18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (3) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Szukaj Forum Odznaki Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie (tylko materiały z opisem) - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 14:41
📌 Konflikt izrealsko-arabski (tylko materiały z opisem) - ostatnia aktualizacja: 2024-07-04, 11:38
Avatar
TrzyDwaJeden 2022-04-08, 23:50 25
NIe rozbił się, nie zginął, nie połamał, nie zderzył z innym glajdem - szkoda tracić 4 minut na oglądanie.
Zgłoś
Avatar
Kris891 2022-04-09, 0:03
Co to za czujnik mu tak piszczy w tej kabinie.Jakiś fachowiec się wypowie,bo chciałbym wiedzieć......
Zgłoś
Avatar
piter52 2022-04-09, 4:11 3
Nie znam się na szybowcach ale można zauważyć, że im większa prędkość wznoszenia (na wariometrze) tym pikanie jest intensywniejsze.Przy braku wznoszenia pikanie zanika przy zniżaniu przechodzi w buczenie...
Zgłoś
Avatar
TerazPolska123 2022-04-09, 6:26 8
zupełnie nie wiem o co chodzi, gdzieś leci, jakieś chmury, coś pika
Zgłoś
Avatar
Halman 2022-04-09, 6:43 3
TerazPolska123 napisał/a:

zupełnie nie wiem o co chodzi, gdzieś leci, jakieś chmury, coś pika


Ja nie wiem o co chodzi tym którzy dają temu piwa...
Zgłoś
Avatar
Agoreth 2022-04-09, 10:24 44

TerazPolska123 napisał/a:

zupełnie nie wiem o co chodzi, gdzieś leci, jakieś chmury, coś pika



Generalnie chodzi o to, że gość wleciał w gęste chmury bez wymaganych do tego instrumentów. Przy takich warunkach atmosferycznych utrzymanie zamierzonego kierunku lotu jest czymś na kształt jazdy nieoświetloną drogą, w nocy, bez świateł. Na logikę nasz błędnik powinien sobie w takiej sytuacji z tym poradzić, jednak przy oddziaływaniu sił nieważkości, pęd maszyny, nieregularne wiatry, absolutne zero punktów odniesienia, no i sam fakt, że małe zmiany sterów powodują duże zmiany kierunku - bez przynajmniej sztucznego horyzontu jest to po prostu praktycznie niemożliwe. I w sumie to chuj wie po co w to wleciał... W 2:50 szybowiec zaczynał się już powoli rozpadać od prędkości, bo dziób był skierowany w dół, a pilot w sumie nawet za bardzo nie mógł o tym wiedzieć. Wygląda jakby gość chciał celowo "na czuja" trochę obniżyć lot, żeby wylecieć z gęstych chmur (wylecieć pod nie), ale trochę go ta prędkość z jaką to robił zaskoczyła i to że chmury też dość nisko się kończyły . W 3:00 wygląda jakby leciał prosto w jakieś wzniesienie, albo po prostu płaską ziemię. No i rodzi się błędna solucja - Skoro leci w dół i to powoduje, że leci za szybko no i w ogóle, że może przypierdolić w ziemię, to niech leci w górę! I pewnie jest to spoko rozwiązanie, jeśli masz sztuczny horyzont W innym przypadku - "gdzie jest góra?" Lecąc w górę traci się bardzo dużo prędkości. Ponownie będąc w gęstych chmurach, po pewnej chwili musiałby wyrównać lot (czytaj - Potrzebny sztuczny horyzont), a jeśli nie wyrówna, to doprowadzi to do przeciągnięcia, które z kolei doprowadzi do tego, że maszyna wpadnie w korkociąg. Na takiej wysokości korkociąg pisze tylko jeden scenariusz.
Zgłoś
Avatar
Halman 2022-04-09, 10:29 2
Agoreth, świetnie tyle ze nie oczekujemy tutaj pogubionego szybownika tylko soczystego pierdolniecia o glebę.
Zgłoś
Avatar
Hexagon 2022-04-09, 11:29 1
pull up, pull up.... terrain terrain... i metalowa brzoza
Zgłoś
Avatar
TrzyDwaJeden 2022-04-09, 13:14
Halman napisał/a:

, świetnie tyle ze nie oczekujemy tutaj pogubionego szybownika tylko soczystego pierdolniecia o glebę.



Tylko wtedy takie nagranie mogłoby posłużyć jako ostateczny dowód w sprawie zamachu smoleńskiego

Zgłoś
Avatar
Raider 2022-04-09, 13:25
Nie zabił się ? To do dupy
Zgłoś
Avatar
ellsworth 2022-04-09, 14:13
Agoreth napisał/a:

Generalnie chodzi o to, że gość wleciał w gęste chmury bez wymaganych do tego instrumentów. Przy takich warunkach atmosferycznych utrzymanie zamierzonego kierunku lotu jest czymś na kształt jazdy nieoświetloną drogą, w nocy, bez świateł. Na logikę nasz błędnik powinien sobie w takiej sytuacji z tym poradzić, jednak przy oddziaływaniu sił nieważkości, pęd maszyny, nieregularne wiatry, absolutne zero punktów odniesienia, no i sam fakt, że małe zmiany sterów powodują duże zmiany kierunku - bez przynajmniej sztucznego horyzontu jest to po prostu praktycznie niemożliwe. I w sumie to chuj wie po co w to wleciał... W 2:50 szybowiec zaczynał się już powoli rozpadać od prędkości, bo dziób był skierowany w dół, a pilot w sumie nawet za bardzo nie mógł o tym wiedzieć. Wygląda jakby gość chciał celowo "na czuja" trochę obniżyć lot, żeby wylecieć z gęstych chmur (wylecieć pod nie), ale trochę go ta prędkość z jaką to robił zaskoczyła i to że chmury też dość nisko się kończyły . W 3:00 wygląda jakby leciał prosto w jakieś wzniesienie, albo po prostu płaską ziemię. No i rodzi się błędna solucja - Skoro leci w dół i to powoduje, że leci za szybko no i w ogóle, że może przypierdolić w ziemię, to niech leci w górę! I pewnie jest to spoko rozwiązanie, jeśli masz sztuczny horyzont W innym przypadku - "gdzie jest góra?" Lecąc w górę traci się bardzo dużo prędkości. Ponownie będąc w gęstych chmurach, po pewnej chwili musiałby wyrównać lot (czytaj - Potrzebny sztuczny horyzont), a jeśli nie wyrówna, to doprowadzi to do przeciągnięcia, które z kolei doprowadzi do tego, że maszyna wpadnie w korkociąg. Na takiej wysokości korkociąg pisze tylko jeden scenariusz.



Błędnik błędnikiem, ale wypuszczona ślina będzie lecieć zawsze w dół, przecież tak od razu się zorientujesz jak jesteś ustawiony względem poziomu, wystarczy nie zmieniać kierunku na czas testu i masz 100% pewność dołu.
Zgłoś
Avatar
kerys 2022-04-09, 16:34 7
ellsworth napisał/a:

Błędnik błędnikiem, ale wypuszczona ślina będzie lecieć zawsze w dół, przecież tak od razu się zorientujesz jak jesteś ustawiony względem poziomu, wystarczy nie zmieniać kierunku na czas testu i masz 100% pewność dołu.







Zgłoś
Avatar
adamroweryskladam 2022-04-09, 21:36 3
Kris891 napisał/a:

Co to za czujnik mu tak piszczy w tej kabinie.Jakiś fachowiec się wypowie,bo chciałbym wiedzieć......



To jest wariometr. Urządzenie do mierzenie prędkości pionowej. Dzięki niemu wiesz czy masz prądy wznoszące lub czy trafiłeś na komin termiczny.
Zgłoś
Avatar
0to 2022-04-09, 23:45 1
Wygląda jakby konia walił.
Zgłoś