Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (4) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:32
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 3:27
Najwięszy silnik cieplny zbudowany na świecie
s................u • 2012-07-30, 1:08
Mój pierwszy post, pisałem sam więc jak jakieś błędy to sorry.



Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.

14 cylindrowy RT-flex96C jest głównym przełomem dla napędów statkowych. Poszerza to dostępną moc dla odpowiadających nowym generacją statków kontenerowych, niezawodne silniki zaprojektowane z kompletną elastycznością technologii common-rail.

Tradycyjnie silniki wolnoobrotowe były budowane z maksymalną liczbą cylindrów wynoszącą 12. W tym przypadku zdecydowano się na budowę 14 cylindrowego silnika dającego większe możliwości w zakresie dostępnej mocy.



System zasilania paliwem common-rail daje bardzo dużo możliwości dla armatorów statków oraz eksploatatorów dając możliwość najlepszej efektywności pracy silnika w szerokim zakresie mocy od cząstkowych do nominalnych, zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.

W dzisiejszych czasach statki o tych mocach w skutek kryzysu jaki dopadł okrętownictwo pływają głównie w zakresach 30-40% mocy nominalnych dając oszczędności dzięki zmniejszonej konsumpcji paliwa, która dla silników tych mocy sięga ponad 250 ton na dobę.



Silniki diesla tak dużych mocy są zasilane ciężkim paliwem pozostałościowym tzw. HFO-heavy fuel oil lub residual oil, które przed podaniem do komory spalania musi zostać podgrzane i oczyszczone. Temperatura paliwa pozostałościowego podawanego na pompy wysokociśnieniowe sięga zakresu ponad 130 stopni Celcjusza tak aby utrzymać zakres lepkości na poziomie 12-17 Cst, paliwo te w temperaturze pokojowej jest niczym asfalt, lepkość paliw pozostałościowych w temp. 15 stopni Celcjusza może wynosić nawet ponad 700Cst.



Dane techniczne silnika RT-flex96C:

Waga 2300 ton
Długość 27.3 m
Wysokość 13.5 m (4 piętrowy blok mieszkalny)
Średnica cylindra 960 mm
Skok tłoka 2500 mm
Średnie ciśnienie efektywne 18.6 bar



Coś z własnej galerii, wymiana tłoka na silniku firmy Man-diesel (man b&w) typ 6l 70mc mk, również na kontenerowcu.

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
verrnume 2012-07-30, 1:37 3
Fajny temat, , jesli dysponujesz innymi materialami to z przyjemnoscia rzuce okiem.
Zgłoś
Avatar
Pener 2012-07-30, 1:39 10
jutro se to obczaje, ale masz piwo za
synmackazklanu napisał/a:

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję

Zgłoś
Avatar
gergu 2012-07-30, 1:51
Fajny temat, masz piwko za miłą odmianę po oglądaniu kolejnych nagrań z ruskich samochodów i kompilacji faili...
Zgłoś
Avatar
Arti17 2012-07-30, 1:51
Sadistic.pl uczy i bawi.
Zgłoś
Avatar
erpi 2012-07-30, 2:22 2
synmackazklanu napisał/a:

...zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.



No za specjalnie to one chyba nie są eko co? Pytam bo nie mam o tym żadnego pojęcia. Gdybyś zechciał wytlumaczyć będę wdzięczny
Zgłoś
Avatar
s................u 2012-07-30, 2:36 41
up

Silniki okrętowe muszą spełniać wymogi konwencji marpol - marine pollution aneks 6-zanieczyszczenie powietrza, ograniczenia produkcji składników toksycznych nox,sox, CnHm, co2,co itd. na statkach są instalowane systemy ograniczające produkcje toksycznych składników np. takie jak w samochodach egr-exhaust gas recirculation czy katalizatory, na produkcję tych składników wpływ ma wiele czynnikow, takich jak parametry robocze-ciśnienie wtrysku, ciśnienie zamknięcia wtryskiwaczy, kąt opóźnienia wtrysku, ciśnienie i współczynnik nadmiaru powietrza, max temp w komorze spalania, kształt komory spalania i wiele innych, także są to naprawde skomplikowane procesy. W skrócie można powiedzieć, że tendencje rozwojowe tych silników idą w stronę bardzo eko-po 2016 będzie można wsadzić łeb w komin i nic ci się nie powinno stać.

ogólnie temat rzeka jednak, jeżeli ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia czy jakieś fajne materiały chętnie się wymienie.
Zgłoś
Avatar
erpi 2012-07-30, 8:55 1
@up Podziękował chmielnym napojem
Zgłoś
Avatar
Apollon 2012-07-30, 9:04
Kiedyś już czytałem o tym silniku, fakt imponująca "zabawka" jednak spalania rzędu 250 ton na dobę to totalna abstrakcja, aż strach pomyśleć ile ropy w ciągu doby pożerają statki...
Zgłoś
Avatar
p................n 2012-07-30, 9:06
Gorzej jak mu pójdzie UPD
Zgłoś
Avatar
lotnik_1 2012-07-30, 9:11 4
synmackazklanu napisał/a:


znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję



nie wiem czego chcesz od mojego golfa, ale każdym następnym razem przechodząc na pasach, dobrze się rozejrzyj, bo gdzieś tam będę śmigał golfem, a za mną pozostanie zapach placków ziemniaczanych. gdzie jest twój bóg teraz?
Zgłoś
Avatar
bullett 2012-07-30, 9:16
@synmackazklanu

Pracujesz w branży powiązanej ze statkami, czy ot takie hobby?
Zgłoś
Avatar
r4f43ll 2012-07-30, 9:21 2
MAN B&W ma podobny silnik - 14K98ME (APL SOUTHHAMPTON + siostry)

ostatnie zdjęcie z własnej kolekcji? dobrze, że jestem elektrykiem i nie muszę w silniku siedzieć
jak to mówią dwa najtrudniejsze do uchwycenia zdjęcia na morzu "delfin w locie i elektryk w robocie"
Zgłoś
Avatar
s................u 2012-07-30, 9:44
@bullet

praca to jest jak wstajesz rano, ruchasz żone, jesz śniadanie idziesz do roboty i po 8 godzinach wracasz, to jest coś na miarę łagrów ale przynajmniej kapusta jest.

@r4f43ll

jest dużo różnych silników akurat ten swego czasu uszedł za największy, no elektryk dobra fucha tylko żarówki wykręcać a gdzie pływasz w pżmie?
Zgłoś
Avatar
o................c 2012-07-30, 10:05
piwko i prosba o wiecej fotek włąsnych
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem