18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:20
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:32
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 11:56

Ankieta: Wynik to:
  2
  288
Zaloguj się aby zagłosować w ankiecie
Zobacz wyniki


Zadanie
J................o • 2012-07-26, 12:37


czekam na genialne odpowiedzi najmądrzejszych użytkowników portalu. Oczywiście istnieje najprostsza logiczna odpowiedź, która (o dziwo! ), nie pada z "ust" geniuszy polibudy.

PS. I cóż, że ze kwejka?
Zgłoś
Avatar
Bożek 2012-07-26, 15:23
jaczuro napisał/a:

hahaha, jednak buraków taka sama masa jak na kwejku

Dzięki takiemu prostemu tematowi można odrożnić gimbusa od normalnego użytkownika.


To oświeć nas mistrzu...
Zgłoś
Avatar
lathiel 2012-07-26, 15:25 2
Kto będzie chciał to zrozumie, kto będzie się upierał niech spierdala, a zadanie zostało napisane tak że osoby które korzystają z zapisów działań na komputerze zinterpretują inaczej, a Ci co całe życie pisali na kartce zinterpretują je inaczej, to co napisałem - tak powinno wyglądać prawidłowo napisane zadanie na komputerze w linii by wynik był równy dwa a nie tak jak przedstawiono na głównym poście.
Zgłoś
Avatar
J................o 2012-07-26, 15:28
Nie pamiętam, czy jest to w podstawówce jeszcze, ale w gimnazjum na pewno wyjaśniali wzory skróconego mnożenia i wedle tego zapisu tak należy to zadanie rozwiązać. Zapis mówi to jednoznacznie.

Tak na marginesie... Ja się nie dziwię wcale, że wciąż zmniejszają poziom matur, skoro nawet takie coś sprawia, że połowa ludzi potrafi się wyłożyć. Może wystarczy przed przystąpieniem do matury jebnąć każdemu indywidualnie tego pokroju zadanie i zweryfikować:
Poprawnie - możesz pisać maturę.
Niepoprawnie - czyścić szamba.
Ot, prosta selekcja.
Zgłoś
Avatar
Bożek 2012-07-26, 15:32 2
jaczuro napisał/a:

Nie pamiętam, czy jest to w podstawówce jeszcze, ale w gimnazjum na pewno wyjaśniali wzory skróconego mnożenia i wedle tego zapisu tak należy to zadanie rozwiązać. Zapis mówi to jednoznacznie.

Tak na marginesie... Ja się nie dziwię wcale, że wciąż zmniejszają poziom matur, skoro nawet takie coś sprawia, że połowa ludzi potrafi się wyłożyć. Może wystarczy przed przystąpieniem do matury jebnąć każdemu indywidualnie tego pokroju zadanie i zweryfikować:
Poprawnie - możesz pisać maturę.
Niepoprawnie - czyścić szamba.
Ot, prosta selekcja.


Czyścił byś szamba.
Zgłoś
Avatar
lathiel 2012-07-26, 15:38 6
@jaszczuro

Wkurwiają mnie ludzie którzy jeżdżą po wszystkich a sami nie potrafią się określić w temacie by samemu nie wyjść na idiotę.
Nie podałeś żadnej odpowiedzi, chuj z tego czy prawidłowa czy nie, a obrażasz innych którzy wyraźnie określili stronę i biorą udział w dyskusji.
Zgłoś
Avatar
Lasarr 2012-07-26, 15:42 1
Ludzie maja problemy z kolejnoscia wykonywania dzialan, kompilatory jezykow programowania nie xD

Cytat:

#include <stdio.h>

int main(int argc, char **argv) {
int wynik1 = 48 / 2 * (9+3);
int wynik2 = 48 / (2 * (9 + 3));

printf("Wynik1 = %i, Wynik2 = %i", wynik1, wynik2);

return 1;
}



Jak ktos nie len, polecam sie pobawic lub zaczac czytac ze zrozumieniem, to co inni pisza xD
Zgłoś
Avatar
Olcikk 2012-07-26, 15:49 5
288 i innej opcji nie ma. I na pewno się nie mylę, nie mogę się mylić...
Zgłoś
Avatar
lathiel 2012-07-26, 16:04 7
@Lasarr
już nawet nie trzeba ludziom kazać programować wystarczy

Zgłoś
Avatar
S.O.A.D. 2012-07-26, 16:32 4
określę to w ten sposób: zadanie mające na celu w podchwytliwy sposób ujebać ludzi niemyślących. w liceum zazwyczaj widują różne x, y, potęgi, pierwiastki, funkcje itd. tam trzeba używać różnych praw matematyki, nie tylko tych najprostszych. i gdy nagle dostają zadanie 48/2(9+3) to głupieją. moim zdaniem wynik to 288. bo najpierw w nawiasie 9+3, potem po kolei dzielenie i mnożenie (bo mają taki sam priorytet, jak to ktoś określił). a ludziom, którzy ciskają się o włączenie 2 w nawias: włączenie jej zaburza hierarchię praw, bo zaraz obok jest dzielenie. włączać można tylko w obrębie jednego wyrażenia, a na wyrażenie składają się liczby, niewiadome i inne chuje muje, które między sobą mają mnożenie lub dzielenie. z kolei wyrażenia są oddzielone albo minusem, albo plusem. 2 wyłączona byłaby z nawiasu np.: w takim przypadku: 48+2(9+3). ale jeśli zamiast pierwszego plusa jest dzielenie to broń ci kurwa boże! wyłączenie powoduje, że:
y+x*(wyrażenie)-z = y+(wyrażenie * x)-z

z poważaniem: student sgh
Zgłoś
Avatar
Qboos 2012-07-26, 16:35
Całość naszego sporu rozbija się o tą nieszczęsną dwójkę. Czy jest ona elementem oddzielnego mnożenia (jak uważają koledzy czule nazywający mnie niedorozwojem), czy też jest ona wyciągnięta przed nawias i stanowi fragment działania na nawiasie (jak uważam ja). W zależności od naszego punktu widzenia i interpretacji zapisu 48/2(9+3) otrzymujemy różne wyniki.
Zgłoś
Avatar
zonk 2012-07-26, 16:40 2
Ty nadal nie rozumiesz że 2 przed nawiasem to nic innego jak mnożenie ? I jak by tego nie rozpatrywać odnośni się ona do dzielenia i do mnożenia. Ale ze względu na kolejność wykonywania działań najpierw dzieli się przez tą dwójkę.
Zgłoś
Avatar
Allocer 2012-07-26, 16:42 2
Qboos napisał/a:

W zależności od naszego punktu widzenia i interpretacji zapisu 48/2(9+3) otrzymujemy różne wyniki.


Nie, nie otrzymujemy bo pod kreską ułamkową działanie nie jest w nawiasie. Dlatego wynik to 288.
Zgłoś
Avatar
lathiel 2012-07-26, 16:46 1
Akurat ta matematyka nie zależy od punktu widzenia Qboos xD wyżej zamieściłem post ze zdjęciem wyników powstałych z wprowadzenia działania do kalkulatora jeżeli nie wierzysz to wprowadź to jeszcze raz ;]
Zgłoś
Avatar
Lasarr 2012-07-26, 16:56 1
Qboos napisał/a:

Całość naszego sporu rozbija się o tą nieszczęsną dwójkę. Czy jest ona elementem oddzielnego mnożenia (jak uważają koledzy czule nazywający mnie niedorozwojem), czy też jest ona wyciągnięta przed nawias i stanowi fragment działania na nawiasie (jak uważam ja). W zależności od naszego punktu widzenia i interpretacji zapisu 48/2(9+3) otrzymujemy różne wyniki.



Sorry Ziom jaka interpretacja? Jaki punkt widzenia? Co to qwa statystyka? masz proste jak cep dzialanie, 48 / 2 * (3 +9) = x
(Taki graficzny zapis dzialania wymusza na tobie takie rozwiazanie)
1) Nawiasy : 48 / 2 * 12 = x
2) Teraz zostalo tylko mnozenie i dzielenie, wiec obliczamy od lewej do prawej, w takiej kolejnosci jakiej one wystepuja czyli, pierwsze dzielenie bo qwa jest pierwsze z lewej : 24 * 12 = x
3) i tak po przemnozeniu otrzymasz 288 = x

Lol wyjebac MEN w powietrze

PS: konstrukcja 2(9 + 3) defakto nie swiadczy o mnozeniu, tylko wskazuje na sposob rozwiazania takiej konstrukcji czyli nasze
2*9 + 2*3, fakt faktem 2*(9+3) i 2(9+3) pomimo, ze ludzie uzywaja tego wymiennie nie zawsze oznacza to samo.
Zgłoś
Avatar
Qboos 2012-07-26, 17:06
Łał, nie sądziłem że posiadanie odmiennego zdania - i jego obrona - może doprowadzić aż tyle osób do szewskiej pasji. Nawet jestem gotów przyznać się do błędu, tylko wyjaśnijcie mi jeszcze to:
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie