📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
50 minut temu
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 12:16
Juzwa napisał/a:
O co tu do chuja chodzi?!
Zadźgał się w 16 sekundzie - prosto w serce. Nawet nie zaruchał.
Pietrushka napisał/a:
Ciekawe czy mógł zrobić sobie dziurkę w sercu tym sztylecikiem xD Ale chyba krwi za mało na taką akcje by było. Nie wiem, niech jakiś ekspert się wypowie
Ogólnie z przodu klatki piersiowej ,z ran kłutych praktycznie nie leci krew ,jedynie jak uszkodzisz miesien piersiowy
janusz_biznesu napisał/a:
Zawału dostał, czy co? Jeśli to on jest tym umrzykiem, to rana nie wygląda groźnie...
Ogólnie patrząc na miejsce I czas utraty przytomność to można pomyśleć że ujebal sobie aortę . Krew z ran klatki piersiowej przeważnie nie leci na zewnątrz tylko do wewnątrz. Uszkodzenie jamy opłucnowej powoduje odmę i tym samym zalepienie dziury
W niektórych kulturach taniec z nożem jest głęboko zakorzenionym rytuałem, stanowiącym wyraz odwagi, honoru i gotowości do poświęcenia. Widzimy go między innymi na Kaukazie (w Gruzji i Czeczenii), w Indonezji na Bali, a także w niektórych grupach Bliskiego Wschodu. Każdy z tych rytuałów różni się w szczegółach, jednak wspólna jest symbolika związana z mocą i odwagą.
W Kaukazie, zwłaszcza podczas tańca lezginka lub khorumi, tancerz może przykładać ostrze do klatki piersiowej, czasem delikatnie się raniąc – to gest symbolizujący przysięgę gotowości do oddania życia dla ukochanej lub rodziny. Z kolei na Bali, w rytuale Kris Dance, tancerze w stanie transu próbują wbić ceremonialny sztylet (kris) w swoje ciało. Trans ten, będący integralną częścią rytuału, chroni ich przed ranami, a taniec ma wymiar ochronny – odgania złe duchy i stanowi metaforę walki dobra ze złem.
Na Bliskim Wschodzie, w niektórych praktykach sufickich, pojawia się element „sprawdzania” siły duchowej poprzez kontakt z ostrzem. W ekstatycznym stanie derviszowie mogą symbolicznie „nakłuwać” swoje ciało, co ma dowodzić ich oddania i wytrzymałości w dążeniu do celu duchowego.
W Kaukazie, zwłaszcza podczas tańca lezginka lub khorumi, tancerz może przykładać ostrze do klatki piersiowej, czasem delikatnie się raniąc – to gest symbolizujący przysięgę gotowości do oddania życia dla ukochanej lub rodziny. Z kolei na Bali, w rytuale Kris Dance, tancerze w stanie transu próbują wbić ceremonialny sztylet (kris) w swoje ciało. Trans ten, będący integralną częścią rytuału, chroni ich przed ranami, a taniec ma wymiar ochronny – odgania złe duchy i stanowi metaforę walki dobra ze złem.
Na Bliskim Wschodzie, w niektórych praktykach sufickich, pojawia się element „sprawdzania” siły duchowej poprzez kontakt z ostrzem. W ekstatycznym stanie derviszowie mogą symbolicznie „nakłuwać” swoje ciało, co ma dowodzić ich oddania i wytrzymałości w dążeniu do celu duchowego.
Wujkowi już nie lejcie.
Broń nie niosła wtedy zbyt daleko.
______________
Kiedyś ludzie byli sobie bliżsi.Broń nie niosła wtedy zbyt daleko.
To kris indonezyjski.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów