18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: 23 minuty temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: 49 minut temu
Avatar
merquto 2009-12-30, 21:13 3
tak to ja maluchem robie ;d
Zgłoś
Avatar
.................. 2009-12-30, 21:17
merquto napisał/a:

maluchem


To jeszcze jakieś się ostały?
Zgłoś
Avatar
koopa 2009-12-30, 21:19 1
merquto napisał/a:

tak to ja maluchem robie ;d



Zaleciało dendrofilią.
Zgłoś
Avatar
MatiLodz 2009-12-30, 21:20
ja swoim golfem tak robie^^ a swoja droga maja duuzo lasow wiec cos sie dziwic
Zgłoś
Avatar
apln 2009-12-30, 21:31
A niby "Gniotsa nie łamiotsa"
Zgłoś
Avatar
StaLION4242 2009-12-30, 23:09
Ja pierdole, oni jakimś czołgiem jeżdzą to sie nie pierdolą ;D

Na grzyby ;]
Zgłoś
Avatar
Biskup 2009-12-30, 23:47
Kurwa jasna, co to za pojazd?
Zgłoś
Avatar
R................g 2009-12-30, 23:59 2
To chyba Vityaz DT-10p

Cytat:

Vityaz (1985)

It is build by the Machine building Company Vityaz in Bashkortostan.

The DT-10P, DT-20P and DT-30P are the amphibious models with 10, 20 and 30 ton load capacity.
The amphibious trailers have the same load capacity.
The non amphibious trailers can be bigger

12-cylinder multi fuel engine 522 Kw 710 Hp
first a torc converter and then a
hydro mechanical transmission.

land speed 36 km/h
water speed 4 km/h

Length 10P 13,7 m 30P 15,59 m
Width 10P 2.8 m 30P 3.1 m
Height 10P 2.7 m 30P 3.3 m
Track width 10P 0.9 m 30P 1.1 m

Designed to operate from 40 degrees C above zero to 45 degrees C below.

It has an unique track and suspension system with wide band tracks, road wheels with rubber pads.

Between the units there are 2 horizontal and 2 vertical hydraulic cylinders which allow the two vehicles to move vertically and horizontally in relation to each other.
Trailer(s) are powered by a drive shaft that runs in the middle of those cylinders.

This makes the articulated vehicles with a maximum weight of up to 60 tons more capable in terms of their swamp-, moving sand- loose soil- and snow-going capacity, than any type of single-unit swamp- and snow-going vehicle.

It can still drive off-road with one unit disabled or without one, or even without both tracks on one of the units. It can cross ditches up to almost the length of one of the vehicles.

There is also a 3 trailer version with a 90 ton capacity.

The second or third trailer can be a non amphibious stand alone arctic workshop with his own power source, sleeping quarter, kitchen and toilet etc.

In 1994 the two-section caterpillar carriers “Vityaz” were awarded the Russian State Award.

Maybe you want to drive around after the thermonuclear apocalypse. Sure, you could hop into a Tatra 8x8

Having a choice I let my little sister drive the Tatra.

I like to take the the REAL pre apocalypse vehicle!

Lookout for that tree! Pffff what tree?
That is no tree that is a leaf in the wind.

Phillip Willis has emailed (Feb 2009)
that I forgot to added this big Amphib.
And he was right.





Zgłoś
Avatar
chmielu666 2009-12-31, 0:42 1
jak wszystko ruskie nie gniotsa nie łamiotsa
Zgłoś
Avatar
D................e 2009-12-31, 4:54 2
rozpierdalaj kurwa rozpierdalaj te drzewa chuj z tymi green peace
Zgłoś
Avatar
Demoness 2009-12-31, 10:10
To ja chyba jakąś mniejszą wersję takiego pojazdu miałam okazję widzieć...



Cóż to jest?
Zgłoś
Avatar
Joe 2009-12-31, 12:13 2
- ...Hej chlopaki! Znam taki zajebisty skrot!
Zgłoś
Avatar
R................g 2009-12-31, 12:37
Demoness, to jakas zachodnia konstrukcja, na takich sie juz nie znam
Zgłoś
Avatar
Stachu Wichura 2009-12-31, 13:04
ciekawe ile pali na setke
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie