Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (1) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 20:34
📌 Konflikt izraelsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:47
Najwięszy silnik cieplny zbudowany na świecie
s................u • 2012-07-30, 1:08
Mój pierwszy post, pisałem sam więc jak jakieś błędy to sorry.



Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.

14 cylindrowy RT-flex96C jest głównym przełomem dla napędów statkowych. Poszerza to dostępną moc dla odpowiadających nowym generacją statków kontenerowych, niezawodne silniki zaprojektowane z kompletną elastycznością technologii common-rail.

Tradycyjnie silniki wolnoobrotowe były budowane z maksymalną liczbą cylindrów wynoszącą 12. W tym przypadku zdecydowano się na budowę 14 cylindrowego silnika dającego większe możliwości w zakresie dostępnej mocy.



System zasilania paliwem common-rail daje bardzo dużo możliwości dla armatorów statków oraz eksploatatorów dając możliwość najlepszej efektywności pracy silnika w szerokim zakresie mocy od cząstkowych do nominalnych, zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.

W dzisiejszych czasach statki o tych mocach w skutek kryzysu jaki dopadł okrętownictwo pływają głównie w zakresach 30-40% mocy nominalnych dając oszczędności dzięki zmniejszonej konsumpcji paliwa, która dla silników tych mocy sięga ponad 250 ton na dobę.



Silniki diesla tak dużych mocy są zasilane ciężkim paliwem pozostałościowym tzw. HFO-heavy fuel oil lub residual oil, które przed podaniem do komory spalania musi zostać podgrzane i oczyszczone. Temperatura paliwa pozostałościowego podawanego na pompy wysokociśnieniowe sięga zakresu ponad 130 stopni Celcjusza tak aby utrzymać zakres lepkości na poziomie 12-17 Cst, paliwo te w temperaturze pokojowej jest niczym asfalt, lepkość paliw pozostałościowych w temp. 15 stopni Celcjusza może wynosić nawet ponad 700Cst.



Dane techniczne silnika RT-flex96C:

Waga 2300 ton
Długość 27.3 m
Wysokość 13.5 m (4 piętrowy blok mieszkalny)
Średnica cylindra 960 mm
Skok tłoka 2500 mm
Średnie ciśnienie efektywne 18.6 bar



Coś z własnej galerii, wymiana tłoka na silniku firmy Man-diesel (man b&w) typ 6l 70mc mk, również na kontenerowcu.

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję
Zgłoś
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
l................2 2012-07-30, 20:18
W sam raz do wibratora dla Grycanek.
Zgłoś
Avatar
antyzog 2012-07-30, 20:35
Szkoda że zobaczyłem ten temat tak późno, skończyłem technikum morskie i mam motorka Praca na statku to dla mnie coś zajebistego, nie mam ani choroby morskiej, ani klaustrofobii. Szkoda że od dwóch lat zapierdalam w stoczni zamiast na statku.
Do autora: Co się z tym tłokiem stało?
Zgłoś
Avatar
Pener 2012-07-30, 21:07
lubieplacki12, leave grycanki alone
Zgłoś
Avatar
jpdl 2012-07-30, 21:26
nanab napisał/a:


Nie jest najmocniejszy. W samochodzie mam 1.6 110KM więc ponad dwa konie mocniejszy


Jak chcesz zabłysnąć to najpierw się naucz liczyć 110 - 108,9 > 2??
Tym bardziej, że on pisał o bhp a ty KM
Zgłoś
Avatar
s................u 2012-07-30, 22:36
skuti69 napisał/a:

taka ciekawostka:
Szesnaście największych kontenerowców świata wypuszcza do atmosfery tyle samo siarki, co wszystkie auta na Ziemi - twierdzi konsultant naukowy "The New Scientist", Fred Pearce.

a od siebie dodam ze naczysciłem sie wirowek min. na kontenerowcach.



Na emisję SOx nie ma wpływu konstrukcja ani regulacja parametrów silnika, SOx są ograniczane po przez zawartość siarki w paliwie, w zależnośći od rejonów pływania zawartość ta waha się od 0.5% do 4.5%, w obszarach specjalnych takich jak np. morze bałtyckie czy śródziemne przechodzi się na paliwo destylacyjne o niższej zawartości siarki i dotyczy to wszytskich statków od małych po największe.

zeglarz1981 napisał/a:

Od piętnastu lat pływam i zaznajomiłem się trochę z silnikami terkotającymi pod pokładem.
Kupując samochód w salonie dostajesz 100000km gwarancji lub 3 lata zazwyczaj.
Znam silniki które przepływały 50lat i więcej bez poważnego remontu i nie straciły ani jednego konika.
Na polskim wybrzeżu jest taki jeden z 1926r który chodzi do tej pory.
Ma 250KM i i na oko z 7-8 metrów długości i z 5 metrów wysokości.
Nie wykazuje oznak zużycia i ma się świetnie.
Chciał bym zobaczyć silnik fiata po pół miliona godzin pracy.
Z tego co mi wiadomo w obecnej chwili najmocniejszy na 127000KM.
Tego typu silniki dlatego pracują na mazut bo to są odpady z rafinerii naftowych sprzedawane bardzo tanio w porównaniu do ropy.



No nie wydaje mi się żeby taki silnik mógł tyle przepracować bez remontu, z reguły im większy silnik tym dłuższa jego żywotność, ale co z godzinami pracy przecież są godziny serwisowe w których trzeba zrobić remont i już, na statku z którego jest zdjęcie wyżej pokazanego tłoka podczas prób morskich i indykowania moc jaką osiągnął silnik wynosiła ok 13 000 kW gdzie moc nominalna podawana przez producenta wynosi 17 200 kW więc przez 10 lat jakby nie patrzeć troche mocy silnik straci, przez nieszczelnośći pierścieni, nagary, przedmuchy, zurzycie pomp wysokociśnieniowych więc naprawdę nie opowiadaj bajek. To, że coś się kręci i klekocze nie znaczy, że jego sprawność jest zajebista wręcz fabryczna.
Zgłoś
Avatar
staryraczej 2012-07-30, 23:30
Emma w której pracuje ten silnik robi ogromne wrażenie. Byłem na DCT jak wpłynęła w czerwcu 2011 do Gdańska

dziennikbaltycki.pl/artykul/420981,emma-maersk-wplynela-do-terminalu-d...

Specyfikacja i opis producenta : wartsila.com/en/engines/low-speed-engines/RT-flex96C
Zgłoś
Avatar
Szczypa 2012-07-31, 0:19
potężnie wygląda, ale to nadal TEDEI
Zgłoś
Avatar
nanab 2012-07-31, 0:21
Bedzial napisał/a:



Z pewnoscia 108920 km to mniej niz 110.


Skąd wziąłeś to 108tys.? Ja tam widzę niecałe 109 bhp -.-

jpdl napisał/a:


Jak chcesz zabłysnąć to najpierw się naucz liczyć 110 - 108,9 > 2??
Tym bardziej, że on pisał o bhp a ty KM


Nie każdy jest jak ty kujonem nie wychodzącym z książek żeby umieć odejmować w pamięci...
Zgłoś
Avatar
Conscribo 2012-07-31, 10:48
alan10 napisał/a:



Dlaczego francuzik, mógłbyś wyjaśnić? Też mam 1.6l 110KM, a z Japonii.



bo francuziki mają popularny motorek 1.6 110KM
Zgłoś
Avatar
G................2 2012-07-31, 12:06
i jeszcze nikt tego nie upchał w golfie?
Zgłoś
Avatar
K................l 2012-07-31, 13:50
Apollon napisał/a:

Kiedyś już czytałem o tym silniku, fakt imponująca "zabawka" jednak spalania rzędu 250 ton na dobę to totalna abstrakcja, aż strach pomyśleć ile ropy w ciągu doby pożerają statki...



Tak tak, ale oblicz sobie ile wychodzi litrów na tonę towaru transportowanego takim kontenerowcem a np tirem, pozdro.
Zgłoś
Avatar
l................1 2012-07-31, 21:22
Pener666 napisał/a:

jutro se to obczaje, ale masz piwo za


synmackazklanu napisał/a:


znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję



Pener najprawdopodobniej zostałeś poczęty w tym samochodzie. Dziękuj bogu, że prezerwatywy były gorszej jakości niż to auto.
Zgłoś
Avatar
D................y 2012-08-01, 23:22
Największy silnik cieplny zbudowany na świecie... to gdzie jeszcze budowali?
Zgłoś
Avatar
r4f43ll 2012-08-02, 1:24
@synmackazklanu

nie w PŻM, w Hartmanie, dobra firma generalnie, no i mają LPG, zawsze pieniądze trochę lepsze
Zgłoś
Avatar
s................u 2012-08-02, 12:41
najlepsze rejsy i pieniądze to sa na offsiorach i drillshipach 3tyg/3tyg tylko weź się tam dostań.
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem