18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: 24 minuty temu
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
Mój pierwszy post, pisałem sam więc jak jakieś błędy to sorry.



Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.

14 cylindrowy RT-flex96C jest głównym przełomem dla napędów statkowych. Poszerza to dostępną moc dla odpowiadających nowym generacją statków kontenerowych, niezawodne silniki zaprojektowane z kompletną elastycznością technologii common-rail.

Tradycyjnie silniki wolnoobrotowe były budowane z maksymalną liczbą cylindrów wynoszącą 12. W tym przypadku zdecydowano się na budowę 14 cylindrowego silnika dającego większe możliwości w zakresie dostępnej mocy.



System zasilania paliwem common-rail daje bardzo dużo możliwości dla armatorów statków oraz eksploatatorów dając możliwość najlepszej efektywności pracy silnika w szerokim zakresie mocy od cząstkowych do nominalnych, zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.

W dzisiejszych czasach statki o tych mocach w skutek kryzysu jaki dopadł okrętownictwo pływają głównie w zakresach 30-40% mocy nominalnych dając oszczędności dzięki zmniejszonej konsumpcji paliwa, która dla silników tych mocy sięga ponad 250 ton na dobę.



Silniki diesla tak dużych mocy są zasilane ciężkim paliwem pozostałościowym tzw. HFO-heavy fuel oil lub residual oil, które przed podaniem do komory spalania musi zostać podgrzane i oczyszczone. Temperatura paliwa pozostałościowego podawanego na pompy wysokociśnieniowe sięga zakresu ponad 130 stopni Celcjusza tak aby utrzymać zakres lepkości na poziomie 12-17 Cst, paliwo te w temperaturze pokojowej jest niczym asfalt, lepkość paliw pozostałościowych w temp. 15 stopni Celcjusza może wynosić nawet ponad 700Cst.



Dane techniczne silnika RT-flex96C:

Waga 2300 ton
Długość 27.3 m
Wysokość 13.5 m (4 piętrowy blok mieszkalny)
Średnica cylindra 960 mm
Skok tłoka 2500 mm
Średnie ciśnienie efektywne 18.6 bar



Coś z własnej galerii, wymiana tłoka na silniku firmy Man-diesel (man b&w) typ 6l 70mc mk, również na kontenerowcu.

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję
Zgłoś
Avatar
efail 2012-07-30, 10:11
A jaki jest największy dwusuwowy diesel ?
Zgłoś
Avatar
nanab 2012-07-30, 10:39 3
synmackazklanu napisał/a:

jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.


Nie jest najmocniejszy. W samochodzie mam 1.6 110KM więc ponad dwa konie mocniejszy
Zgłoś
Avatar
h................e 2012-07-30, 10:47 1
@up

Człowiek wrzuca ciekawe materiały a Ty jedynie rzucasz czerstwym tekstem.

Dla autora browarek:]
Zgłoś
Avatar
RumAndCola 2012-07-30, 11:17
czy taki silnik ma coś w stylu egr ?
Zgłoś
Avatar
bania88 2012-07-30, 11:25
Cytat:

Najwięszy silnik cieplny zbudowany na świecie



Wow, a gdzie indziej mieliby go zbudowac? W kosmosie?
Zgłoś
Avatar
cyman9 2012-07-30, 11:25
to na ostatnim zdjęciu to raczej zawór albo popychacz, na pewno nie jest to tłok
Zgłoś
Avatar
~LegendarnyZiom 2012-07-30, 11:51
Apollon napisał/a:

Kiedyś już czytałem o tym silniku, fakt imponująca "zabawka" jednak spalania rzędu 250 ton na dobę to totalna abstrakcja, aż strach pomyśleć ile ropy w ciągu doby pożerają statki...



Przecież sam sobie odpowiedziałeś, że w ciągu doby palą 250 ton.

cyman9 napisał/a:

to na ostatnim zdjęciu to raczej zawór albo popychacz, na pewno nie jest to tłok



Może jeszcze rozrusznik?
Zgłoś
Avatar
Bedzial 2012-07-30, 12:40
nanab napisał/a:


Nie jest najmocniejszy. W samochodzie mam 1.6 110KM więc ponad dwa konie mocniejszy



Z pewnoscia 108920 km to mniej niz 110.
Zgłoś
Avatar
~Conscribo 2012-07-30, 12:44
nanab napisał/a:


Nie jest najmocniejszy. W samochodzie mam 1.6 110KM więc ponad dwa konie mocniejszy



uu, jakiś francuzik pisze
Zgłoś
Avatar
Cap_Cubasa 2012-07-30, 12:52
Za ten Materiał jak najbardziej Piwo leci Sadistic Uczy i Bawi
Przypominają mi się Czasy Technikum (Okrętówki) gdy uczyłem się o tych Olbrzymach
Zgłoś
Avatar
ĸuń 2012-07-30, 12:57 3
Cap_Cubasa napisał/a:

Za ten Materiał jak najbardziej Piwo leci Sadistic Uczy i Bawi
Przypominają mi się Czasy Technikum (Okrętówki) gdy uczyłem się o tych Olbrzymach



To w technikum nauczyli Cię stawiać duże litery w środku zdania?
Zgłoś
Avatar
skuti69 2012-07-30, 13:22
taka ciekawostka:
Szesnaście największych kontenerowców świata wypuszcza do atmosfery tyle samo siarki, co wszystkie auta na Ziemi - twierdzi konsultant naukowy "The New Scientist", Fred Pearce.

a od siebie dodam ze naczysciłem sie wirowek min. na kontenerowcach.
Zgłoś
Avatar
avenger1 2012-07-30, 13:33
kurwa przez 4lata miałem o tym codziennie na lekcjach :/
Zgłoś
Avatar
zeglarz1981 2012-07-30, 15:23
Od piętnastu lat pływam i zaznajomiłem się trochę z silnikami terkotającymi pod pokładem.
Kupując samochód w salonie dostajesz 100000km gwarancji lub 3 lata zazwyczaj.
Znam silniki które przepływały 50lat i więcej bez poważnego remontu i nie straciły ani jednego konika.
Na polskim wybrzeżu jest taki jeden z 1926r który chodzi do tej pory.
Ma 250KM i i na oko z 7-8 metrów długości i z 5 metrów wysokości.
Nie wykazuje oznak zużycia i ma się świetnie.
Chciał bym zobaczyć silnik fiata po pół miliona godzin pracy.
Z tego co mi wiadomo w obecnej chwili najmocniejszy na 127000KM.
Tego typu silniki dlatego pracują na mazut bo to są odpady z rafinerii naftowych sprzedawane bardzo tanio w porównaniu do ropy.
Zgłoś
Avatar
a................0 2012-07-30, 19:23
Conscribo napisał/a:



uu, jakiś francuzik pisze



Dlaczego francuzik, mógłbyś wyjaśnić? Też mam 1.6l 110KM, a z Japonii.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie