18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (3) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:25
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
Avatar
fabet 2012-05-19, 16:46 1
robertow99 napisał/a:

"po co stosować blokady?" padło stwierdzenie oraz "czemu ciezarowki moga tylko 90 km/h a osobowki 140 km/h"
no właśnie po co?
a po to że ciężarówka mają swoją ogramną masę jadąc 140 km/h a nie 90 km/h ma 50^2 więcej energii wewnętrznej niż jadąc 90 km/h, wystarczy teraz pomysleć jakie zniszczenia będą podczas wypadku.


To niesamowite, że w gimnazjum nie uczą jeszcze potęgowania...
Zgłoś
Avatar
FryzjerZG 2012-05-19, 18:08 3
czytam i brechtam, przeciez to wyprzedanie dotyczy 2-3 pasow idacych w jednym kierunku, a nie po pasie z naprzeciwka. Ludzie jadac Tirem po autostradzie placa 14 eurocentow za kilometr (mam na mysli Niemcy, w Polsce sie praktycznie nie wyprzedza). Nie po to placimy zeby pierdolic sie z jakimis osobowkami jadacymi na grilla. Zrozumcie ze my wieziemy dobra dla mas, pozatym moj mial srednie spalanie 33 litry/100 km. Majac 2-3 pasy idiotyzmem byloby trzymanie sie za wolniejszymi zestawami. Zrozumcie ze tu w gre wchodza duze pieniadze, czas, to jest praca, a nie wypad na wpierdalanie kielbasek. Naszczescie jest tu kilku co liznelo rowniez tego chleba i wiedza jak jest... Zwroccie uwage moze ilu patalachow w osobowkach blokuje szybsze pasy bo kreca tunerem w radiu albo poprostu nie przyzwyczajeni do monotonnej autostrady sie zamyslaja. Jesli pojedziesz przez kilometr 20-30 na godzine wolniej napewno nic Ci sie nie stanie. A transport czy chcecie czy nie jest NAJWAZNIEJSZA dziedzina gospodarki. Pozatym autostrady robione sa wlasnie z naciskiem na tranzyt, a nie wasze grillowe wypady nad jeziorko czy na mecz. Dziekuje.
Zgłoś
Avatar
Glibnes 2012-05-19, 18:11 2
robertow99 napisał/a:

"po co stosować blokady?" padło stwierdzenie oraz "czemu ciezarowki moga tylko 90 km/h a osobowki 140 km/h"
no właśnie po co?
a po to że ciężarówka mają swoją ogramną masę jadąc 140 km/h a nie 90 km/h ma 50^2 więcej energii wewnętrznej niż jadąc 90 km/h, wystarczy teraz pomysleć jakie zniszczenia będą podczas wypadku.



Ciężarówka jadąca 140km/h ma niecałe 2,5x większą energię kinetyczną niż jadąc 90km/h, a nie 2500x większą...
Gdzie ty się fizyki uczyłeś...
Zgłoś
Avatar
Stabilq 2012-05-19, 18:20 1
robertow99 napisał/a:

"po co stosować blokady?" padło stwierdzenie oraz "czemu ciezarowki moga tylko 90 km/h a osobowki 140 km/h"
no właśnie po co?
a po to że ciężarówka mają swoją ogramną masę jadąc 140 km/h a nie 90 km/h ma 50^2 więcej energii wewnętrznej niż jadąc 90 km/h, wystarczy teraz pomysleć jakie zniszczenia będą podczas wypadku.


przekaz ok, ale jeśli chodzi o matematykę czy fizykę to już gorzej.

nie energia wewnętrzna, a kinetyczna to raz

140^2 = 19600
90^2 = 8100
19600 - 8100 = 11500
sqrt(11500) = 107 z groszami

tak więc nie o 50^2 więcej, tylko 107^2 więcej
co też nie jest do końca prawdą, bo we wzorze na energię kinetyczną uwzględniania jest jeszcze masa, ale chodziło o obliczenia
Zgłoś
Avatar
Marshal 2012-05-19, 18:54 1
Dobra dobra tyle ze wzor na energie kinetyczna to

0.5m v^2
m - w kg
v - w ms^-1

czyli dalej
zalozenie ze TIR ma 25 ton (bo tak)

0.5 x 25000 x 39^2 = 19012500 J - 140kmh - A
0.5 x 25000 x 25^2 = 7812500 J - 90kmh - B

A - B = 11200000 J
Zgłoś
Avatar
anotherbrick 2012-05-19, 18:54
tirynatory.pl/ i tak powinno być.
Zgłoś
Avatar
Nygus93 2012-05-19, 19:17
to po co jak jest różnica 1 km/h miedzy cieżarowkami to wyprzedzać. Jadąc 7 godzin straci zaledwie 7 km.
ja to ich nie rozumie
Zgłoś
Avatar
robertow99 2012-05-19, 19:20
@glibnes
@stabilq

pisałem na szybko więc bez namysłu ;p
aczkolwiek muszę przyznać rację stabilqowi

@fabet
myślisz że jak mam w nicku "99" to muszę do gimki chodzić ;o
jesteś tylko 3 lata starszy ode mnie... tylko! a tak mało spostrzegawczy
Zgłoś
Avatar
venomizzy 2012-05-19, 19:32
Niech gałgany jeżdżą po nocach i problem rozwiązany. Zresztą wyjebać tiry, pociągi są tańsze i lepsze ^^
Zgłoś
Avatar
sadystaxx 2012-05-19, 20:43 1
W zabudowanym też zapierdalają te 90km/h chuje. Już kilka razy musiałem zwalniać i spierdalać na pobocze bo chuj jeden z drugim nie wiedział gdzie się jego pas do jazdy kończył.
Zgłoś
Avatar
fabet 2012-05-19, 21:42
robertow99 napisał/a:

@glibnes
@stabilq

pisałem na szybko więc bez namysłu ;p
aczkolwiek muszę przyznać rację stabilqowi

@fabet
myślisz że jak mam w nicku "99" to muszę do gimki chodzić ;o
jesteś tylko 3 lata starszy ode mnie... tylko! a tak mało spostrzegawczy



Myślę, że z moją spostrzegawczością wszystko jest w porządku, natomiast z Twoją wiedzą z matematyki ( to nawet nie jest fizyka ) już niekoniecznie

Może żeby ludzie nie czytali tych herezji, napiszę jak powinno być:

Pytanie brzmiało ile razy więcej energii ma ciężarówka gdy jedzie 140kmph, niż 90 kmph.

(0.5 m (V1)^2 ) / (0.5 m (V2)^2) = ((V1)^2)/((V2)^2) = (140/90)^2 = 2.41

Nijak to się ma do 50^2

Jeśli chodzi o różnicę w energiach, to raczej ciężko cokolwiek wywnioskować, skoro nieznana jest masa. Jeśli masa jest znana, to kolega Marshal wszystko wytłumaczył.

PS. Następnym razem nie próbuj tłumaczyć czegoś o czym nie masz bladego pojęcia
Zgłoś
Avatar
Cyrk 2012-05-19, 21:56
Czyli dla "wygody" czy też "wykonania założonego planu" jednego fiuta wszystkie samochody muszą przez 2-3 minuty zwalniać? Brzmi logicznie. Chuj mnie panie ciężarowcu interesują twoje założone plany i twoja wygoda. jeżeli nie potrafisz wykonać manewru wyprzedzania DYNAMICZNIE to wypierdalaj na prawy pas i zwolnij o te 5 km/h

PS. "a po to że ciężarówka mają swoją ogramną masę jadąc 140 km/h a nie 90 km/h ma 50^2 więcej energii wewnętrznej niż jadąc 90 km/h, wystarczy teraz pomysleć jakie zniszczenia będą podczas wypadku." - gówno prawda. Nie 250 (czyli 50^2) tylko 107*masa [J] . Jak już musisz udawać eksperta to weź się naucz podstawowych rachunków...
Zgłoś
Avatar
Escalade 2012-05-19, 22:00
Dziwi was, że wyprzedzają się żeby oszczędzić kilkadziesiąt kilometrów? Policzcie sobie ile to da mu oszczędności w ciągu miesiąca - ułatwiając wam zadanie to będą 2-3 dni pracy. TIRowcy często mają tak wyśrubowane czasy, że inaczej się nie da. Bo jak nie dojedzie tych 20 km więcej to będzie musiał robić przerwę przed bazą logistyczną, robi się obsuwa w rozładowaniu transportu, inne TIRy czekają na ten ładunek itd. Wszystko się nawarstwia i wychodzą straty w czasie dla kierowcy a pieniędzy dla firmy. A takich kierowców firmy wypieprzają na pysk.
Więc sami sobie odpowiedzcie czy sami zachowalibyście się jak chuj i wyprzedzali 5 minut (i tak większość z nas czasem na drodze zachowuje się nie lepiej) czy nie tracić dodatkowo kilku dni w miesiącu a może i roboty.
Zgłoś
Avatar
fabet 2012-05-19, 22:01
Cyrk napisał/a:

Nie 250 (czyli 50^2) tylko 107*masa [J] . Jak już musisz udawać eksperta to weź się naucz podstawowych rachunków...



Nie, żebym się czepiał, ale 50^2 chyba nie równa się 250, a jeśli już energia równa się 107*masa, to na pewno nie [J]
Zgłoś
Avatar
Dzikiwaz 2012-05-19, 22:24
verrnume napisał/a:


Osobiscie jestem przychylny akcji "tiry na tory", gdyz mozliwe ze moglo by to rozwiazac kilka kwestii ktore sa u nas problematyczne :
- uzytkowanie drog asfaltowych, ktore ze wzgledu na klimat jak i czesto kiepskie wykonanie maja u nas szczegolnie ciezki zywot
- energie elektryczna moze byc na pewnym poziomie bardziej konkurencyjna od paliwa cieklego.
- mozliwe ze mniejsze zapotrzebowanie na paliwo ograniczylo wzrost ceny , lub nawet spowodowalo spadek.
- zanieczyszczenie srodowiska
- halas
- rozwiazanie przewozow transferowych miedzy krajami sasiednimi,

I nawet jesli to bardzo powazna inwestycja, mozliwe ze na dluzszy termin okazalaby sie oplacalna



Z pierwszym się zgodzę. Z pozostałymi nie. Dlaczego? Dlatego, że wytworzenie energii elektrycznej w polskim wydaniu ani nie jest opłacalne, ani ekologiczne. Teraz wyobraźmy sobie przeniesienie 50% transportu na tory, skończyłoby się to zbyt dużym zagęszczeniem ruchu na nich. I tak do hurtowni albo fabryki tiry musiałyby dowozić towar z pociągów.

Marshal napisał/a:

Dobra dobra tyle ze wzor na energie kinetyczna to

0.5m v^2
m - w kg
v - w ms^-1

czyli dalej
zalozenie ze TIR ma 25 ton (bo tak)

0.5 x 25000 x 39^2 = 19012500 J - 140kmh - A
0.5 x 25000 x 25^2 = 7812500 J - 90kmh - B

A - B = 11200000 J



A co kiedy więzy są reonomiczne? Wtedy siła reakcyjna wykonuję pracę i to przy takim ciężarze nie małą, którą oczywiście sumuję się do zmian energii kinetycznej.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie