@up a ja inaczej uważam, patrzenie się a szczególniej skupianie się na zegarkach, zamiast na drodze skutkuje tym samym co zrywanie się po tel podczas jazdy, a więc dzwony i kolizja, "w lusterku nie wszystko zobaczysz, kamera może mieć większy kąt widzenia" obraz monitorowany daleko za kierownicą nie jest zbyt czytelny nawet gdy obraz jest w jakości 4k do tego te kółeczka są mniejsze niż lusterka i nie widzę tam wcale większego kątu, moze tez to szybciej męczyć oczy (ogólnie wszystko co jest wyświetlane), po prostu ten gadżet wymaga więcej uwagi niż lusterka (co mogło o to chodzić velturowi), dobry kierowca z wyczuciem potrafi dobrze czytać z lusterek i w 1s przejrzy 3 lusterka by zobrazować sobie drogę i się przystosować do ruchu drogowego, takie coś można doszkolić w tzw. "bezpiecznej jeździe" np w warszawie na Bemowskim lotnisku, ale większość niemal 90% kierowców i cyklistów nie chce i uznaje się za dobrych kierowców, aż do momentu wypadku, którego mógłby uniknąć
"ak już kamera coś zobaczy a Ty przegapisz to i na wyświetlaczu i w lusterku, to może Ci jakimś światełkiem mignąć czy bipczykiem zadzwonić. " skąd wiadomo ze jest do tego przystosowany? na targach motoschow nic o tym nie było, a podobne rozwiązanie ma volvo i skoda
co do martwego pola, są dodatkowe lusterka (koło, dodatek nad nim i częściowo pod) dość podobne do tego co mają tiry kupno ich 3 daje nawet 80zł razem co nie jest to fortuną ale typowy janusz woli oszczędzić bo jest teraz dobrze