witam wszystkich zgromadzonych , chcialbym dzisaj pokazac dokument o illuminatach , i powiem wam tak mieszkalem wiekszosc zycia w polsce i wiem bo sam mialem stosunek , aaa te gwiazdeczki amerykanskie maja nowa mode na illuminati , ale od kiedy mieszkam w usa <dzieki polityce tuska> zauwazylem ze cos w tym moze byc poniewaz , tutaj mlodzierz i ludzie mlodzi naprawde nasladuja te gwiazdy a symbole i wszelakie dziwne zachowanie budza u mnie niesmak a czasam nawet przerazenie ale jest w tym przemysle jest cos dziwnego co warte jest uwagi i na wstepie chce zaznaczyc ze nie obchodzi mnie to czy w to wierzysz czy nie , wisi mi to , jesli dla ciebie jest to bujda na resorach i na wejsciu jestes nastawiony na scieme to prosze NIE ogladac bo tylko stracisz czas...zanim ktos napisze ze jestem psychiczny mam nasrane , to od razu odpowiadam , tak pewnie mam
i niestety dwie ostatnie czesc zostaly usuniete ale podam link do calego dokumentu na stronie kinomaniak.tv gdzie mozna go ogladnac w calosci za darmo
kinomaniak.tv/film/Illuminaci-w-przemysle-muzycznym/51923
czesc pierwsza
czesc druga
czesc trzecia
czesc czwarta
czesc piata
czesc szosta
czesc siodma
czesc osma
czesc dziewiata
i dorzucam tekst o masoneri ktory troche ukazuje mechanizmy rzadzace tymi ludzmi
Masoneria jest to ujarzmienie człowieka, który jest w człowieku,
mason, znaczy tyle co murarz,murarz tyle co budowniczy .czyli inaczej mówiąc mosoni to ci którzy budują nowy świat na wzór projektu Wielkiego Architekta.
mówiąc prostym językiem są to okultyści bawiący się czarną magią i wierzący w lucyfera .
tak jak bóg stworzył świat i dał ludziom 10 przykazań
tak lucyfer stworzył masonerie i dał im swoje przykazania plus projekt nowego porządku świata.
Lucyfer w religii i masonów i projektu New World Order nazywany jest wielkim architektem.
konkretniej co robią ,raz na jakiś czas zbierają sie w swojej świątyni by oodprawiać modły.
na podłodze rysują tak zwany magiczny krąg ,zwany również złotym kręgiem lub też kręgiem lewiatana.-zał rysunki .
przed nim trójkąt w którym staje wezwany demon w postaci wizialnej dla stojących w kregu .i używając specjalnych zaklęc {zmuszają} demony do posługi
salomon wypowiadając te zaklęcia zmusił 72 demony aby weszły to naczynia w którym je uwięził .
stąd legenda o dżinach zamkniętych w butelce ,które spełniają życzenia.
każdy kto użyje salomonowych zaklęć i wymówi podczas rytuału imię Wielkiego Architekta , ma władze nad tymi demonami .
TO Znaczy że masoni mają tak zwaną złotą Rybkę która spełnia życzenia , tyle że Rybka jest piekielnie zła.
generalnie mówiąc chodzi o właze nad światem .
jeden rząd
jeden bóg
jedna władza
jedno prawo
władza apsolutna
inicjacja mniej więcej wygląda tak
W czasie inicjacji kandydat występuje w opasce, z pętlą z konopnego sznura na szyi, ma obnażoną lewą pierś i lewą stopę, oraz prawą nogę - aby był "ani nagi, ani ubrany".
Odsłonięte serce symbolizuje szczerość i otwartość, obnażona prawa noga - pokorę, obnażona lewa stopa - szacunek. Kandydat wyraża tym samym gotowość uznania bezwartościowości dotychczasowych
przyzwyczajeń i przyjemności. Lichy ubiór w trakcie inicjacji ma podkreślać ogrom różnicy między tym, co było a tym, co będzie. Jeśli ktoś zaproszony do bractwa wolnomularskiego mniema,
iż przyczyną tego było jego wspaniałe życie i osiągnięcia dotychczasowe - w czasie inicjacji wyprowadzany jest z błędu i musi całym sobą wyznać, jak liche było to, w porównaniu do tego,
czego teraz od niego będzie się wymaga
W masonerii proces inicjacji rozpoczyna się właśnie od odosobnienia w izbie rozmyślań - niewielkim i mrocznym pomieszczenie, z "groźnymi" dla profana napisami na ścianach oraz symbolicznymi
przedmiotami, gdzie kandydat na wolnomularza przygotowuje się psychicznie do inicjacji i wstąpienia do zakonu wolnomularskiego, pisząc swój "testament filozoficzny". Wśród napisów izby
rozmyślań naczelnym jest V. I. T. R. I. O. L., co nawiązuje do starej dewizy alchemików i różokrzyżowców: "Visita Interiora Terrae, Rectificandoque, Invenies Occultum Lapidem" czyli:
„odwiedź wnętrze ziemi, przez oczyszczenie odnajdziesz kamień tajemny”. Jak wyjaśnia br. Jan Pasterz: "Jest to zachęta do podjęcia pracy wolnomularskiej, rozpoczęcia procesu alchemii duchowej,
poszukiwania głębszego ego – w ciszy i skupieniu". To jest miejsce, gdzie powinna się dokonać śmierć profana.
Masoni zobowiązani są do składania przysiąg.
Oto jedna z wersji:
„Przysięgam w imię Najwyższego Architekta Wszystkich Światów nie ujawniać nigdy sekretów,
znaków, sposobów dotykania, słów i nauk używanych przez wolnomularzy i zachowywać co do tego wieczne milczenie.
Ślubuję i przysięgam na Boga nie wyjawiać nigdy żadnej rzeczy z tych, które mi powierzono do chwili obecnej i które powierzy mi się w przyszłości
. Zobowiązuję się i poddaję się następującej karze, jeśli złamię swoje słowo: niech mi spalą wargi rozpalonym żelazem, niech mi utną rękę i przetną
szyję, i wyrwą język, a mój trup niech wisi w loży w czasie przyjmowania nowego brata,
aby służył za odrażający dowód mojej niewierności i był przestrogą dla innych. Niech zostanie potem spalony,
a popioły rzucone na wiatr, aby nie został żaden ślad po mojej zdradzie. Tak mi dopomóż Bóg i Jego święta Ewangelia.
Niech się tak stanie.
-legenda masońska
- Hiram Abiff pochodził z Tyru, był synem wdowy oraz głównym architektem Króla Tyru Hirama I który oddelegował go na głównego architekta świątynni Salomona.
Hiram Abiff jako jedyny na świecie człowiek znał najistotniejszy sekret mistrza masońskiego "Grand Masonic Word" (Wielkie Masońskie Słowo) którym jest imię Boga. Według nauk okultystów,
poznanie imienia ducha jest kluczem do władzy nad nim, a więc Hiram Abiff dzierżył potężną moc. Obiecał on, po zakończeniu budowy świątynni zdradzić sekret
wszystkim robotnikom aby i oni mogli stać się mistrzami oraz pobierać odpowiednią dla mistrza zapłatę. Pewnego dnia, około godziny dwunastej,
jak zwykle poszedł do "secrets of a Master Mason" aby pracować nad projektem prac na najbliższe dni. Gdy Hiram Abiff skończył prace i wyszedł,
podszedł do niego jeden z robotników (Jubela) i zażądał wyjawienia sekretu nie czekając na zakończenie budowy. Gdy Hiram Abiff odmówił mu,
potraktował go grubiańsko ale uciekł. Podobnie było przy wizycie drugiego robotnika (Jubelo). Podobną odpowiedz dostał trzeci robotnik Jubelum, nie dostawszy czego chciał,
zabił Hirama Abiffa uderzając go młotkiem w czoło. Początkowo ciało ukryto w śmieciach świątynnych, później przeniesiono ciało na szczyt góry i tam pochowano, grób oznaczono gałęzią akacji.
Trzech łotrzyków po nieudanej próbnie ucieczki statkiem z kraju, schronili się w górach. Gdy zauważono zniknięcie głównego architekta, powiadomiło o tym fakcie króla Salomona
. Poszukiwania nie przyniosły rezultatu, wtenczas dwunastu robotników opowiedziało królowi Salomonowi, że razem z trzema innymi próbowali wymusić na architekcie wyjawienie sekretu
ale zrezygnowali a tamci trzej zabili wielkiego Mistrza Hirama. Król rozesłał ich na poszukiwania, po trzech w każdą stronę świata. Po przesłuchaniu właściciela statku
którym łotrzyki chcieli opuścić kraj, trzej poszukujący udali się w kierunku groby zaznaczonego gałęzią akacji. Po odnalezieniu ciała, robotnicy powiadomili o tym króla.
Ten kazał zidentyfikować ciało oraz ożywić za pomocą "grip of an Entered Apprentice" (uścisku Ucznia). Tak uczynili lecz nie udało się ożywić zmarłego gdyż już mięso oddzielało się od kości.
Robotnicy powiadomili o tym króla Salomona a ten kazał ożywić ciało za pomocą "grip of a Fellowcraft" (uścisku czeladnika). Również ta metoda nie poskutkowała gdyż skóra pękała i
ześlizgiwała się z ciała. Wtenczas król Salomon udał się osobiście do ciała Hirama Abiffa aby ożywić jego ciało za pomocą uścisku "grip of a Master Mason" (uścisku Mistrza Masońskiego)
o nazwie "Strong Grip of a Lions Paw" (Silny uścisk łapy lwa). Hiram Abiff nie tylko powstał z groby ale również powrócił do życia.
Pierwsze słowo które wypowiedział zostało uznane za odpowiednik utraconego Wielkiego Słowa Masońskiego które zostało utracone wraz ze śmiercią Hirama.
Słowo to przekazywane jest masońskim mistrzom po dzień dzisiejszy , stopień 33.zwany najwyższym stopniem wtajemniczenia.
w/g masonów jest to najwyższy zaszczyt poznanie Wielkiego Słowa Masońskiego ,dlatego zbiera sie cała loża i wspulnie na zasadzie głosowania jest wybierany najlepszy z najlepszych
i wstępuje na 33.stopień. wzniesienie na ten stopień możliwe jest jedynie w drodze jednogłośnej decyzji loży,która zbiera się w tym celu raz w roku
Grand Masonic Word" (Wielkie Masońskie Słowo).CZYLI IMIE MASOŃSKIEGO BOGA inaczej zwanego WIELKIM ARCHITEKTEM to imię samego Lucyfera .
- poznanie imienia ducha jest kluczem do władzy nad nim,
-nieliczni z grupy około 20 % adeptów Masońskich wchodzi na stopień 33 .i Jest to bardzo trudne.W Polsce na kilka dziesiąt tyś masonów na stopień 33 wstąpiło kilkunastu.
-Adept masoński staje się wielkim Mistrzem i tak jak Hiram Abiff dzierży on potężną moc.
Stopnie Uniwersalne dla wszystkich lóż
1,2,3 - uczeń, czeladnik, mistrz -
Stopnie Loży Doskonalenia
4: lojalność
5: solidność i szczerość
6: wierność i szacunek wobec spraw prywatnych innych
7: bezstronność, równość, sprawiedliwość osądu (sprawiedliwość jest podrzędna wobec miłości, która wybacza)
8: dobroczynność
9: przezorność i unikanie zapalczywości w ferowaniu wyroków nawet kiedy sprawa wydaje się słuszna.
10: praca nad chorymi ambicjami i zazdrością, które sa często źródłem zła
11: uczciwość, szczerość, szacunek wobec innych i postawa obywatelska
12: uogólniona refleksja nad dotychczasowymi stopniami - jako drodze do doskonałości moralnej
13: podkreślanie wagi dążenia do perfekcji mimo trudności, które pojawiają sie na naszej drodze w życiu
14: stopień ten uczy jak stworzyć własną, indywidualną "lożę doskonalenia", w której esencją staje się Bóg.
Stopnie Kapituły Różanego Krzyża
15: podkreślają wagę postępowania zgodnie z własnymi przekonaniami oraz poświęcenia, by czynić to, co uważa się za stosowne.
16: podkreślanie wagi prawdy i wierności przyjętym na siebie zobowiązaniom
17: posłuszeństwo wobec Boga, którego nosimy w sercu i jesteśmy jego świątynią
18: urzeczywistnianie prawdy o tym, że duch boskiej miłości staje się przewodnikiem dla szukających oświecenia
Konsylium Kadosz (Areopagi)
Konsylium Kadosz to trzecia grupa stopni Rytu Szkockiego. W jej skład wchodzą stopnie od 19 do 30.
19: Arcykapłan (ang. Grand Pontiff)
Nauki tego stopnia skupiają się na walce dobra ze złem. Podkreślają konieczność zachowania duchowej jedności braci, którzy, niezależnie od wyznania lub religii,
podzielają wiarę w nieśmiertelność.
20: Wielki Mistrz Loży Symbolicznej (ang. Master of tbe Symbolic Lodge)
Stopień ten jest okazją do konfrontacji lojalności z aktem zdrady. Rytuał inicjacyjny tego stopnia podkreśla,
że rządzący musi podejmować właściwe wybory, kierując się inteligencją zdobytą dzięki cierpliwości.
21: Noacbita lub Rycerz Pruski (ang. Patri-arch Noachite lub Prussian Knigbt)
Osiągnięcie tego stopnia to zdobycie wiedzy, że złe uczynki nie mogą być ukrywane przez członków bractwa; to przypomnienie, iż jednym z ka¬mieni węgielnych wspólnoty jest sprawiedliwość.
22: Rycerz Królewskiego Topora lub Książę Libanu (ang. Knight of tbe Royal Axe lub Prince of Libanus)
Nauki tego stopnia podkreślają wagę szacunku dla zawodu i potrzebę polepszania warunków pracy. Towarzyszący temu stopniowi rytuał opowiada o konstrukcji
Arki Noego i wspomina drwali ścinających cedry w lasach Libanu.
23: Urzędnik (Obrońca) Przybytku (Tabernakulum) (ang. Chief of tbe Tabernacle)
Kolejny stopień tej grupy stopni Rytu Szkockiego przypomina, że egoizm i niezdrowa ambicja mogą zgubić człowieka.
Porzucenie obowiązków wobec rodziny, ojczyzny i Boga musi doprowadzić do moralnej i duchowej ruiny.
24: Książę Przybytku (ang. Prince of the Ta-bernacle)
Ten stopień przypomina, iż związki pomiędzy członkami społeczności oraz braterskie więzi wolnomularzy są umacniane dzięki wierze w Boga.
Stopień dwudziesty czwarty mówi o wadze symbolizmu historycznego w aspekcie teologicznym.
25: Rycerz Miedzianego Węża (ang. Knight ofthe Brazen Serpent)
Opierając się na rytuale opisującym czterdzieści lat wędrówki Izraelitów przez pustynię, wzywa do zachowania wiary w siebie, Boga i bliźniego.
26: Książę Łaski (ang. Prince of Mercy)
Stopień ten jest okazją do wpojenia kandydatowi zasad miłosierdzia niezbędnego do akceptowania wyrządzonych mu szkód oraz umiejętności współczucia i wybaczania winowajcom.
27: Najwyższy Komandor Świątyni (ang. Com-mander of the Tempie)
Ta lekcja dotyczy głównie cnót pokory, umiarkowania, szacunku i hojności rycerskich cnót starożytnych wojowników, którzy powinni stanowić wzór do naśladowania przed kandydata.
28: Rycerz Słońca (ang. Knight ofthe Sun)
Przy wykorzystaniu symbolicznych narzędzi murarskich nauki tego stopnia podkreślają wagę wysokich standardów etycznych i moralnych oraz fakt,
iż dzięki bractwu można wspomóc zjednoczenie świata i zadbać o dobrobyt jego mieszkańców.
29: Rycerz św. Andrzeja (ang. Knight of St. Andrew)
Kolejny stopień tej grupy stopni Rytu Szkockiego uczy, że należy szanować opinie innych ludzi, zachowując własne zdanie i przekonania,
a nauki wolnomularskie opierają się na tolerancji i równości.
30: Rycerz Kadosz (ang. Knight ofKadosb)
W tym stopniu kładzie się nacisk na testy i rytuały, symbolizujące próby, które kandydat musi przejść, by w pełni ukształtować swój charakter.
Stopnie konsystorza
Konsystorz to ostatnia grupa systemu Rytu Szkockiego, który obejmuje stopnie od trzydziestego pierwszego do trzydziestego drugiego.
Członkowie loży wchodzący w skład Konsystorza zbierają się, aby przyznać ostatni, trzydziesty trzeci stopień Rytu Szkockiego.
Jest to stopień honorowy i osiągalny jedynie poprzez nominację. Kandydat do trzydziestego trzeciego stopnia wtajemniczenia musi
przejść przez wszystkie trzydzieści dwa stopnie Rytu Szkockiego i mieć przynajmniej trzydzieści trzy lata.
31. Trzydziesty pierwszy stopień wtajemniczenia nosi nazwę Inspektor Inkwizytor Komandor (ang. Inspektor Inąuisitor Commander),
a towarzyszące inicjacji nauki dotyczą bezstronnej sprawiedliwości oraz powszechnego prawa do domniemanej niewinności oraz czystości intencji.
Kandydaci powinni osądzić siebie przed wydaniem sądów dotyczących innych osób i nauczyć się wybaczać w nadziei na poprawę winowajców.
32.Tytuł Wzniosłego Księcia Królewskiej Tajemnicy (ang. Sublime Prince of tbe Royal Secret) może być nadany po osiągnięciu poprzedniego stopnia.
Stopień trzydziesty drugi Rytu Szkockiego koncentruje się na duchowym zwycięstwie nad ludzką słabością, podkreślając wagę moralności, etyki i rozsądku.
Symbolem powiązanym z tym tytułem jest dwugłowy orzeł, który symbolizuje czystość i ochrania posiadacza tytułu podczas jego wędrówki przez życie.
33.Uzyskanie trzydziestego trzeciego stopnia wtajemniczenia oznacza nadanie tytułu Suwerennego Wielkiego Inspektora Generalnego (ang. Inspector General).
Stopień ten wymaga od wolnomularza doskonałych cech przywódczych i wzorowego życia; popartego przykładną wiarą w Boga; zarówno w odniesieniu do bractwa,
jak i lokalnej społeczności kandydata. Zgodnie z zasadami bractwa, dostąpienie zaszczytu wyniesienia na ten stopień możliwe jest jedynie w drodze jednogłośnej decyzji loży,
która zbiera się w tym celu raz w roku.
i niestety dwie ostatnie czesc zostaly usuniete ale podam link do calego dokumentu na stronie kinomaniak.tv gdzie mozna go ogladnac w calosci za darmo
kinomaniak.tv/film/Illuminaci-w-przemysle-muzycznym/51923
czesc pierwsza
czesc druga
czesc trzecia
czesc czwarta
czesc piata
czesc szosta
czesc siodma
czesc osma
czesc dziewiata
i dorzucam tekst o masoneri ktory troche ukazuje mechanizmy rzadzace tymi ludzmi
Masoneria jest to ujarzmienie człowieka, który jest w człowieku,
mason, znaczy tyle co murarz,murarz tyle co budowniczy .czyli inaczej mówiąc mosoni to ci którzy budują nowy świat na wzór projektu Wielkiego Architekta.
mówiąc prostym językiem są to okultyści bawiący się czarną magią i wierzący w lucyfera .
tak jak bóg stworzył świat i dał ludziom 10 przykazań
tak lucyfer stworzył masonerie i dał im swoje przykazania plus projekt nowego porządku świata.
Lucyfer w religii i masonów i projektu New World Order nazywany jest wielkim architektem.
konkretniej co robią ,raz na jakiś czas zbierają sie w swojej świątyni by oodprawiać modły.
na podłodze rysują tak zwany magiczny krąg ,zwany również złotym kręgiem lub też kręgiem lewiatana.-zał rysunki .
przed nim trójkąt w którym staje wezwany demon w postaci wizialnej dla stojących w kregu .i używając specjalnych zaklęc {zmuszają} demony do posługi
salomon wypowiadając te zaklęcia zmusił 72 demony aby weszły to naczynia w którym je uwięził .
stąd legenda o dżinach zamkniętych w butelce ,które spełniają życzenia.
każdy kto użyje salomonowych zaklęć i wymówi podczas rytuału imię Wielkiego Architekta , ma władze nad tymi demonami .
TO Znaczy że masoni mają tak zwaną złotą Rybkę która spełnia życzenia , tyle że Rybka jest piekielnie zła.
generalnie mówiąc chodzi o właze nad światem .
jeden rząd
jeden bóg
jedna władza
jedno prawo
władza apsolutna
inicjacja mniej więcej wygląda tak
W czasie inicjacji kandydat występuje w opasce, z pętlą z konopnego sznura na szyi, ma obnażoną lewą pierś i lewą stopę, oraz prawą nogę - aby był "ani nagi, ani ubrany".
Odsłonięte serce symbolizuje szczerość i otwartość, obnażona prawa noga - pokorę, obnażona lewa stopa - szacunek. Kandydat wyraża tym samym gotowość uznania bezwartościowości dotychczasowych
przyzwyczajeń i przyjemności. Lichy ubiór w trakcie inicjacji ma podkreślać ogrom różnicy między tym, co było a tym, co będzie. Jeśli ktoś zaproszony do bractwa wolnomularskiego mniema,
iż przyczyną tego było jego wspaniałe życie i osiągnięcia dotychczasowe - w czasie inicjacji wyprowadzany jest z błędu i musi całym sobą wyznać, jak liche było to, w porównaniu do tego,
czego teraz od niego będzie się wymaga
W masonerii proces inicjacji rozpoczyna się właśnie od odosobnienia w izbie rozmyślań - niewielkim i mrocznym pomieszczenie, z "groźnymi" dla profana napisami na ścianach oraz symbolicznymi
przedmiotami, gdzie kandydat na wolnomularza przygotowuje się psychicznie do inicjacji i wstąpienia do zakonu wolnomularskiego, pisząc swój "testament filozoficzny". Wśród napisów izby
rozmyślań naczelnym jest V. I. T. R. I. O. L., co nawiązuje do starej dewizy alchemików i różokrzyżowców: "Visita Interiora Terrae, Rectificandoque, Invenies Occultum Lapidem" czyli:
„odwiedź wnętrze ziemi, przez oczyszczenie odnajdziesz kamień tajemny”. Jak wyjaśnia br. Jan Pasterz: "Jest to zachęta do podjęcia pracy wolnomularskiej, rozpoczęcia procesu alchemii duchowej,
poszukiwania głębszego ego – w ciszy i skupieniu". To jest miejsce, gdzie powinna się dokonać śmierć profana.
Masoni zobowiązani są do składania przysiąg.
Oto jedna z wersji:
„Przysięgam w imię Najwyższego Architekta Wszystkich Światów nie ujawniać nigdy sekretów,
znaków, sposobów dotykania, słów i nauk używanych przez wolnomularzy i zachowywać co do tego wieczne milczenie.
Ślubuję i przysięgam na Boga nie wyjawiać nigdy żadnej rzeczy z tych, które mi powierzono do chwili obecnej i które powierzy mi się w przyszłości
. Zobowiązuję się i poddaję się następującej karze, jeśli złamię swoje słowo: niech mi spalą wargi rozpalonym żelazem, niech mi utną rękę i przetną
szyję, i wyrwą język, a mój trup niech wisi w loży w czasie przyjmowania nowego brata,
aby służył za odrażający dowód mojej niewierności i był przestrogą dla innych. Niech zostanie potem spalony,
a popioły rzucone na wiatr, aby nie został żaden ślad po mojej zdradzie. Tak mi dopomóż Bóg i Jego święta Ewangelia.
Niech się tak stanie.
-legenda masońska
- Hiram Abiff pochodził z Tyru, był synem wdowy oraz głównym architektem Króla Tyru Hirama I który oddelegował go na głównego architekta świątynni Salomona.
Hiram Abiff jako jedyny na świecie człowiek znał najistotniejszy sekret mistrza masońskiego "Grand Masonic Word" (Wielkie Masońskie Słowo) którym jest imię Boga. Według nauk okultystów,
poznanie imienia ducha jest kluczem do władzy nad nim, a więc Hiram Abiff dzierżył potężną moc. Obiecał on, po zakończeniu budowy świątynni zdradzić sekret
wszystkim robotnikom aby i oni mogli stać się mistrzami oraz pobierać odpowiednią dla mistrza zapłatę. Pewnego dnia, około godziny dwunastej,
jak zwykle poszedł do "secrets of a Master Mason" aby pracować nad projektem prac na najbliższe dni. Gdy Hiram Abiff skończył prace i wyszedł,
podszedł do niego jeden z robotników (Jubela) i zażądał wyjawienia sekretu nie czekając na zakończenie budowy. Gdy Hiram Abiff odmówił mu,
potraktował go grubiańsko ale uciekł. Podobnie było przy wizycie drugiego robotnika (Jubelo). Podobną odpowiedz dostał trzeci robotnik Jubelum, nie dostawszy czego chciał,
zabił Hirama Abiffa uderzając go młotkiem w czoło. Początkowo ciało ukryto w śmieciach świątynnych, później przeniesiono ciało na szczyt góry i tam pochowano, grób oznaczono gałęzią akacji.
Trzech łotrzyków po nieudanej próbnie ucieczki statkiem z kraju, schronili się w górach. Gdy zauważono zniknięcie głównego architekta, powiadomiło o tym fakcie króla Salomona
. Poszukiwania nie przyniosły rezultatu, wtenczas dwunastu robotników opowiedziało królowi Salomonowi, że razem z trzema innymi próbowali wymusić na architekcie wyjawienie sekretu
ale zrezygnowali a tamci trzej zabili wielkiego Mistrza Hirama. Król rozesłał ich na poszukiwania, po trzech w każdą stronę świata. Po przesłuchaniu właściciela statku
którym łotrzyki chcieli opuścić kraj, trzej poszukujący udali się w kierunku groby zaznaczonego gałęzią akacji. Po odnalezieniu ciała, robotnicy powiadomili o tym króla.
Ten kazał zidentyfikować ciało oraz ożywić za pomocą "grip of an Entered Apprentice" (uścisku Ucznia). Tak uczynili lecz nie udało się ożywić zmarłego gdyż już mięso oddzielało się od kości.
Robotnicy powiadomili o tym króla Salomona a ten kazał ożywić ciało za pomocą "grip of a Fellowcraft" (uścisku czeladnika). Również ta metoda nie poskutkowała gdyż skóra pękała i
ześlizgiwała się z ciała. Wtenczas król Salomon udał się osobiście do ciała Hirama Abiffa aby ożywić jego ciało za pomocą uścisku "grip of a Master Mason" (uścisku Mistrza Masońskiego)
o nazwie "Strong Grip of a Lions Paw" (Silny uścisk łapy lwa). Hiram Abiff nie tylko powstał z groby ale również powrócił do życia.
Pierwsze słowo które wypowiedział zostało uznane za odpowiednik utraconego Wielkiego Słowa Masońskiego które zostało utracone wraz ze śmiercią Hirama.
Słowo to przekazywane jest masońskim mistrzom po dzień dzisiejszy , stopień 33.zwany najwyższym stopniem wtajemniczenia.
w/g masonów jest to najwyższy zaszczyt poznanie Wielkiego Słowa Masońskiego ,dlatego zbiera sie cała loża i wspulnie na zasadzie głosowania jest wybierany najlepszy z najlepszych
i wstępuje na 33.stopień. wzniesienie na ten stopień możliwe jest jedynie w drodze jednogłośnej decyzji loży,która zbiera się w tym celu raz w roku
Grand Masonic Word" (Wielkie Masońskie Słowo).CZYLI IMIE MASOŃSKIEGO BOGA inaczej zwanego WIELKIM ARCHITEKTEM to imię samego Lucyfera .
- poznanie imienia ducha jest kluczem do władzy nad nim,
-nieliczni z grupy około 20 % adeptów Masońskich wchodzi na stopień 33 .i Jest to bardzo trudne.W Polsce na kilka dziesiąt tyś masonów na stopień 33 wstąpiło kilkunastu.
-Adept masoński staje się wielkim Mistrzem i tak jak Hiram Abiff dzierży on potężną moc.
Stopnie Uniwersalne dla wszystkich lóż
1,2,3 - uczeń, czeladnik, mistrz -
Stopnie Loży Doskonalenia
4: lojalność
5: solidność i szczerość
6: wierność i szacunek wobec spraw prywatnych innych
7: bezstronność, równość, sprawiedliwość osądu (sprawiedliwość jest podrzędna wobec miłości, która wybacza)
8: dobroczynność
9: przezorność i unikanie zapalczywości w ferowaniu wyroków nawet kiedy sprawa wydaje się słuszna.
10: praca nad chorymi ambicjami i zazdrością, które sa często źródłem zła
11: uczciwość, szczerość, szacunek wobec innych i postawa obywatelska
12: uogólniona refleksja nad dotychczasowymi stopniami - jako drodze do doskonałości moralnej
13: podkreślanie wagi dążenia do perfekcji mimo trudności, które pojawiają sie na naszej drodze w życiu
14: stopień ten uczy jak stworzyć własną, indywidualną "lożę doskonalenia", w której esencją staje się Bóg.
Stopnie Kapituły Różanego Krzyża
15: podkreślają wagę postępowania zgodnie z własnymi przekonaniami oraz poświęcenia, by czynić to, co uważa się za stosowne.
16: podkreślanie wagi prawdy i wierności przyjętym na siebie zobowiązaniom
17: posłuszeństwo wobec Boga, którego nosimy w sercu i jesteśmy jego świątynią
18: urzeczywistnianie prawdy o tym, że duch boskiej miłości staje się przewodnikiem dla szukających oświecenia
Konsylium Kadosz (Areopagi)
Konsylium Kadosz to trzecia grupa stopni Rytu Szkockiego. W jej skład wchodzą stopnie od 19 do 30.
19: Arcykapłan (ang. Grand Pontiff)
Nauki tego stopnia skupiają się na walce dobra ze złem. Podkreślają konieczność zachowania duchowej jedności braci, którzy, niezależnie od wyznania lub religii,
podzielają wiarę w nieśmiertelność.
20: Wielki Mistrz Loży Symbolicznej (ang. Master of tbe Symbolic Lodge)
Stopień ten jest okazją do konfrontacji lojalności z aktem zdrady. Rytuał inicjacyjny tego stopnia podkreśla,
że rządzący musi podejmować właściwe wybory, kierując się inteligencją zdobytą dzięki cierpliwości.
21: Noacbita lub Rycerz Pruski (ang. Patri-arch Noachite lub Prussian Knigbt)
Osiągnięcie tego stopnia to zdobycie wiedzy, że złe uczynki nie mogą być ukrywane przez członków bractwa; to przypomnienie, iż jednym z ka¬mieni węgielnych wspólnoty jest sprawiedliwość.
22: Rycerz Królewskiego Topora lub Książę Libanu (ang. Knight of tbe Royal Axe lub Prince of Libanus)
Nauki tego stopnia podkreślają wagę szacunku dla zawodu i potrzebę polepszania warunków pracy. Towarzyszący temu stopniowi rytuał opowiada o konstrukcji
Arki Noego i wspomina drwali ścinających cedry w lasach Libanu.
23: Urzędnik (Obrońca) Przybytku (Tabernakulum) (ang. Chief of tbe Tabernacle)
Kolejny stopień tej grupy stopni Rytu Szkockiego przypomina, że egoizm i niezdrowa ambicja mogą zgubić człowieka.
Porzucenie obowiązków wobec rodziny, ojczyzny i Boga musi doprowadzić do moralnej i duchowej ruiny.
24: Książę Przybytku (ang. Prince of the Ta-bernacle)
Ten stopień przypomina, iż związki pomiędzy członkami społeczności oraz braterskie więzi wolnomularzy są umacniane dzięki wierze w Boga.
Stopień dwudziesty czwarty mówi o wadze symbolizmu historycznego w aspekcie teologicznym.
25: Rycerz Miedzianego Węża (ang. Knight ofthe Brazen Serpent)
Opierając się na rytuale opisującym czterdzieści lat wędrówki Izraelitów przez pustynię, wzywa do zachowania wiary w siebie, Boga i bliźniego.
26: Książę Łaski (ang. Prince of Mercy)
Stopień ten jest okazją do wpojenia kandydatowi zasad miłosierdzia niezbędnego do akceptowania wyrządzonych mu szkód oraz umiejętności współczucia i wybaczania winowajcom.
27: Najwyższy Komandor Świątyni (ang. Com-mander of the Tempie)
Ta lekcja dotyczy głównie cnót pokory, umiarkowania, szacunku i hojności rycerskich cnót starożytnych wojowników, którzy powinni stanowić wzór do naśladowania przed kandydata.
28: Rycerz Słońca (ang. Knight ofthe Sun)
Przy wykorzystaniu symbolicznych narzędzi murarskich nauki tego stopnia podkreślają wagę wysokich standardów etycznych i moralnych oraz fakt,
iż dzięki bractwu można wspomóc zjednoczenie świata i zadbać o dobrobyt jego mieszkańców.
29: Rycerz św. Andrzeja (ang. Knight of St. Andrew)
Kolejny stopień tej grupy stopni Rytu Szkockiego uczy, że należy szanować opinie innych ludzi, zachowując własne zdanie i przekonania,
a nauki wolnomularskie opierają się na tolerancji i równości.
30: Rycerz Kadosz (ang. Knight ofKadosb)
W tym stopniu kładzie się nacisk na testy i rytuały, symbolizujące próby, które kandydat musi przejść, by w pełni ukształtować swój charakter.
Stopnie konsystorza
Konsystorz to ostatnia grupa systemu Rytu Szkockiego, który obejmuje stopnie od trzydziestego pierwszego do trzydziestego drugiego.
Członkowie loży wchodzący w skład Konsystorza zbierają się, aby przyznać ostatni, trzydziesty trzeci stopień Rytu Szkockiego.
Jest to stopień honorowy i osiągalny jedynie poprzez nominację. Kandydat do trzydziestego trzeciego stopnia wtajemniczenia musi
przejść przez wszystkie trzydzieści dwa stopnie Rytu Szkockiego i mieć przynajmniej trzydzieści trzy lata.
31. Trzydziesty pierwszy stopień wtajemniczenia nosi nazwę Inspektor Inkwizytor Komandor (ang. Inspektor Inąuisitor Commander),
a towarzyszące inicjacji nauki dotyczą bezstronnej sprawiedliwości oraz powszechnego prawa do domniemanej niewinności oraz czystości intencji.
Kandydaci powinni osądzić siebie przed wydaniem sądów dotyczących innych osób i nauczyć się wybaczać w nadziei na poprawę winowajców.
32.Tytuł Wzniosłego Księcia Królewskiej Tajemnicy (ang. Sublime Prince of tbe Royal Secret) może być nadany po osiągnięciu poprzedniego stopnia.
Stopień trzydziesty drugi Rytu Szkockiego koncentruje się na duchowym zwycięstwie nad ludzką słabością, podkreślając wagę moralności, etyki i rozsądku.
Symbolem powiązanym z tym tytułem jest dwugłowy orzeł, który symbolizuje czystość i ochrania posiadacza tytułu podczas jego wędrówki przez życie.
33.Uzyskanie trzydziestego trzeciego stopnia wtajemniczenia oznacza nadanie tytułu Suwerennego Wielkiego Inspektora Generalnego (ang. Inspector General).
Stopień ten wymaga od wolnomularza doskonałych cech przywódczych i wzorowego życia; popartego przykładną wiarą w Boga; zarówno w odniesieniu do bractwa,
jak i lokalnej społeczności kandydata. Zgodnie z zasadami bractwa, dostąpienie zaszczytu wyniesienia na ten stopień możliwe jest jedynie w drodze jednogłośnej decyzji loży,
która zbiera się w tym celu raz w roku.