18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (6) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:43
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:22
Unlimited detail - Przyszłość grafiki 3d.
G................y • 2013-06-08, 21:07
Technologia Unlimited Detail, autorstwa australijskiej firmy Euclideon, ma być receptą na bolączki trapiące obecny rynek gier. Szef projektu, Bruce Dell, twierdzi, że jest ona 100 tysiecy razy lepsza niż tradycyjne metody generowania grafiki trójwymiarowej.

Bruce Dell, szef firmy Euclideon, po roku milczenia postanowił powrócić i przypomnieć światu o autorskiej technologii generowania grafiki nazwanej Unlimited Detail. Według zapewnień Della, to rewolucyjne rozwiązanie pozwoli osiągnąć 100 tysięcy razy lepsze efekty niż w przypadku obecnie stosowanych metod.
Unlimited Detail opiera się na renderowaniu sceny przy pomocy niezliczonej ilości małych „atomów”, w przeciwieństwie do grafiki opartej na klasycznych wielokątach, gdzie obraz jest generowany za pomocą trójwymiarowych modeli pokrytych teksturami. Podobny system był dotychczas wykorzystywany w medycynie i nauce. Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.



Aby zaprezentować swoje osiągnięcia, firma Euclideon stworzyła specjalną wyspę o powierzchni kilometra kwadratowego. Pierwotnie składała się ona z około 21 trylionów poligonów. Następnie, australijski zespół skonwertował ją z dokładnością do 64 atomów na jeden milimetr sześcienny. Dzięki takiemu zabiegowi możemy dojrzeć poszczególne kamyczki znajdujące się na ziemi.
Unlimited Detail ma zakończyć erę niedoskonałości graficznych, które mamy teraz okazję oglądać (wyskakujące obiekty lub zmiana modeli „w locie”). Dell zaznaczył jednak, że obecna prezentacja nie oddaje w pełni możliwości nowej technologii. W następnych filmach mają się pojawić m.in. dużo dokładniejsze cienie, a za kilka miesięcy SDK (zestaw narzędzi dla programistów) autorstwa Euclideon ma być dostępny dla twórców gier.
Pierwsze prezentacje australijskiego zespołu wzbudziły nadzieje, ale i pewne obawy. Niektórzy specjaliści od grafiki trójwymiarowej uważali technologię Unlimited Detail za „zbyt dobrą, by była prawdziwa”. Aby przekonać się o tym czy Euclideon rzeczywiście posiada rewolucyjne rozwiązanie, będziemy musieli poczekać jeszcze kilka miesięcy.

gryonline

EuclideonOfficial
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów.
Niestety sytaucja związana z brakiem reklam nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany Link do Zrzutki
Avatar
karolo4life 2013-06-08, 21:18 2
Gdyby tak połączyć wszystkie silniki graficzne złożyć to w jedno kupę dodać zarąbistą fabułe i dodać tą technologie Ja bym z komputera nie schodził w ogóle
Zgłoś
Avatar
masaq 2013-06-08, 21:19
I komputer od nasa, który to wszystko uciągnie na max detalach w zestawie do każdej gry ;]
Zgłoś
Avatar
thbrgftvwqe 2013-06-08, 21:29 1
masaq napisał/a:

I komputer od nasa, który to wszystko uciągnie na max detalach w zestawie do każdej gry ;]



Co za dno, jesteś aż tak tępy, że nie przeczytałeś tego zdania? Aż tak trudno te kilka linijek przeczytać młocie?

Goker napisał/a:

Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.



Nie mam pojęcia jak to ma działać, ale to zdanie informuje nas, że moc obliczeniowa komputera tutaj nie będzie wadzić (ciekawe jak to chcą zrobić).
Zgłoś
Avatar
G................y 2013-06-08, 21:32 8
karolo4life napisał/a:

Gdyby tak połączyć wszystkie silniki graficzne złożyć to w jedno kupę dodać zarąbistą fabułe i dodać tą technologie Ja bym z komputera nie schodził w ogóle



Mało wiesz o silnikach graficznych. Dzisiejsze silniki są bardzo do siebie podobne. Np. Na silniku Unreal Engine 3 można uzyskać taką samą grafikę jak w Crysisie 3. Dlaczego się developerzy nie pchają by mieć jak najlepszą grafikę? A to właśnie przez pobierające ogromną moc obliczeniową polygony, by daną grę mogli pograć nawet posiadacze starszych komputerów. Efekty z dx 11 są stare jak świat i wykorzystywane w filmach od ponad 20 lat. Efekty lensflares z bf3 to słoneczko, zwykła tekstura na pół ekranu imitująca smugi na szkle ta technologia była już wcześniej chociażby w Serious Sam 1. Wszystkie te nowe efekty to mydlenie oczu na niedoskonałości gry. Czym się różni dx11 od opengl 4 ? niczym. biblioteki dx są zrobione z open gl. Bardzo łątwo jest przeportować grę na linuxa. Dlaczego się tego nie robi? odpowiedź jest prosta, kasa. Valve jako jedyni chyba poszli na rękę posiadaczom linuxa i wypuścili Steam na Ubuntu, oraz przeportowali niektóre swoje gry.
Zgłoś
Avatar
forest1600 2013-06-08, 21:38
jesli to wejdzie w zycie i ludzie od produkcji gier beda to wykorzystywac, to producenci kart graficznych zbankrutuja, bo nie beda mieli po co robic nowszych i mocniejszych kart graficznych wedlug tego co jest w tekscie napisane
Zgłoś
Avatar
G................y 2013-06-08, 21:41
forest1600 napisał/a:

jesli to wejdzie w zycie i ludzie od produkcji gier beda to wykorzystywac, to producenci kart graficznych zbankrutuja, bo nie beda mieli po co robic nowszych i mocniejszych kart graficznych wedlug tego co jest w tekscie napisane



Dokładnie, wszędzie i zawsze liczy się tylko kasa. W naszych rękach jest czy dajemy się dymać czy nie. Monopol Intela, Nvidi i microsoftu już niedługo przeminie.
Zgłoś
Avatar
kemcia 2013-06-08, 22:13 9
@Goker
nie przeminie. Po prostu microsoft, intel lub nvidia ten patent wykupi, Wsadzi do sejfu i zakopie. Robili to od lat podobnie jak z paliwem wodoroym i generatorem freeenergy
Zgłoś
Avatar
~Velture 2013-06-08, 23:15
Nie przejdzie to nigdy a nawet jeśli to producenci kart graficznych w swoich sterownikach do kart już odpowiednio zadbają aby osiągi tego silnika były odpowiednio przycięte.

Już teraz gry są tak robione aby wymieniać podzespoły komputera co 3-5 lat max i nikt nie pozwoli sobie aby jedna karta graficzna wystarczała do płynnej gry w najnowsze tytuły przez 10 albo więcej lat.
Zgłoś
Avatar
adris 2013-06-08, 23:19
Podejrzewam że przebieg będzie taki. Jakaś firma i owszem wykupi to, np Nvidia, i pokażą to jako ,,Kup nową nvidie 780gts a zyskasz TAKIE EFEKTY GRAFICZNE.

Albo druga opcja. Owszem zastosują tą technologie, ale wymieszają ją z obecnymi tak żeby obciążenie nadal istniało

Lub, przystosują ją pod procesor kart graficznych skamienin ( takich jak były w komputerach z 1998 roku ) żeby mieli pewność że na 100% nikt już takiej nie posiada nawet na stychu a przyblokują na ,,super wydajnych kilku strumieniowych procesorach'' prezentując nową kartę graficzną reklamą typu:

''4 Strumienie przepływu, to tak jakby podzielić rzekę na 4 części i przy każdej dać wiatrak generujący moc, będzie jej niewiele prawda ? a teraz zobaczmy jak wygląda przepływ mocy na naszej jednostrumieniowej karcie graficznej, o wiele więcej mocy prawda ?''
Zgłoś
Avatar
G................y 2013-06-08, 23:44
adris napisał/a:

Podejrzewam że przebieg będzie taki. Jakaś firma i owszem wykupi to, np Nvidia, i pokażą to jako ,,Kup nową nvidie 780gts a zyskasz TAKIE EFEKTY GRAFICZNE.

Albo druga opcja. Owszem zastosują tą technologie, ale wymieszają ją z obecnymi tak żeby obciążenie nadal istniało

Lub, przystosują ją pod procesor kart graficznych skamienin ( takich jak były w komputerach z 1998 roku ) żeby mieli pewność że na 100% nikt już takiej nie posiada nawet na stychu a przyblokują na ,,super wydajnych kilku strumieniowych procesorach'' prezentując nową kartę graficzną reklamą typu:

''4 Strumienie przepływu, to tak jakby podzielić rzekę na 4 części i przy każdej dać wiatrak generujący moc, będzie jej niewiele prawda ? a teraz zobaczmy jak wygląda przepływ mocy na naszej jednostrumieniowej karcie graficznej, o wiele więcej mocy prawda ?''



Myślę że Bruce nie jest takim człowiekiem aby oddać pracę swojego życia jakimś żydom. A tak poza tym karty graficzne nie kończą się na "Amd" i "Nvidii" jest wiele akceleratorów na rynku Chińskim które są o wiele potężniejsze ale są wykorzystywane w innych celach niż gry. Poza tym karty amd i nvidi są robione w Chinach na pewno mają już swoje odpowiedniki. Moim zdaniem przyszłość to maksymalna miniaturyzacja, procesory amr, najmniejsze zużycie energii. Właśnie do takich rozwiązań jest kierowana ta technologia, by maksymalnie wykorzystywać moc obliczeniową komputera.
Zgłoś
Avatar
andrewerty 2013-06-08, 23:48 3
tak będzie wyglądać karta graficzna po zastosowaniu w/w technologii

Zgłoś
Avatar
G................y 2013-06-08, 23:59
andrewerty napisał/a:

tak będzie wyglądać karta graficzna po zastosowaniu w/w technologii



Własnie nie, ta wyspa o powierzchni 1km została uruchomiona na gamingowym laptopie. Proszę yt /watch?v=JVB1ayT6Fdc 22 minuta
Zgłoś
Avatar
michas02 2013-06-09, 0:14
Może jestem już zmęczony, ale powiedzieli jak zamierzają to osiągnąć? Jakiś zarys chociaż, bo ciężko mi jest to sobie wyobrazić. W gruncie rzeczy to wszystko trzeba jakoś reprezentować w pamięci, a przy takiej liczbie elementów będzie tego raczej dużo. Dodatkowo, jeśli ma to być wykorzystane do gry, to część z tych przedmiotów musi się poruszać.
Zgłoś
Avatar
Zkirtaem 2013-06-09, 0:32
Od kilku lat co roku słyszę o tej technologii, co roku nic się w tej kwestii nie rusza. Przypadek? Nie sądzę!

Cytat:

A to właśnie przez pobierające ogromną moc obliczeniową polygony, by daną grę mogli pograć nawet posiadacze starszych komputerów


Od dawna używamy shaderów, problem obliczania dokładnych modeli został nimi dość skutecznie rozwiązany.

EDIT: Cholera, dałeś news z 2011 roku. Nie "co roku słyszę o tej technologii", ale najwidoczniej co roku ktoś coś o niej powtarza.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem