18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (2) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:50
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 16:26
🔥 Szop lubiący adrenalinę. - teraz popularne
Avatar
f................1 2015-09-14, 19:00 3
też tak kiedyś przepuściłem pieszego
Zgłoś
Avatar
WujekMajkel 2015-09-14, 19:22 8
Mokra nawierzchnia, tir o takiej masie ? Nie miał szans wyhamować.
Zgłoś
Avatar
technokiller 2015-09-14, 20:52 15
Właśnie dlatego pierwszeństwo dla pieszych jest bzdurą. Pieszy powinien poczekać aż będzie wolne. Jak by tego uczyli wszędzie to by było mniej wypadków ! To tak samo jak by pieszy miał mieć pierwszeństwo przed pociągiem. Jaka to różnica wiele ton pociągu czy wiele ton ciężarówki czy innego samochodu...
Zgłoś
Avatar
Pravicow 2015-09-14, 21:19 16
@UP Na kursach uczą, że przed przejściem należy zwolnić - nawet, gdy nikogo nie ma.
Gdyby tir się zastosował, nie byłoby problemu, więc morda.
Zgłoś
Avatar
W................. 2015-09-14, 21:31 10
Nie miał szansy wyhamować, bo nie miał wyobraźni i nie zwolnił odpowiednio wcześniej przed przejściem dla pieszych, a powinien spodziewać się, że ktoś się zatrzyma. Od tego jest się kierowcą zawodowym, żeby mieć nieco większą wyobraźnię niż zwykli użytkownicy dróg.
Zgłoś
Avatar
Guzik 2015-09-14, 22:07 3
technokiller napisał/a:

Właśnie dlatego pierwszeństwo dla pieszych jest bzdurą. Pieszy powinien poczekać aż będzie wolne. Jak by tego uczyli wszędzie to by było mniej wypadków ! To tak samo jak by pieszy miał mieć pierwszeństwo przed pociągiem. Jaka to różnica wiele ton pociągu czy wiele ton ciężarówki czy innego samochodu...



Jakby było tak jak mówisz, to pieszy by w niektórych miejscach do usranej śmierci czekał. Powodzenia z przechodzeniem przez dwujezdniową drogę z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni.

To wszystko kwestia kultury prowadzenia pojazdów w danym miejscu. Na zachodzie jakoś nie mają problemów z przepuszczaniem pieszych albo jazdą na suwak a u nas 3/4 kierujących prędzej się zesra niż wpuści kogoś w suwak albo z podporządkowanej przy dużym ruchu.
Zgłoś
Avatar
WalkingStephen 2015-09-15, 13:46 1
@Guzik coś w tym jest, będąc w Norwegii nie mogłem nadziwić się jak to norki stawały już przed przejściem jak jeszcze byłem od niego 5 metrów aby Cię przepuścić. Raz uświadczyłem śmiesznej sytuacji bo stałem i gadałem ze znajomym obok skrzyżowania na chodniku i koleś zatrzymał się, po czym patrzył z 20 sekund czy nie przechodzimy i pojechał dalej
Zgłoś
Avatar
kam332 2015-09-15, 14:13
Bo przepuszczać pieszych to też trzeba umieć...
Zgłoś
Avatar
RmX 2015-09-15, 14:17 1
technokiller napisał/a:

Właśnie dlatego pierwszeństwo dla pieszych jest bzdurą. Pieszy powinien poczekać aż będzie wolne. Jak by tego uczyli wszędzie to by było mniej wypadków ! To tak samo jak by pieszy miał mieć pierwszeństwo przed pociągiem. Jaka to różnica wiele ton pociągu czy wiele ton ciężarówki czy innego samochodu...



Może lepiej żebyś została w kuchni. Albo postała w środku miasta przed pasami w środku miasta.
Zgłoś
Avatar
Ęriko De Skuczas Palabras 2015-09-15, 15:39
I kto tu jest winny? Gość przed TIRem musiał się zatrzymać, bo zrobił to ten z kamerką (przynajmniej wg. polskiego prawa).
Zgłoś
Avatar
zyleczka 2015-09-15, 22:14
@up ten przed tirem już stał zanim z kamerką dojechał do przejścia.
A winny oczywiście kierowca tira.
Zgłoś
Avatar
Guzik 2015-09-16, 1:47 1
WalkingStephenHawking napisał/a:

@Guzik coś w tym jest, będąc w Norwegii nie mogłem nadziwić się jak to norki stawały już przed przejściem jak jeszcze byłem od niego 5 metrów aby Cię przepuścić. Raz uświadczyłem śmiesznej sytuacji bo stałem i gadałem ze znajomym obok skrzyżowania na chodniku i koleś zatrzymał się, po czym patrzył z 20 sekund czy nie przechodzimy i pojechał dalej



Bo tam istnieje jakaś kultura na drodze. Oni nie uważają siebie za panów drogi a samochód jest dla nich środkiem transportu a nie przedłużeniem...ego. A u nas nadal każdy uważa się za pana drogi a piesi, rowerzyści czy motocykliści mają wypierdalać.

Jeśli chodzi o Norwegię to mają tam przede wszystkim bardzo dobry system szkolenia kierowców - szczegółowe wykłady na temat obsługi pojazdu i zasad panujących na drodze a potem jazdy w różnych obszarach, szkolenie w nocy i ciężkich warunkach pogodowych. Nie bez powodu ze Skandynawii wywodzi się tak wielu świetnych kierowców rajdowych. A u nas co? Parę godzin gównianych "wykładów" (jak ja robiłem prawko to robiliśmy testy) i 30 godzin jazdy po mieście (najczęściej na pamięć - uczą miejscówek żeby tylko zdać egzamin). No i oczywiście trzeba się nauczyć tak ważnych informacji jak na przykład wymiary tablicy rejestracyjnej...
Zgłoś