🎉🎉🎉 🥳🎂 17 urodziny sadistic.pl 🎂🥳 🎉🎉🎉
Duplikat tematu Efekty specjalne..
zgłoszony przez Centurion
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 12:23
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 13:07
🔥
Koniec jazdy
- teraz popularne
🔥
Wodowanie samochodu
- teraz popularne
Kilka przewinęło się w tym filmiku:
sadistic.pl/efekty-w-filmach-vt93629.htm?highlight=efekty+specjalne
sadistic.pl/efekty-w-filmach-vt93629.htm?highlight=efekty+specjalne
co to za film z fragmentem w ośnieżonych górach??
Ta, jasne, to może jeszcze Avatara nie kręcili na Pandorze? A tak w ogóle to aktorzy mają bardziej przejebane żeby się wczuć w role i klimat niż kiedyś.
Niektóre ujęcia są niedopracowane i wyglądają sztucznie. Jeżeli chcesz naprawdę zobaczyć dobrą robotę to www.digitaldomain.com
Emanc-i-p-a-t-or w tle. Mrrr. (lol z cenzury)
Nie spodziewałam się, że to teraz aż tak wygląda...
Nie spodziewałam się, że to teraz aż tak wygląda...
rymekfr napisał/a:
pytanie do eksperta, dlaczego akurat zielone tło ?
Jestę ekspertę - zielony jest kolorem najmniej podobnym do skóry. Niebieski też się nadaje.
Ciocia Wikipedia tłumaczy
@up
Tło nie koniecznie musi być zielone kiedyś stosowano np niebieskie (patrz: blue box).
Chodzi o to żeby tło bardzo wyraźnie odcinało się swoją kolorystyką od elementów, które nie mają zostać wycięte z ujęcia przez program komputerowy. Zazwyczaj w codziennych sytuacjach bardzo mało rzeczy występuje w aż tak jaskrawych barwach co sprawia iż większości przedmiotów można używać bez ryzyka, że zostaną źle rozpoznane przez program do obróbki obrazu.
Oczywiście czasem zdarzają się wtopy ale w filmach tego raczej nie widać. Inaczej sytuacja ma się np do prognozy pogody gdzie program zazwyczaj jest na żywo:
PS: co to za film w okolicach 3:05?
Tło nie koniecznie musi być zielone kiedyś stosowano np niebieskie (patrz: blue box).
Chodzi o to żeby tło bardzo wyraźnie odcinało się swoją kolorystyką od elementów, które nie mają zostać wycięte z ujęcia przez program komputerowy. Zazwyczaj w codziennych sytuacjach bardzo mało rzeczy występuje w aż tak jaskrawych barwach co sprawia iż większości przedmiotów można używać bez ryzyka, że zostaną źle rozpoznane przez program do obróbki obrazu.
Oczywiście czasem zdarzają się wtopy ale w filmach tego raczej nie widać. Inaczej sytuacja ma się np do prognozy pogody gdzie program zazwyczaj jest na żywo:
PS: co to za film w okolicach 3:05?
Łatwiej wysadzić w powietrze auto w studio niż cała ulice zamykać i ewakuowac budynki
Aktorzy boją się bez obstawy po mieście chodzić, że nawet zwykłe sceny spaceru czy pierdolnięcia w przystanek autobusowy nagrywane są z użyciem zielonego tła?
To ja też pobędę ekspertę:
Skomplikowane sceny często nagrywa się w studio bynajmniej nie dlatego że aktorzy się boją, albo że trudno jest zamknąć ulicę do nakręcenia, tylko dlatego że jest po prostu TANIEJ. Takie firmy jak Stargate Studios oferują wirtualne tła praktycznie każdego zakątka świata, z możliwością dopasowania tła, ruchu kamery, kolorystyki, pory dnia do wymaganych w scenie.
Ze względów bezpieczeństwa dużo scen "rozmowy w aucie" również kręci się w studio, i to od bardzo dawna. W czasach gdy nie było technologii pozwalającej kluczować zielone czy niebieskie tło, stosowało się tzw tylną projekcję - tłem dla aktora był ekran na którym wyświetla się obraz trasy pokonywanej przez bohatera.
Od momentu wynalezienia greenboxa czy też blueboxa, i udoskonaleniu go o umiejętność śledzenia ruchów kamery (albo za pomocą punktów odniesienia umieszczonych na kluczowanym tle, albo za pomocą specjalnego statywu "czytającego" ruchy kamery) tworzenie scen w studio stało się jeszcze prostsze.
I jeszcze tańsze.
Aktorzy nie-na-wi-dzą grania na greenboxie. Kilka lat temu amerykańscy aktorzy podczas największego boomu na kluczowane sceny podnieśli raban, że tak nie da się grać, że oni chcą widzieć postać z którą grają, że oni nie wczuwają się w plener gdy stoją na zielonym tle. Ale szybciutko ich uciszono, stawkami.
Jakby co, pytajcie
Skomplikowane sceny często nagrywa się w studio bynajmniej nie dlatego że aktorzy się boją, albo że trudno jest zamknąć ulicę do nakręcenia, tylko dlatego że jest po prostu TANIEJ. Takie firmy jak Stargate Studios oferują wirtualne tła praktycznie każdego zakątka świata, z możliwością dopasowania tła, ruchu kamery, kolorystyki, pory dnia do wymaganych w scenie.
Ze względów bezpieczeństwa dużo scen "rozmowy w aucie" również kręci się w studio, i to od bardzo dawna. W czasach gdy nie było technologii pozwalającej kluczować zielone czy niebieskie tło, stosowało się tzw tylną projekcję - tłem dla aktora był ekran na którym wyświetla się obraz trasy pokonywanej przez bohatera.
Od momentu wynalezienia greenboxa czy też blueboxa, i udoskonaleniu go o umiejętność śledzenia ruchów kamery (albo za pomocą punktów odniesienia umieszczonych na kluczowanym tle, albo za pomocą specjalnego statywu "czytającego" ruchy kamery) tworzenie scen w studio stało się jeszcze prostsze.
I jeszcze tańsze.
Aktorzy nie-na-wi-dzą grania na greenboxie. Kilka lat temu amerykańscy aktorzy podczas największego boomu na kluczowane sceny podnieśli raban, że tak nie da się grać, że oni chcą widzieć postać z którą grają, że oni nie wczuwają się w plener gdy stoją na zielonym tle. Ale szybciutko ich uciszono, stawkami.
Jakby co, pytajcie