Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Tylko w Polsce zwiedza się pociągi, zamiast nimi jeździć. Czym tu się jarać? Przepłaconym, niedostosowanym, awaryjnym Pizdolino z Italii zamiast inwestować w NEWAG lub inną POLSKĄ firmę.
to jest właśnie Twój NEWAG ...
No ok, ale nie porównuj np. komfortu i szybkości do cen biletu, bo jak chcesz mieć komfortowo i szybko to z reguły wybierasz samolot
Tu chodzi o to, że nasz wspaniały rząd, zakupił sobie pociągi, za kasę przeciętnych Kowalskich, tylko że przeciętnego Kowalskiego nie będzie stać, żeby tym pociągiem podróżować. Gdyby to była prywatna firma, zakupiła, zmodernizowała linie itp. to ok, ceny mogą być jak za bilety lotnicze.
I tak jak mowie, skończy się na tym, ze tylko urzędnicy + rząd będą się nim wozić.
Nie uważam samolotu za wygodny środek transportu. PKS ma więcej miejsca na nogi niż Ryanair. Szybkość samolotu w takim kraju jak Polska nie ma znaczenia, poza może trasami typu Rzeszów-Szczecin. W naszym kraju rozwiązaniem jest szybka kolej, i mam nadzieję, że Pendolino to dopiero początek.
Nie znamy cen biletów, ulg, promocji, więc dyskusja o zakupie ich przez "przeciętnego Kowalskiego" nie ma sensu. Dużo ludzi jeździ najdroższymi pociągami, nie tylko biznesmeni i urzędnicy. Bo kolej na niektórych odcinkach już teraz jeździ nawet szybko i ma dobre pociągi.
Po tych torach nie będą jeździć tylko Pendolino. Również pociągi osobowe różnych przewoźników, pośpieszne, także towarowe. W tym prywaciarze. Więc wliczanie kosztów infrastruktury do kosztów Pendolino jest głupie.
Śmieszy też mnie gadanie o "wspaniałym rządzie który kupił Pendolino i dostał zegarki", bo modernizacja linii 4 i 9 z myślą o szybkich pociągach rozpoczęła się jeszcze za rządów PiSu. Tylko wtedy na pociągi brakło kasy. A o kupnie Pendolino mówi się w Polsce już od kilkunastu lat.
Skoro już o Drewnolino. Broniący tezy, jakoby zakup był super, ekonomicznie uzasadniony itp. itd. K*rwa mać! Czy zdajecie sobie sprawę, że nasz wspaniały Pendolino został nam sprzedany bez systemu, któremu zawdzięcza nazwę? Systemu wychylanego pudła (na zakrętach, redukując w ten sposób działanie siły odśrodkowej), zwanego SYSTEMEM PENDOLINO? Włosi, ponoć, jak nasi zapytali, czy dałoby się go wyjebać, żeby było taniej, patrzyli z niedowierzaniem jak na idiotów. To tak jakby kupić Porsche z silnikiem z przodu, w dodatku o pojemności 1.2 - żeby było taniej. Nosz k*rwa! Ktoś tam wyżej pisał "drogi, ale nie przepłacony"... pies mnie j*bał! To nie lepiej ustalić warunki przetargu tak, aby realnie mogły w nim startować polskie firmy, aby do nich trafiła kasa za kontrakt, aby mogli ją później przeznaczać na badania i rozwój, aby móc robić lepsze pociągi i dawać pracę POLAKOM? Jak tu ma być normalnie, skoro ci na górze mają nas totalnie w dupie...
Wychylne pudło zostało usunięte z warunków przetargu (a nie po przetargu, więc głupstwa piszesz) z dwóch powodów:
- aby mogły wystartować inne firmy,
- wychylne pudło zwiększyłoby koszty zakupu i utrzymania (o ok. 10%), a dałoby niewielkie korzyści czasowe, ok. 15 min Warszawa-Gdańsk, Warszawa-Kraków ok. 5 min, do Katowic nic.
W czasach kiedy było zamawiane Pendolino, Pesa produkowała non-stop psujące się tramwajo-pociągi. Pesa i Newag nadal nie mają pociągu który pojedzie w ruchu planowym szybciej niż 160 km/h, a kolei potrzebuje pociągu zdolnego osiągnąć 250 km/h. Poza tym pociągi polskiej produkcji nie są dużo tańsze, ok. 70% ceny Pendolino (przy czym wolniejsze, o mniejszej mocy i mniej komfortowe).
Idę o zakład, że gdyby przypatrzeć się przetargom w jakimkolwiek kraju, mającym przemysł lokomotywowy, tak właśnie by postąpiono
Pesa wygrywa przetargi na pociągi w Niemczech i Włoszech, które mają swój bardzo silny przemysł kolejowy.
Skoro już o Drewnolino. Broniący tezy, jakoby zakup był super, ekonomicznie uzasadniony itp. itd. K*rwa mać! Czy zdajecie sobie sprawę, że nasz wspaniały Pendolino został nam sprzedany bez systemu, któremu zawdzięcza nazwę? Systemu wychylanego pudła (na zakrętach, redukując w ten sposób działanie siły odśrodkowej), zwanego SYSTEMEM PENDOLINO? Włosi, ponoć, jak nasi zapytali, czy dałoby się go wyjebać, żeby było taniej, patrzyli z niedowierzaniem jak na idiotów. To tak jakby kupić Porsche z silnikiem z przodu, w dodatku o pojemności 1.2 - żeby było taniej. Nosz k*rwa! Ktoś tam wyżej pisał "drogi, ale nie przepłacony"... pies mnie j*bał! To nie lepiej ustalić warunki przetargu tak, aby realnie mogły w nim startować polskie firmy, aby do nich trafiła kasa za kontrakt, aby mogli ją później przeznaczać na badania i rozwój, aby móc robić lepsze pociągi i dawać pracę POLAKOM? Jak tu ma być normalnie, skoro ci na górze mają nas totalnie w dupie. Idę o zakład, że gdyby przypatrzeć się przetargom w jakimkolwiek kraju, mającym przemysł lokomotywowy, tak właśnie by postąpiono. Ale nie u nas. U nas musi być śmiesznie. Pendolino bez Pendolino, za które można by kupić 10 innych składów, które nawet wolniej by nie jeździły.
Pokaż mi Polską firmę zdolną zbudować wielosystemowy EZT na prędkość eksploracyjną 230-250 km/h, ani PESA, ani NEWAG nie są w stanie tego zrobić przez najbliższe kilka lat co najwyżej mogą działać w konsorcjum z jakąś firmą mającą doświadczenie w tym temacie.
Zakup Pendolino z układem wahadła nie miałby uzasadnienia, bo jak już ktoś wspomniał, ograniczyłby krąg potencjalnych oferentów. Poza tym, układ ten sprawdza się głównie na krętych szlakach.
Modernizacja szlaków w Polsce jest konieczna, bo praktycznie wszelkie prace mające na celu polepszenie parametrów stanęły w 1990 roku. I lepiej, aby szybko prace modernizacyjne ukończyli, bo jak PiS przejmie władze, to znowu nastanie okres ciemnoty, uwstecznienia i zamiast w modernizacje kraju, to wpompują kasę w kler z Rydzykiem na czele. Nie ma sensu dalej o tym pisać, bo ludzie potrafiący myśleć poszukają informacji i je zinterpretują, natomiast debile, malkontenci i wielbiciele teorii spiskowych będą pisali idiotyzmy.
Pozdro dla kumatych
A to jego fotka mojego autorstwa:
Jak widać na zdjęciu to jest zwykłe EZT jeszcze z logiem kolei Mazowieckich, a jak wiadomo Pendolino zostało zakupione przez Intercity więc: chuja prawda.
a jeszcze większa chuja prawda że to nie koleje mazowieckie tylko SKM- szybka kolej miejska a to nie należy do kolei mazowieckich panie mądralo
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów