Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (3) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 20:34
📌 Konflikt izraelsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:47
🔥 Przesłanie do kozojebców - teraz popularne
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Kaszysz 2017-01-19, 1:38 2
Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?
Zgłoś
Avatar
RapujacyToster 2017-01-19, 1:59 4
Kaszysz napisał/a:

Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?



Wydaje mi się że po to aby dopalić resztki paliwa które pozostały. Ale nie wiem ekspertem nie jestem
Zgłoś
Avatar
dardevil 2017-01-19, 2:35 12
Bo pełny cykl pracy silnika czterosuwowego (ssanie-sprężanie-praca-wydech) to są 2 obroty wału korbowego (tłok idzie w dół-ssanie, tłok idzie do góry-sprężanie, MGP-iskra, tłok idzie w dół-praca, tłok idzie do góry-wydech, MGP-iskra ale wtedy cylinder nie jest napełniony mieszanką i znowy tłok idzie w dół itd).
Zgłoś
Avatar
igorektgk 2017-01-19, 6:37 6
Silnik spalinowy-Jeden z najwspanialszych wynalazków ludzkości.
Zgłoś
Avatar
~Velture 2017-01-19, 7:36 5
Cytat:

Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?


Bo to prosty jak budowa cepa silnik 4 suwowy i leci 1 iskra na każdy 1 obrót wału.
Zgłoś
Avatar
Kaszysz 2017-01-19, 7:47 4
Velture napisał/a:


Bo to prosty jak budowa cepa silnik 4 suwowy i leci 1 iskra na każdy 1 obrót wału.



gdyby tak było, to już kilku tysiącleci jeździlibyśmy samochodami
Zgłoś
Avatar
~Velture 2017-01-19, 10:29 1
@up
Rzymianie byli blisko utworzenia pierwszego silnika parowego. Nie pamiętam jak to cos się nazywało ale jakiś typek którego imienia również nie kojarzę zbudował dla elit rzymskich takie coś.
Tylko wszyscy potraktowali to raczej jako rodzaj zabawki i gadżetu niżeli coś więcej a sam autor osiągnął swój cel i dalej w to nie brnął.

Serio już nie pamiętam bo oglądałem na discovery z 10 lat temu taki dokument o wynalazkach starożytności ale byłem w chuj skacowany po imprezie i tylko to jedno mi w głowie się zapamiętało.

Pewnie zaraz się znajdzie jakiś ekspert na sadolu, bo przecież tutaj sami eksperci, i powie jaśniej o co mi chodziło i ile pominąłem.
Zgłoś
Avatar
Hador123 2017-01-19, 11:29 1
@up
Chodziło ci najprawdopodobniej o Herona a ten wynalazek to Bania Herona która była niedoskonała dlatego jej nie użyto i pozostała ciekawostką. Aczkolwiek Heron odkrył coś co jest używane do dzisiaj mianowicie wzrór na pole trójkąta co pominąłem można sobie wygooglować.
Zgłoś
Avatar
MiszkaZubow 2017-01-19, 12:14 2
up@ Kaszysz To silnik improwizowany, wydaje mi się, że konstruktor umieścił krzywkę przerywacza zapłonu bezpośrednio na wale korbowym i mamy taki efekt. Podobne rozwiązanie zastosowano w pewnej wersji fiata 126p. Usunięto kopułkę, palec rozdzielacza a przewody wysokiego napięcia wychodziły bezpośrednio z cewki do świec. Dzięki temu mniej było do zepsucia a jedna iskra podczas suwu wydechu po prostu była tracona. Nie ma to nic wspólnego z dopalaniem spalin.
Zgłoś
Avatar
Sonal 2017-01-19, 12:27 7
Kaszysz napisał/a:

Ktoś mi powie, dlaczego świeca daje iskrę dwa razy, raz na zapłonie i raz na wylocie spalin?



Bardzo często stosowane- dla prostoty konstrukcji układu zapłonowego. Iskra w fazie wylotu to można powiedzieć "produkt uboczny" uproszczenia układu. Iskra pojawia się na dwóch cylindrach równocześnie - w tym prawidłowym i w tym na wylocie.
Dzięki temu musimy ustalić zapłon powiedzmy tylko dwa razy (dla danej pary cylindrów) zamiast cztery razy. Iskra w fazie wylotu nie ma na nic wpływu.
Tak samo np. układ wtryskiwaczy - też może wielu zdziwić, że wszystkie cztery mogą być połączone równolegle jedną parą kabelków. Po prostu równocześnie "sikają" wszystkie ale w danej fazie pracy silnika tylko 1/4 dawki, a dawka (czas otwarcia wtryskiwaczy) przez ECU korygowana jest raz na cztery cykle.
Im coś jest prostsze - tym mniejsza szansa, że się zepsuje... No i księgowi się cieszą - bo mniejszy koszt projektowania, produkcji i serwisowania.
Zgłoś
Avatar
ska 2017-01-19, 13:38 1
Tutaj mamy silnik dolnozaworowy. Iskra pojawia się raz na jeden obrót wału, co w efekcie daje nam drugą iskrę w czasie wylotu spalin i nie ma nic wspólnego z jego ''dopaleniem''. W prostych układach zapłonowych (w większości samochodów) iskra pojawia się parami w cylindrach. Ponadto w filmie przy zasilaniu gazem, nagrywający nie zastosował reduktora, co spowodowało, że gaz nie odparował i rozpręża się w cylindrze co daje jam efekt jego zalewania. W instalacjach V generacji mamy zasilanie gazem ciekłym a to inna bajka.
Zgłoś
Avatar
VspecII 2017-01-19, 13:40 1
Sonal napisał/a:



Bardzo często stosowane- dla prostoty konstrukcji układu zapłonowego. Iskra w fazie wylotu to można powiedzieć "produkt uboczny" uproszczenia układu. Iskra pojawia się na dwóch cylindrach równocześnie - w tym prawidłowym i w tym na wylocie.
Dzięki temu musimy ustalić zapłon powiedzmy tylko dwa razy (dla danej pary cylindrów) zamiast cztery razy. Iskra w fazie wylotu nie ma na nic wpływu.
Tak samo np. układ wtryskiwaczy - też może wielu zdziwić, że wszystkie cztery mogą być połączone równolegle jedną parą kabelków. Po prostu równocześnie "sikają" wszystkie ale w danej fazie pracy silnika tylko 1/4 dawki, a dawka (czas otwarcia wtryskiwaczy) przez ECU korygowana jest raz na cztery cykle.
Im coś jest prostsze - tym mniejsza szansa, że się zepsuje... No i księgowi się cieszą - bo mniejszy koszt projektowania, produkcji i serwisowania.



Hola hola My friend

Przedstawione rozwiązanie to zapłon w tzw. półsekwencji. Następuje on w momencie kiedy tłok jest w GMP, i jest on uwarunkowany konstrukcją całego układu zapłonowego. Zapłon pełnosekwencyjny wymaga bardziej złożonej elektroniki i absolutnie nie ma sensu pchać go do jednogarowego silnika z kosiarki. Jeśli chodzi o wtrysk to troszke poniosła Cie fantazja. Absolutne minimum to dwa wyjścia do sterowania wtryskiwaczami przy silniku 4 cylindrowym (półsekwencja analogicznie jak w przypadku zapłonu) W nowszych silnikach zarówno wtrysk i zapłon sa realizowane w pełni sekwencyjnie (ekopierdolec, greenpeace itd.)
Zgłoś
Avatar
jacek44 2017-01-19, 15:36
dardevil napisał/a:

Bo pełny cykl pracy silnika czterosuwowego (ssanie-sprężanie-praca-wydech) to są 2 obroty wału korbowego (tłok idzie w dół-ssanie, tłok idzie do góry-sprężanie, MGP-iskra, tłok idzie w dół-praca, tłok idzie do góry-wydech, MGP-iskra ale wtedy cylinder nie jest napełniony mieszanką i znowy tłok idzie w dół itd).



sam jesteś MGP pedale!
Zgłoś
Avatar
Sonal 2017-01-19, 16:40
VspecII napisał/a:



Hola hola My friend

Jeśli chodzi o wtrysk to troszke poniosła Cie fantazja. Absolutne minimum to dwa wyjścia do sterowania wtryskiwaczami przy silniku 4 cylindrowym (półsekwencja analogicznie jak w przypadku zapłonu) W nowszych silnikach zarówno wtrysk i zapłon sa realizowane w pełni sekwencyjnie (ekopierdolec, greenpeace itd.)



Zakładam, że tylko się pomyliłeś - wybaczam. Nie każdy musi znać się na samochodach - a dzisiejsze pokolenia brodaczy to już chyba nawet dopompować koła nie potrafią.

Pierwszy lepszy link dla Ciebie - masz ode mnie jedną lekcję za darmo
auto-wiedza.pl/uklady-wtryskowe-silnikow-zi/

Zaś mój post napisałem po lekturze takiego opracowania:
livro.pl/uklady-wtryskowe-unit-injector-system-i-unit-pump-system-opra...
Nawet nie masz pojęcia jaka jest różnorodność systemów wtryskowych.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem