdzie w życie chociaż by mogła
już dwa lata temu , jednak koncerny takie jak ms , nvidia i amd
jak i inne studia deweloperskie nie wyrażą na to zgody ze względu na popyt na obecną generacje
i silniki w które zostały zainwestowane miliony $
Gdyby nie ten cudowny system dojenia klienta
to dawno byśmy mieli ekologiczne samochody , wolną energie i grafike fotorealistyczną
jednak wszystko dzisiaj toczy się w koło pieniądza i na tym kiedyś się skończy.
Zgłoś
Avatar
Zizu Ziomek 2013-06-09, 1:27
Czekam na silnik który obsłuży fizykę tych wszystkich cząstek.
A co do komentarzy że koncerny będą to blokować:
W grach jest jeszcze tyle do poprawienia, że mogą sobie wprowadzać co chcą a GPU i CPU i tak będą miały co robić.
Np:
-fizyka - jest w jakiejś grze obsługa cząstek powietrza lub wody np wiatru? Co najwyżej strefy porobione. Strzał z bazooki z zamkniętego pomieszczenia ponoć może się ciekawie skończyć, a w grach można to robić bez obaw. Zaawansowana fizyka umożliwia też tworzenie nowych typów gier.
-sztuczna inteligencja
-Wyższa rozdzielczość ekranów.
-wysokiej rozdzielczości tekstury
-ray-tracing - na moim dość wydajnym lapku (i7 i gt660m) jedna klatka z dość niską jakością generowania prostej sceny renderuje się nawet parę minut.
do tego różnego rodzaju algorytmy, które mogą wzbogacić rozrywkę są często mocno wymagające, choć obliczają nawet niby proste rzeczy.
-ogromny świat na którym każdy NPC prowadzi swoje "życie" i każda ruchoma rzecz podlega cały czas fizyce niezależnie od położenia gracza.
Ogólnie możliwości jest nieskończenie wiele i tylko czekają by obciążyć kompa. Jak ograniczonym trzeba być żeby twierdzić, że taka technologia wpłynęłaby negatywnie na budżet firm produkujących podzespoły?
Zgłoś
Avatar
ZeD 2013-06-09, 1:33
Ale wy pierdolicie.

notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam

Tyle na temat:

"They made a voxel renderer, probably based on sparse voxel octrees. That’s cool and all, but.. To quote the video, the island in the video is one km^2. Let’s assume a modest island height of just eight meters, and we end up with 0.008 km^3. At 64 atoms per cubic millimeter (four per millimeter), that is a total of 512 000 000 000 000 000 atoms. If each voxel is made up of one byte of data, that is a total of 512 petabytes of information, or about 170 000 three-terrabyte harddrives full of information. In reality, you will need way more than just one byte of data per voxel to do colors and lighting, and the island is probably way taller than just eight meters, so that estimate is very optimistic."

Wyobraźcie sobie atomowe odwzorowanie czegokolwiek.
Zgłoś
Avatar
RockyWood 2013-06-09, 1:33
a gdzie fizyka? aha - i ten filmik ma parę lat
Zgłoś
Avatar
Zaethrael 2013-06-09, 1:42
Z tego co się dowiedziałem tu i tam wczesniej. Australijski rząd dofinansował malwersanta odpowiedzialnego za projekt - 2mln dolców. Minęło parę dobrych lat i jak zimnioka nie było tak go dalej nie ma. Ani ATI ani NVIDIA nie były zainteresowane technologia bo o ile obraz statyczny wygląda relatywnie dobrze o tyle nie ma sposobu na animowanie takiego cuda bez udziału kosmicznego hardware'u. Voxel'e świetnie sprawdzają się w medycynie i tam zostaną więc ziomek nic ciekawego nie odkrył.
Zgłoś
Avatar
ddss 2013-06-09, 1:43
Takim ograniczonym jesteś ty

Nie bedę się wypowiadał bo mam 12 letnie doświadczenie w branży gier i sprzętu komputerowego mógłbym tutaj pisać przez kilka godzin tylko po co skoro będziesz się nadal upierał przy swoim.

Technologia nieograniczonego cząstkowania miała też zapewniać niezruwnaną fizykę
i miało to być wprowadzane lada dzień było o tym swego czasu głośno.
A i tak wtedy ta technologia była stara bo odświażyli tylko temat.
Dla czego to nie mogło by być wprowadzone na rynek.
Proste przykłady
Technologia ta miała by też mniej obciążać grafike i procesor wymagając niższej specyfikacji
co wiąże się ze stratą rynku hi end pc , Grafiki pokroju gtx 780 stały by się zbędne.

Kolejna sprawa to taka że technologia dała by prawie 90% rozwoju graficznego i realizmu
nie było by więc co przez długi czas zmianiać na rynku oczywiste jakie straty by to przyniosło.
Koncerny produkujące gry były by skazane na jedną platforme graficzną nie stważając konkurencji
kolejny segment który ulega zniszczeniu.

Ucierpiały by na tym setki producentuw i straty żędu miliaeda albo więcej.
Tak więc nie wypowiadaj sie bo obserwuje rynek od ponad dziesięcu lat i wiem jak to wygląda
na tym samym systemie bazują koncerny napędowe (energetyczne) i koncerny elektroniczne
postarzając kondensatory i matryce twojego i mojego telewizora który mógłby praktycznie
przy obecnej technologi zniałać po 50 lat.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem