18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:25
Ewolucja wszechświata
czarnywilk • 2014-05-10, 14:46
Za pomocą superszybkiego programu "illustris" naukowcom udało się stworzyć realistyczną symulację rozwoju wszechświata przez ostatnie 13 miliardów lat. Symulacja prezentuje "wycinek" wszechświata w kształcie sześcianu. Długość jego boku wynosi zaledwie 35 milionów lat świetlnych

Zgłoś
Avatar
rigsuit 2014-05-12, 0:02
nie znam się to się i tak wypowiem... wszechświat jest nieskończony
Zgłoś
Avatar
dnr 2014-05-12, 1:12
dionizodoros napisał/a:



Całe konstrukcje np. fizyki teoretycznej oparte są na aksjomatach, których nie da się udowodnić. Jeśli także nie umiemy ich póki co obalić, uznajemy je za pewnik. Stawiam kratę browara, że w ciągu pięćdziesięciu lat obalą Einsteina.

Swoją drogą, Einstein jest sprzeczny w szczegółach z Newtonem, a obydwie teorie działają (choć podobno Newton gubi się w skali mikro)... Cud ? Czy może umiejętność budowania koherentnych teorii na podstawie zaobserwowanych danych?



Pierdolisz pan strasznie. Na jakich to aksjomatach się opierają te teorie, że mogą być obalone? Ze szczegółami proszę jak już coś mówisz.

Tak, Einstein jest w szczegółach sprzeczny z Newtonem, chyba oczywiste że się różni czymś. Równania Newtona i Einsteina różnią się (w duużym uproszczeniu) czynnikiem gamma=1/sqrt(1-v^2/c^2), który jest baardzo bliski 1 dla prędkości poniżej prędkości światła, dlatego te teorie mają takie same przywidywania dla codziennych prędkości. Nie ma tu żadnego zgadywania ani cudów ... W skali mikro działa mechanika kwantowa/kwantowa teoria pola, to jeszcze co innego.

Zanzazaar napisał/a: